نینتندو به همراه پوکمون، در توکیو علیه استودیوی ژاپنی Pocketpair شکایت حقوقی ثبت کرده‌اند. Pocketpair سازنده‌ی بازی Palworld است که به‌دلیل شباهت‌های ظاهری به مجموعه‌ی پوکمون، با عناوینی نظیر «پوکمون اسلحه‌به‌دست» مورد توجه قرار گرفت. این بازی که در تاریخ ۱۸ ژانویه ۲۰۲۴ (۲۸ دی ۱۴۰۲) در پلتفرم استیم منتشر و به‌سرعت به اثری پرفروش تبدیل شد، فقط در مدت یک ماه بیش از ۱۵ میلیون نسخه فروخت و بیش از ۲۵ میلیون گیمر را به خود جذب کرد.

پوکمون چند روز پس از انتشار Palworld اعلام کرد که درحال بررسی این بازی است و اقدامات مناسبی برای مقابله با هرگونه نقض کپی‌رایت مرتبط با پوکمون درنظر خواهد گرفت. ظاهراً با پایان‌یافتن این بررسی‌ها، پوکمون تصمیم به اقدام قانونی گرفته است.

نینتندو می‌گوید: «پرونده‌ی شکایت از Pocketpair برای توقف نقض کپی‌رایت و دریافت غرامت مطرح شد، زیرا بازی Palworld چند مورد از حق‌اختراعات ما را نقض کرده است.»

خالق Palworld قبلاً گفته بود که بازی آن‌ها بیشتر به عناوینی مثل Ark Survival Evolved و Valheim شباهت دارد تا پوکمون. تاکورو میزوبه، مدیرعامل این استودیو ادعا می‌کند Palworld از مراحل بازبینی حقوقی عبور کرده و هیچ شکایتی در خصوص توسعه‌ی آن علیه Pocketpair مطرح نشده است.

با اینکه هیولاهای Palworld برای طرفداران پوکمون آشنا به‌نظر می‌رسند، اما این بازی فضای تیره‌تری دارد. کاربران می‌توانند با موجوداتی به نام پال (Pal) دوست شوند و با شکارچیانی که قصد کشتن آن‌ها را دارند مبارزه کنند. ازطرفی امکان کشتن و خوردن پال‌ها، وادارکردن آن‌ها به مبارزه تا سرحد مرگ و حتی فروختن‌شان به بردگی نیز وجود دارد.

source

توسط wikiche.com