کاربران حالا می‌توانند سیستم‌عامل آیفون 16 را به‌صورت بی‌سیم از آیفون دیگر بازیابی کنند. اپل مدتی است که روی سیستمی کار می‌کند که به کاربران اجازه می‌دهد تا به‌صورت بی‌سیم سیستم‌عامل دستگاه های خود را بازیابی کنند.

این سیستم برای اولین بار در اپل واچ با آپدیت iOS 15.4 و watchOS 8.5 معرفی شد. سپس به Apple TV با آپدیت iOS 17 و tvOS 17 گسترش یافت. حالا با آپدیت iOS 18 به سری آیفون 16 راه یافته است.

وب‌سایت 9to5Mac گزارش داده که سیستم‌عامل iOS 18 برای مدل‌های آیفون 16 دارای همان سیستم RecoveryOS است. که به کاربران اجازه می‌دهد تا سیستم‌عامل اپل واچ و Apple TV را از آیفون بازیابی کنند.

در واقع، هنگامی که آیفون 16 بنا به دلایلی وارد حالت Recovery Mode می‌شود، کاربران می‌توانند به‌راحتی آن را در کنار آیفون یا آیپد دیگری قرار دهند تا بازیابی سیستم‌عامل شروع شود. در این پروسه، دستگاه دیگر یک فریمور جدید iOS را دانلود خواهد کرد و آن را به دستگاه بریک‌شده منتقل خواهد نمود. این به معنای آن است که دیگر نیازی به مک یا پی‌سی برای رفع مشکل فریمور روی دستگاه‌های iOS نیست.

می‌توان از هر دستگاهی که iOS 18 را اجرا می‌کند برای بازیابی دستگاه بریک‌شده استفاده کرد. اما ظاهرا در حال‌حاضر فقط مدل‌های آیفون 16 را می‌توان به‌صورت بی‌سیم بازیابی کرد. گوشی‌های جدید با یک پارتیشن بازیابی مخصوص عرضه می‌شوند که می‌تواند کل پروسه را صرفنظر از اینکه پارتیشن اصلی iOS بوت شده باشد، مدیریت کند.

هنوز معلوم نیست که آیا اپل قصد دارد این قابلیت را در آینده به مدل‌های قبلی آیفون نیز اضافه کند یا اینکه واقعا به سخت‌افزار جدید نیاز است. درهرحال، این یک خبر خوب است و یک گام رو به جلو برای حل مشکلات سیستم‌عامل بدون نیاز به مراجعه به اپل یا مراکز تعمیر است.




source

توسط wikiche.com