بازی Minecraft و پایان پشتیبانی از PlayStation VR

بازی Minecraft، ساخته‌ی شرکت Mojang، یک بازی جهان‌ باز و بقا است که در پلتفرم‌ های بسیار زیادی قابل بازی است. این بازی در رایانه‌ های شخصی (Windows، macOS، Linux)، کنسول‌ ها (Xbox، PlayStation، Nintendo Switch)، موبایل (iOS و Android) و دستگاه‌ های دیگر قابل تجربه است. یکی از روش‌ های تجربه این بازی، استفاده از هدست‌ های واقعیت مجازی بوده است، اما یکی از این گزینه‌ ها به زودی از دسترس خارج خواهد شد.

 

پایان عصر Minecraft VR در پلی استیشن

 

در آخرین تغییرات منتشر شده برای نسخه Bedrock بازی Minecraft، یعنی نسخه 1.21.30، شرکت Mojang اعلام کرده که پشتیبانی از PlayStation VR پایان یافته است. این بدان معناست که مالکان دستگاه Sony قادر نخواهند بود از مارس 2025 به بعد با استفاده از این دستگاه بازی Minecraft را تجربه کنند. با این حال، آنها همچنان می‌توانند با استفاده از کنسول PlayStation خود در دنیای Minecraft خود بازی کنند، اما بدون نیاز به هدست VR و کنترلرهای Move.

 

بیانیه کامل اعلام شده در تغییرات بازی به شرح زیر است:

“پشتیبانی ما از PlayStation VR به پایان رسیده است و پس از مارس 2025 در بروزرسانی‌ ها پشتیبانی نخواهد شد. پس از دریافت آخرین بروزرسانی، همچنان بروزرسانی‌ ها را روی PlayStation خود دریافت خواهید کرد و می‌توانید بدون PlayStation VR بازی کنید. از این نقطه به بعد می‌توانید در دنیای خود به ساخت و ساز ادامه دهید و خرید های Marketplace شما (از جمله Tokens) همچنان در دسترس خواهد بود. دیگر نمی‌توانید از PlayStation VR خود با Minecraft استفاده کنید زیرا در جدید ترین بروزرسانی‌ ها پشتیبانی نخواهد شد.”

 

پشتیبانی از PlayStation VR برای Minecraft در سال 2020، پس از سال‌ ها انحصاری بودن برای هدست‌ های PC، آغاز شد. Mojang دلیل خاصی برای حذف پشتیبانی ارائه نداده است، اما طرفداران حدس می‌زنند که این ممکن است به دلیل تعداد کم بازیکنان Minecraft در پلتفرم PSVR باشد.

با این حال، هنوز امید وجود دارد. Mojang اوایل امسال اعلام کرد که نسخه بومی PlayStation 5 بازی Minecraft در راه است و در حال حاضر نیز یک نسخه آزمایشی در دسترس است. احتمال کمی وجود دارد که Mojang پشتیبانی از PlayStation VR2 را برای بازی بیاورد. این هدست نیز اخیراً از پشتیبانی برای PC برخوردار شد.

source

توسط wikiche.com