29 شهریور 1403 ساعت 19:28

نینتندو سوئیچ 2 از همیشه به عرضه نزدیک‌تر شده است. در ادامه به مشخصات، قابلیت‌ها، تاریخ معرفی و قیمت احتمالی کنسول جدید نینتندو می‌پردازیم.

به‌تازگی سونی پس از مدت‌ها انتظار بالاخره پلی استیشن 5 پرو را معرفی کرد و حالا نوبت به نینتندو رسیده است که پس از گذشت 7 سال از عرضه سوئیچ، کنسول جدید خود را به نمایش بگذارد. این روزها زمزمه‌های سوئیچ 2 بیشتر از هر زمان دیگری شده‌اند؛ هرچند شروع این زمزمه‌ها به چند سال قبل برمی‌گردد. قبل از رونمایی رسمی از دنباله سوئیچ، یکی از موفق‌ترین کنسول‌های خانگی نینتندو تاکنون، در ادامه با هرآنچه لازم است درباره آن بدانید آشنا شوید.

هرچند هنوز نینتندو به‌صورت رسمی جزئیاتی را درباره کنسول جدید خود اعلام نکرده است، با توجه به شایعه‌ها و گزارش‌های چند وقت اخیر می‌توان دست کم درباره جوانب مختلف آن گمانه‌زنی کرد.

دسترسی به بخش‌های مطلب:

نوع کنسول جدید نینتندو

اول از همه این سوال مطرح است که دنباله سوئیچ چه ماهیتی خواهد داشت. خیلی از طرفداران این شرکت ژاپنی کنجکاو هستند که نینتندو به ارتقای سوئیچ با مشخصات فنی جدید اکتفا می‌کند یا قصد دارد کنسولی کاملاً متفاوت را ارائه بدهد.

نگاهی به سابقه نینتندو نشان می‌دهد که این شرکت در برخی از مواقع غیرقابل پیش‌بینی عمل می‌کند. بعد از Wii که کنسولی نوآورانه و به‌شدت موفق بود، Wii U روانه بازار شد و به هیچ وجه نتوانست در حد انتظارات ظاهر شود. خود کنسول Wii هم پس از گیم کیوب که یک کنسول سنتی‌تر بود به بازار ارائه شد. در نتیجه، ممکن است نینتندو در اقدامی غیرمنتظره کنسولی متفاوت از سوئیچ را عرضه کند. در همین حال، بعید به نظر می‌رسد که این بار نینتندو چنین تصمیمی بگیرد.

کنسول جدید نینتندو سوئیچ 2

بازی‌سازان دست کم نسخه اولیه سخت‌افزار کنسول جدید نینتندو را مشاهده کرده‌اند. هرچند نینتندو درباره هیبرید بودن این کنسول سخنی به میان نیاورده است، این‌که علی‌رغم موفقیت کنسول هیبرید سوئیچ رویکرد متفاوتی در پیش بگیرد جای تعجب خواهد داشت. حتی شنیده‌هایی از به‌کارگیری نمایشگر مینی ال‌ای‌دی در این کنسول حکایت دارند که به احتمال هیبرید بودن آن قوت می‌بخشند.

به‌صورت کلی، باید انتظار داشت آنچه نینتندو در آینده نزدیک معرفی خواهد کرد «سوئیچ 2» یا «سوپر نینتندو» باشد.

پشتیبانی از بازی‌های نسل قبل توسط Switch 2

در صورتی که کنسل جدید نینتندو همان دنباله سوئیچ باشد، عده بسیاری درباره دغدغه پشتیبانی آن از باز‌ی‌های کنسول قبلی را خواهند داشت. مجموعه بازی‌های این کنسول همواره در حال گسترش است و بدون شک خیلی از طرفداران نینتندو نمی‌خواهند که فرصت تجربه بازی‌های سوئیچ روی کنسول جدید نینتندو را از دست بدهند.

خوشبختانه خبرهایی امیدوارکننده در این باره به گوش می‌رسند. به گزارش منابع متعدد، کنسول جدید نینتندو از بازی‌های سوئیچِ کنونی پشتیبانی می‌کند؛ حتی فرقی نمی‌کند که کاربر نسخه دیجیتالی بازی مورد نظر خود را داشته باشد یا نسخه فیزیکی آن.

کنسول جدید نینتندو سوئیچ 2

«داگ بوزر» (Doug Bowser)، مدیر نینتندو آمریکا هم سال گذشته میلادی در گفتگویی به نوعی این موضوع را تایید کرد. به گفته او، آن‌ها هدف از این دارند که شکاف معمول بین انتهای یک نسل و نسل جدید را به حداقل برسانند. حتی «شونتارو فوروکاوا» (Shuntaro Furukawa)، مدیرعامل نینتندو، به سرمایه‌گذاران اعلام کرد که سیستم اکانت بازنگری شده آن‌ها مهاجرت از کنسول قبلی به کنسول جدید را از نسل‌های گذشته راحت‌تر می‌کند.

مشخصات فنی کنسول سوئیچ 2 نینتندو

شایعه‌های زیادی درباره مشخصات فنی نینتندو سوئیچ 2 مطرح شده‌اند. مسلماً این کنسول مشخصات فنی قدرتمندتری نسبت به قبل خواهد داشت؛ چراکه کنسول قبلی از همان ابتدا مشخصات قابل اعتنائی نداشت. یکی از تحلیل‌گران که از طریق Korean United Daily News به مشخصات این کنسول جدید دسترسی پیدا کرده، می‌گوید در آن پردازنده 8 هسته‌ای کورتکس-A78AE، رم 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 64 گیگابایتی eMMC به کار رفته است. البته همین مشخصات هم در این مقطع در سطح بالایی قرار نمی‌گیرند.

مشخصات فنی کنسول جدید نینتندو سوئیچ 2

به گزارش منبعی دیگر، سوئیچ جدید به چیپست Tegra239 ساخته انویدیا با سی‌پی‌یو 8 هسته‌ای مجهز خواهد بود. از آنجا که سوئیچ هم از چیپ انویدیا بهره می‌برد، این گزارش متحمل به نظر می‌رسد. گذشته از ارتقای سی‌پی‌یو، توان جی‌پی‌یو جدید این کنسول است که نقش مهمی در ایجاد تمایز نسبت به کنسول قبلی بازی می‌کند. حتی برخی از گزارش‌ها از پیاده‌سازی تکنولوژی آپسکیلینگ DLSS انویدیا در آن حکایت دارند؛ تکنولوژی مهمی که بازی‌ها را به‌صورت داخلی با رزولوشن پایین‌تر رندر می‌کند، اما خروجی نهایی را با رزولوشن بالاتر به کاربر ارائه می‌دهد.

تکنولوژی DLSS می‌تواند تاثیر محسوسی روی جلوه‌های بصری بازی‌های کنسول نینتندو بگذارد. البته باید دید که این کنسول از قابلیت‌های جدیدتر آن نظیر «تولید فریم» (Frame Generation) استفاده می‌کند و همه بازی‌ها به‌صورت خودکار به‌‌واسطه آن ارتقا پیدا می‌کنند یا خیر. در هر صورت، این تکنولوژی پیشرفتی قابل توجه در مقایسه با تکنیک‌های ابتدایی قبلی رقم خواهد زد.

نظرات درباره نمایشگر نینتندو سوئیچ 2 ضد و نقیض هستند. گزارش‌های اولیه از منابع معتبر حاکی از این بودند که این کنسول از صفحه نمایش ال‌سی‌دی 8 اینچی بهره می‌برد. علاوه بر این حتی برخی از منابع مدعی بودند که پنل 7 اینچی با نرخ تازه‌سازی 120 هرتزی برای آن در نظر گرفته شده است. پنل اولد و مینی ال‌ای‌دی برخی دیگر از گزینه‌های احتمالی مطرح شده توسط منابع هستند.

کنسول Nintendo Switch 2

می‌توان انتظار داشت که نینتندو در ابتدا با هدف کاهش هزینه‌ها این کنسول را با نمایشگر ال‌سی‌دی عرضه کند و در آینده مدل‌ اولد یا مینی ال‌ای­‌دی از آن عرضه کند. البته از طرفی دیگر، از آنجا که پنل مینی ال‌ای‌دی‌ها کمی ارزان‌تر از نمونه‌های اولد هستند، حتی شاید بتوان احتمال داد که از همان ابتدا این کنسول با پنل مینی ال‌ای‌دی در دسترس قرار بگیرد.

تاریخ معرفی و عرضه نینتندو سوئیچ 2

اگرچه مشخص نیست که نینتندو چه زمانی رویداد معرفی سوئیچ 2 را برگزار می‌کند، عده بسیاری رونمایی از آن در ماه جاری میلادی (سپتامبر) را پیش‌بینی می‌کنند. علت این است که نینتندو به‌تازگی رویداد «نینتندو دایرکت» را جهت ایجاد فضا برای اتفاقی مهم‌تر به تعویق انداخت. سپتامبر ماه مهمی برای ژاپنی‌ها در عرصه ویدئوگیم است؛ از آنجا که توکیو گیم شو در انتهای همین ماه برگزار می‌شود.

کنسول Nintendo Switch 2

خیلی از اصحاب رسانه از جمله مسئولان GamesIndustry.biz و VGC هم از منابع شنیده‌اند که نینتندو در همین ماه از کنسول جدید خود رونمایی می‌کند. همچنین افزایش هزینه برای تجهیزات تولید توسط «هوسیدن» (Hosiden)، شرکت مونتاژکننده ششریک با نینتندو، بر این موضوع صحه می‌گذارد.

برخی احتمال می‌دهند سوئیچ جدید در ماه مارس (اسفند 1403 تا فروردین 1404) عرضه شود که بعید به نظر نمی‌آید؛ چون نسخه اول سوئیچ هم در ماه مارس سال 2017 عرضه شده بود. البته بعضی از منابع دیگر معتقد به عرضه آن در اواخر سال 2025 هستند.

قیمت سوئیچ جدید

نینتندو سوئیچ و Wii U هر دو با قیمت 300 دلار عرضه شدند که شاید بتوان آن را «رقم جادویی» نینتندو در چند سال اخیر دانست. با وجود این، با اتکا به شایعه‌های چند وقت اخیر، سوئیچ 2 با قیمت 400 دلار روانه بازار می‌شود و حتی امکان دارد قیمتی بالاتر از این برای آن تعیین شود.

البته این افزایش قیمت دور از انتظار نبود. گیم کیوب 200 دلار قیمت داشت و Wii با قیمت 250 دلار به مرحله عرضه رسید. قیمت Wii و سوئیچ به 300 دلار افزایش پیدا کرد و حالا نوبت به سوئیچ 2 رسیده است تا رشدی تازه در قیمت‌گذاری کنسول‌های نینتندو رقم بزند. با قیمت 400 دلاری، این کنسول جدید تقریباً با پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس و استیم دک ال‌سی‌دی هم‌قیمت می‌شود.

در گجت نیوز بخوانید: با Atom آشنا شوید؛ کوچکترین دسته بازی جهان مهم ترین پیشرفت های PS5 Pro در مقایسه با PS5؛ آیا کنسول میان نسلی سونی ارزش خرید دارد؟ سونی پلی استیشن 5 پرو (PS5 PRO) گران قیمت ترین کنسول بازی تاریخ است؟ سونی از قیمت ۷۰۰ دلاری پلی استیشن ۵ پرو دفاع کرد

source

توسط wikiche.com