واحد خبر mobile.ir : چند روز قبل سامسونگ از گوشی هوشمند Galaxy M05 رونمایی کرد. البته این محصول چندان جدید نبوده و اساسا نسخه ری‌برندشده Galaxy A05 (عرضه شده در اواخر سپتامبر سال گذشته) محسوب می‌شود. به‌تازگی این کمپانی کره‌ای از اسمارت‌فون رده‌پایین دیگری تحت عنوان Galaxy F05 پرده برداشته که علی‌رغم تفاوت در ظاهر، از درون تفاوت چندانی با دو گوشی قبلی ندارد. ظاهر چرمی بدنه، نمایشگر ال‌سی‌دی +HD، تراشه Helio G85، چهار گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی، دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، باتری 5,000 میلی‌آمپر ساعتی و ارتباطات 4G مهم‌ترین مشخصات این محصول را تشکیل می‌دهند. در ادامه با معرفی کامل این محصول همراه ما باشید.

شاید برجسته‌ترین وجه تمایز Galaxy F05 از A05 و M05، طراحی بخش پشتی آن باشد. در قسمت پشتی Galaxy F04 بافتی با ظاهر چرمی به چشم می‌خورد. شرکت سازنده به نوع چرم به کار رفته اشاره‌ای نکرده، اما با توجه به رده گوشی و قیمت ارزان آن، بعید به نظر می‌رسد چرم اصلی و یا حتی چرم گیاهی باشد. لذا به احتمال زیاد سامسونگ در قسمت پشتی این محصول، از پوششی پلاستیکی با ظاهر چرم استفاده کرده است. گفتنی‌ست، فریم گوشی کمی گرد طراحی شده و حاشیه‌های زیاد نمایشگر در کنار ناچ U-شکل در بالای آن با مشخصات پایین گوشی همخوانی دارد.

نمایشگر گوشی پنل ال‌سی‌دی (از نوع PLS) بوده و قطر آن به 6.7 اینچ می‌رسد. رزولوشن صفحه +HD (معادل 720×1600 پیکسل) بوده و در هر ثانیه 60 بار به‌روزرسانی می‌شود. متأسفانه اطلاعات بیشتری از مشخصات نمایشگر گوشی در دسترس نیست.

سامسونگ تراشه قدیمی Helio G85 مدیاتک را برای بخش پردازشی Galaxy F05 در نظر گرفته است؛ چیپ‌ستی 12 نانومتری که قدمت آن به بیش از چهار سال می‌رسد. این تراشه شامل دو هسته 2 گیگاهرتزی Cortex-A75 و شش هسته Cortex-A55 بوده و پردازنده گرافیکی آن Mali-G52 MC2 است. لازم به ذکر است، Galaxy F04 تنها در یک پیکربندی با 4 گیگابایت RAM و 64 گیگابایت حافظه داخلی به تولید رسیده و با توجه به پشتیبانی از میکرو اس‌دی می‌توان فضای ذخیره‌سازی آن را تا 1 ترابایت دیگر افزایش داد.

علاوه بر یک فلش ال‌ای‌دی، دو لنز از پشت دستگاه بیرون زده‌اند. لنز اول متعلق به یک دوربین 50 مگاپیکسلی است که با توجه به گشودگی f/1.8، سامسونگ عملکرد قابل‌قبول آن را حتی در محیط‌های کم‌نور نوید داده است. این دوربین می‌تواند با وضوح 1080p و سرعت 60 فریم در ثانیه فیلم‌برداری کند. لنز دوم به یک سنسور عمق 2 مگاپیکسلی مربوط می‌شود که وظیفه ایجاد افکت بوکه را بر عهده دارد. ناگفته نماند، در ناچ U-شکل بالای نمایشگر نیز یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی دیده می‌شود.

یک باتری 5,000 میلی‌آمپر ساعتی مجهز به استاندارد شارژ 25 واتی انرژی مورد نیاز Galaxy F05 را تأمین می‌کند. متأسفانه این گوشی بدون شارژر عرضه شده و سامسونگ به قرار دادن کابل USB در جعبه محصول بسنده کرده است! نقطه ضعف دیگر نبود حسگر اثر انگشت است که امروزه حتی در دیوایس‌های رده‌پایین هم پیدا می‌شود. لذا برای خالی نبودن عریضه، قابلیت تشخیص چهره به منظور قفل‌گشایی گوشی پیش‌بینی شده که البته زیاد نمی‌توان روی آن حساب باز کرد.

سیستم‌عامل Galaxy F05 اندروید 14 بوده و رابط کاربری اختصاصی One UI 6.0 چهره و امکانات آن را تا حدی تغییر داده است. به گفته سامسونگ، آپدیت اندروید تا دو نسل بعد و آپدیت‌های امنیتی به مدت چهار سال برای کاربران این گوشی قابل دسترسی خواهد بود. همان طور که گفته شد، Galaxy F05 یک گوشی 4G بوده و به امکانات ارتباطی از قبیل وای-فای 5، بلوتوث 5.3، پورت USB-C و جک هدفون مجهز شده است.

گوشی هوشمند Samsung Galaxy F05 (حداقل در حال حاضر) تنها در رنگ آبی به تولید رسیده و قرار است از 20 سپتامبر (30 شهریور) وارد بازار هند شود. قیمت این محصول (با احتساب تخفیف) تنها 7,999 روپیه هند است که با نرخ کنونی تبدیل ارز، تقریبا برابر است با 95 دلار آمریکا.

source

توسط wikiche.com