این راهنمای خرید تکراتو به شما برای انتخاب لپ تاپ مناسب حسابداری کمک می‌کند تا کارهایی مثل اجرای نرم‌افزارهای حسابداری و پردازش صورتحساب‌های مالی را به راحتی انجام دهید.

راهنمای خرید تکراتو

لپ تاپ‌های مناسب حسابداری، سرعت بالایی داشته و توانایی اجرای همزمان چندین کار را بدون تأخیر دارند؛ از جمله اجرای اکسل، QuickBooks یا اپلیکیشن‌های حسابداری تحت وب مثل Feshbooks.

در مجموع، بهترین لپ تاپ برای حسابداری مدلی نیست که مجهز به بهترین کارت گرافیک و پیشرفته‌ترین نمایشگر 4K باشد. هر حسابداری در جریان هست که معمولاً کارهای حسابداری نیاز به اجرای همزمان چند اپلیکیشن و جابجایی پیوسته بین آنها دارند که باعث ایجاد فشار سنگین روی منابع سیستم و افت سرعت کلی آن می‌شود. به همین دلیل، تمرکز اصلی در انتخاب لپ تاپ مناسب حسابداری ، پردازنده است؛ چون قدرت پردازشی است که امکان اجرای سریع کارهای سنگین را فراهم می‌کند.

اما با توجه به تعداد زیاد لپ تاپ‌های موجود در بازار، ممکن است انتخاب بهترین گزینه کار سختی باشد. به همین دلیل، این راهنمای خرید بهترین لپ تاپ حسابداری را تهیه کردیم تا به شما برای انتخاب یک لپ تاپ مناسب که قابلیت اجرای کارهای حسابداری را به صورت روان و سریع داشته باشد، کمک کنیم.

معیارهای انتخاب لپ تاپ مناسب حسابداری

حسابدارها باید لپ تاپ‌های قدرتمند و قابل اطمینانی داشته باشند تا بتوانند وظایف و کارهای خودشان را با سرعت و کارایی بالا انجام دهند. برای انتخاب لپ تاپ مناسب حسابداری، باید به ویژگی‌های مختلفی توجه داشته باشید تا بتوانید مدلی را انتخاب کنید که باعث ارتقای بهره‌وری، دقت و حفظ امنیت داده‌های شما شود.

لپ تاپ مناسب حسابداری
لپ تاپ مناسب حسابداری

ویژگی‌های مهمی که باید برای انتخاب لپ تاپ مناسب حسابداری در نظر داشته باشید، عبارتند از:

سرعت و قدرت پردازش: انجام کارهای حسابداری مستلزم کار کردن با فایل‌های صفحه گسترده پیچیده، اجرای نرم‌افزارهای حسابداری و محاسبات مختلف است. به همین دلیل، بهتر است یک حسابدار لپ تاپی با پردازنده قدرتمند (ترجیحاً اینتل کور i5 یا i7 و یا ای‌ام‌دی رایزن) تهیه کنید.

رم: اجرای نرم‌افزارهای حسابداری و کار با فایل‌های صفحه گسترده نیاز به مصرف حافظه زیادی دارد، به خصوص برای کار با دیتاست‌های حجیم یا تحلیل داده‌ها. به همین دلیل، بهتر است حداقل لپ تاپی با 8 گیگابایت رم داشته باشید تا بتوانید همزمان اپلیکیشن‌های مختلف را اجرا کنید.

کیبورد و دستگاه ورودی: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های لپ تاپ برای حسابداری، داشتن یک صفحه کلید عددی است که امکان ورود سریع اطلاعات از جمله آمار حسابداری و داده‌ها را فراهم می‌کند. معمولاً برای در اختیار داشتن این قابلیت باید لپ تاپی با ابعاد حداقل 15.6 اینچ داشته باشید چون خیلی از لپ تاپ‌های کوچکتر این ویژگی را ندارند.

ظرفیت حافظه: معمولاً کارهای حسابداری نیاز به ذخیره کردن داده‌های حجیم ندارند؛ اما بهتر است یک درایو SSD در اختیار داشته باشید. به این ترتیب، وقتی چند اپلیکیشن را باز می‌کنید، کارها سریع‌تر اجرا می‌شوند و می‌توانید خطوط کل را در دیتابیس‌های عظیم یا فایل‌های بزرگ اکسل به سرعت پیدا کنید.

قابلیت‌های امنیتی: حفاظت از داده‌ها و آمار در حسابداری اهمیت زیادی دارد. پس به دنبال لپ تاپی با قابلیت‌های امنیتی مثل حسگر اثرانگشت یا تکنولوژی تشخیص چهره باشید که از داده‌های شما حفاظت کند. رمزنگاری مبتنی بر سخت‌افزار هم می‌تواند قابلیت مهمی باشد.

پشتیبان گیری و بازیابی داده‌ها: حفاظت از داده‌های اقتصادی برای حسابداری اهمیت زیادی دارد. به دنبال لپ تاپی با قابلیت پشتیبان گیری خودکار باشید یا از سرویس‌های ذخیره ابر استفاده کنید تا به صورت منظم از اطلاعات پشتیبان گیری کنند تا اطلاعات اقتصادی مهم از دست نروند.

دسترسی به خدمات پس از فروش و گارانتی هم می‌تواند قابلیت مهمی باشد؛ چون در مواقعی مثل بروز مشکل سخت‌افزاری یا اشکالات فنی، کمک زیادی به شما خواهد کرد. پس توصیه می‌شود لپ تاپی را انتخاب کنید که محصول یک برند معتبر و مشهور باشد.

با در نظر گرفتن این نکات برای انتخاب لپ تاپ مناسب حسابداری ، بهترین گزینه‌های موجود عبارتند از:

1. Apple MacBook Air 15-inch (2023)

لپ تاپ مناسب حسابداری

  • پردازنده: اپل M2 با 8 هسته
  • گرافیک: 10 هسته‌ای ادغام شده
  • رم: تا 24 گیگابایت DDR5
  • نمایشگر: لیکوئید رتینا 15.3 اینچی (2880×1864 پیکسل)
  • حافظه داخلی: تا 2 ترابایت SSD
  • ابعاد: 340.36 × 237.6 × 11.5 میلی متر
  • وزن: 1.51 کیلوگرم
  • دلایل خرید: نمایشگر بزرگ، بسیار قابل حمل، قیمت مناسب
  • دلایل اجتناب از خرید: امکانات و مشخصاتی شبیه به مدل 13 اینچی، قابلیت حمل کمتر نسبت به مدل 13 اینچی

راهنمای خرید بهترین لپ تاپ حسابداری را با مک بوک ایر 15 اینچی اپل شروع می‌کنیم که می‌تواند از بهترین لپ تاپ های 2024 باشد. این محصول اپل از نظر امکانات در حد مدل 13 اینچی آن قرار دارد؛ اما این اختلاف دو اینچی برای حسابدارانی که دائماً با فایل‌هایی مثل صفحه گسترده‌ها کار می‌کنند بسیار مهم است.

مدل پایه این لپ تاپ دارای پردازنده 8 هسته‌ای و 8 گیگابایت حافظه رم است. این سیستم برای انجام کارهایی مثل وبگردی با چندین تب و یا اجرای جدیدترین نرم‌افزارهای حسابداری کفایت می‌کند. در عین حال، ممکن است ظرفیت 256 گیگابایتی SSD این لپ تاپ برای ذخیره چندین سال آمار و اطلاعات حسابداری و اقتصادی کافی نباشد. به همین دلیل، خرید مدل 512 گیگابایتی این لپ تاپ بیشتر توصیه می‌شود. این نسخه حدود 1500 دلار قیمت دارد که نسبت به سایر لپ تاپ‌های مناسب حسابداری، مقرون به صرفه محسوب می‌شود.

اگر به دنبال یک لپ تاپ مناسب حسابداری هستید که دائما آن را همه جا همراه داشته باشید، این محصول اپل می‌تواند انتخاب خوبی باشد چون برای استفاده‌های معمولی حدود 19 ساعت ماندگاری شارژ دارد. این ماندگاری شارژ کم نظیر حاصل رویکرد خاص تراشه M2 اپل برای برقراری تعادل بین قدرت و عملکرد است. ماندگاری شارژ این لپ تاپ برای اجرای کارهای سنگین‌تری مثل پخش ویدیوهای فول اچ دی کمتر است؛ اما بعید است که نرم‌افزارهای حسابداری تأثیر زیادی روی باتری لپ تاپ داشته باشند.

به غیر از تحت وب بودن ابزارهای حسابداری محبوب، می‌توانید از نسخه macOS چنین نرم‌افزارهایی مثل QuickBooks و KashFlow هم استفاده کنید.

در عین حال، امکانات نسخه مک بعضی از این ابزارها شبیه به نسخه ویندوز آنها نیست. بعلاوه، بعضی نرم‌افزارهای حسابداری مثل Sage 50 فقط مخصوص ویندوز هستند.

اگر تصمیم دارید که حتما مک بوک ایر را به عنوان لپتاپ حسابداری داشته باشید، مطمئن شوید که مدل مورد نظرتان همه قابلیت‌ها و امکانات مورد نیاز شما را پشتیبانی می‌کند.

بیشتر بخوانید: بهترین لپ تاپ های ایسوس 2024

2. Dell Latitude 9440 2-in-1

لپ تاپ مناسب حسابداری

  • پردازنده: تا نسل 13 اینتل کور i7
  • گرافیک: اینتل Iris Xe
  • رم: تا 32 گیگابایت LPDDR5
  • نمایشگر: 14 اینچی دو در یک QHD+ (1600×2560 پیکسل)
  • حافظه داخلی: تا 1 ترابایت PCIe NVMe M.2 SSD
  • ابعاد: 310.5 × 215 × 16.28 میلی متر
  • وزن: 1.54 کیلوگرم
  • دلایل خرید: عملکرد خیلی خوب، نمایشگر وسیع، اتصالات مختلف برای شبکه
  • دلایل اجتناب از خرید: قیمت نسبتاً بالا

راهنمای خرید لپ تاپ برای حسابدارها را با لپ تاپ دو در یک Latitude 9440 از برند دل ادامه می‌دهیم که یکی از بهترین لپ تاپ‌های بیزنسی موجود در بازار هم محسوب می‌شود. این لپتاپ، دارای حاشیه‌هایی باریک و رزولوشن 16 به 10 است که باعث شده برای کار با فایل‌های صفحه گسترده، فایل‌های ارایه و وارد کردن اعداد و ارقام در نرم‌افزارهای حسابداری بسیار مناسب است. رزولوشن بالای نمایشگر این لپتاپ دل و حاشیه‌های باریک آن باعث شده که این لپ تاپ نسبت به آنچه که هست بزرگتر به نظر برسد.

مدل پایه Latitude 9440 هم با قیمت 1919 دلار یک لپ تاپ مناسب حسابداری محسوب می‌شود. این لپتاپ با پردازنده نسل سیزدهم Core i5-1335U ساخته شده که 12 مگابایت کش و 10 هسته دارد. با خرید این مدل، 16 گیگابایت رم LPDDR5 خواهید داشت که برای اجرای نرم‌افزارهای حسابداری تحت وب و هر نرم‌افزار مالی دیگری کفایت می‌کند.

Latitude 9440 تاچ پد بزرگتر و همچنین قابلیت اتصال به چندین شبکه را دارد. این قابلیت برای مشاهده آمار مالی مثل نرخ مبادله ارزها به صورت بلادرنگ بسیار مفید است.

در بعضی از تست‌های ماندگاری شارژ، Latitude برای وب گردی با وای فای حدود 11 ساعت ماندگاری شارژ داشته که به نوعی معادل با میزان ماندگاری شارژ برای استفاده از نرم‌افزارهای حسابداری است. این رکورد ماندگاری شارژ بد نیست اما نسبت به ماندگاری شارژ مک بوک‌هایی با قیمت مناسب، بسیار کمتر است.

ممکن است ظرفیت 256 گیگابایتی پیش فرض SSD این لپتاپ برای انجام کارهای حسابداری یک سازمان بزرگ یا ذخیره فایل‌های آرشیو سنگین و بزرگ کافی نباشد. ارتقای این SSD هم هزینه زیادی دارد چون مدل 512 گیگابایتی این لپتاپ 400 دلار گران‌تر است – یعنی دو برابر هزینه ارتقای SSD برای مک بوک ایرهای شرکت اپل.

یک راهکار برای حل این مشکل، استفاده از یک SSD اکسترنال است؛ اما این لپ تاپ شرکت دل تنها 3 پورت تاندربولت/ USB-C و پورت‌های سنتی کمتری دارد. می‌توانید با یک تکثیر پورت این مشکل را حل کنید اما این راهکار هم هزینه نهایی را افزایش می‌دهد.

خوشبختانه روی این لپتاپ دل ویندوز 11 پرو نصب شده و به شکل آماده در اختیار شما قرار می‌گیرد؛ در نتیجه می‌توانید خیلی از نرم‌افزارهای حسابداری را روی آن نصب کنید. بعلاوه، عملکرد و سرعت خیلی خوب این لپتاپ هم آن را تبدیل به یک لپ تاپ مناسب حسابداری کرده است.

بیشتر بخوانید: بهترین لپ تاپ های لنوو 2024

3. Acer TravelMate P4

لپ تاپ مناسب حسابداری

  • پردازنده: نسل یازدهم اینتل Core i5-1135G7
  • گرافیک: اینتل Iris Xe
  • رم: 8 گیگابایت DDR4 SDRAM
  • نمایشگر: 14 اینچی فول اچ دی 16 به 9 (1080×1920 پیکسل)
  • حافظه داخلی: تا 512 گیگابایت PCIe M.2 SSD
  • ابعاد: 344.4 × 230.1 × 18.5 میلی متر
  • وزن: 1.40 کیلوگرم
  • دلایل خرید: قدرت پردازشی زیاد، ماندگاری شارژ خوب، پورت تاندربولت
  • دلایل اجتناب از خرید: SSD ضعیف، نفخ‌افزار

Acer TravelMate P4 یک لپتاپ همه کاره است اما می‌توان آن را به عنوان یک لپ تاپ مناسب برای حسابدارها در نظر گرفت، چون پردازنده و رم لازم را برای اجرای بیشتر اپلیکیشن‌های مالی دارد. مدل پایه این لپ تاپ دارای 8 گیگابایت رم DDR4 است که سرعت خیره کننده‌ای ندارد اما برای اجرای اپلیکیشن‌های حسابداری محبوب کفایت می‌کند.

این لپ تاپ مناسب حسابداری هم مدل‌های مختلفی از جمله 14 و 16 اینچی دارد. رزولوشن فول اچ دی 16:9 این لپتاپ حداقل الزامات بیشتر پلتفرم‌های حسابداری را دارد. ممکن است 256 گیگابایت SSD برای مشاغل کوچک مناسب باشد اما اگر نیاز به پردازش داده‌های مالی زیادی دارید، می‌توانید نسخه 512 گیگابایتی را با هزینه بیشتر بخرید.

TravelMate با وزن کمتر از 1.5 کیلوگرم، یک لپ تاپ بسیار سبک محسوب می‌شود و می‌توانید به راحتی آن را جابجا کنید. ماندگاری شارژ این لپ تاپ هم حدود 10 ساعت است و به سرعت شارژ می‌شود. در واقع باتری این لپ تاپ ایسر، ظرف 30 دقیقه حدود 50 درصد شارژ می‌شود. اگر به دنبال بهترین لپ تاپ برای حسابداری با قیمت مناسب هستید، TravelMate با این امکانات و ویژگی‌ها قابلیت برآورده کردن انتظارات شما را خواهد داشت.

لازم به ذکر است که SSD مدل 256 گیگابایتی این لپ تاپ یکسری مشکل میان‌افزاری دارد که باعث شده سرعت آن در بعضی از شرایط مثل هنگام کار با فایل‌های بزرگ، در حد سرعت HDD افت کند. اما اگر از پلتفرم‌های حسابداری تحت وب استفاده می‌کنید که سرعت آنها بیشتر تحت تأثیر پردازنده و رم است، این موضوع مشکل خاصی برای شما ایجاد نخواهد کرد. همچنین، می‌توان با اجرای یک آپدیت میان‌افزاری این مشکلات را کاهش داد.

یکی دیگر از ویژگی‌های TravelMate به عنوان یک لپ تاپ مناسب برای حسابدارها ، قابلیت ارتقای آسان این مدل است چون حافظه آن از نوع لحیم شده نیست. این یعنی می‌توانید به راحتی یک SSD با ظرفیت بالاتر روی این لپتاپ ایسر نصب کنید. قیمت پایین این لپ تاپ هم باعث شده که بتوانید این کار را با هزینه‌ای کمتر از خرید یک لپتاپ جدید انجام دهید.

تنها ایراد این لپ تاپ ایسر، تعداد زیاد نفخ‌افزارهای آن است؛ در نتیجه باید قبل از نصب نرم‌افزارهای حسابداری، آن را پاکسازی کنید.

جمع‌بندی

معمولاً حسابدارها کارهای زیادی انجام می‌دهند چون مسئول پرداختن به امور مالی و اقتصادی شرکت‌ها یا افراد مختلف هستند. به همین دلیل، این گروه از کاربران نیاز به لپ تاپ‌هایی دارند که توانایی خوبی برای انجام کارهایی مثل اجرای نرم‌افزارهای حسابداری، کار با فایل‌های صفحه گسترده بزرگ و یا پردازش پایگاه‌های داده عظیم داشته باشند. امیدواریم که این مطلب به شما برای انتخاب یک لپ تاپ مناسب حسابداری کمک کرده باشد.

سوالات پرتکرار

آیا برای انجام کارهای حسابداری، نیاز به کارت گرافیک اختصاصی داریم؟

معمولا نه؛ مگر اینکه از لپ تاپ برای کارهای دیگری مثل گیمینگ و ادیت ویدیو هم استفاده کنید. البته این به معنای مفید نبودن چنین گرافیکی برای حسابدارها نیست، اما لازم نیست که یک لپ تاپ مناسب حسابداری حتما گرافیک اختصاصی داشته باشد.

چه راهکارهایی به عنوان جایگزین کیبورد عددی وجود دارد؟

می‌توانید یک کیبورد عددی اکسترنال بخرید یا از کیبوردهای اداری مثل Logitech Signature K650 استفاده کنید که صفحه کلید عددی دارد.

آیا می‌توان لپ تاپ مناسب حسابداری را به دو مانیتور وصل کرد؟

بله. بیشتر لپ تاپ‌ها قابلیت اتصال به مانیتورهای اکسترنال را از طریق پورت‌های HDMI یا USB-C دارند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره لپ تاپ مناسب حسابداری چیست؟ آیا مدل دیگری را می‌شناسید که باید به آن اشاره می‌کردیم؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

source

توسط wikiche.com