مایکروسافت از مدتی پیش، خدمات بروزرسانی ویندوز سرور (WSUS) را به کسب و کارها ارائه می کرد. این ویژگی به مدیران فناوری اطلاعات اجازه می داد تا بروزرسانی های محصولات مایکروسافت را برای کسب و کارها و سازمان های خود تأیید کنند. همچنین به این مدیران اجازه می داد تا در صورت نیاز به ادامه کار کامپیوترهای خود با نسخه های فعلی نرم افزار، این بروزرسانی ها را به تعویق بیندازند. در اوایل این سال، مایکروسافت اعلام کرد که به دلیل استفاده تنها یک سوم مدیران فناوری اطلاعات از این ویژگی، همگام سازی درایور WSUS را در 18 آوریل 2025 متوقف خواهد کرد. امروز، مایکروسافت اعلام کرد که قصد دارد WSUS را نیز متوقف کند.

 

مایکروسافت به دنبال ابزار های بروزرسانی ابری

 

مایکروسافت در یک پست وبلاگی اعلام کرد:

به طور خاص، این بدان معنی است که ما دیگر در قابلیت های جدید سرمایه گذاری نمی کنیم و درخواست های جدید ویژگی برای WSUS را نمی پذیریم. با این حال، ما عملکرد فعلی را حفظ خواهیم کرد و همچنان به انتشار بروزرسانی ها از طریق کانال WSUS ادامه خواهیم داد. همچنین هر محتوایی که قبلاً از طریق کانال WSUS منتشر شده است را پشتیبانی خواهیم کرد. مایکروسافت همچنین توضیح داد که WSUS در بروزرسانی بعدی سیستم عامل سرور، Windows Server 2025 گنجانده خواهد شد. با این حال، افزود که مدیران فناوری اطلاعات باید سعی کنند به ابزارهای بروزرسانی مبتنی بر ابر منتقل شوند. این شامل استفاده از Windows Autopatch و Microsoft Intune برای مشتریان PC و Azure Update Manager برای بروزرسانی سرورها می‌شود. امروز صبح، مایکروسافت اولین پیش‌ نمایش عمومی hotpatching برای Windows Server 2025 را اعلام کرد. این به مدیران فناوری اطلاعات اجازه می‌دهد تا بروزرسانی‌ های امنیتی را برای سیستم عامل بدون نیاز به راه‌ اندازی مجدد سرور دانلود و نصب کنند. این به دلیل استفاده سیستم عامل از خدمات Azure Arc مبتنی بر ابر شرکت است.

در حالی که WSUS برای Windows Server 2025 آینده باقی خواهد ماند، به نظر می‌رسد که این شرکت در حال آماده شدن برای خاموش کردن WSUS در برخی از زمان‌ ها است زیرا دیگر ویژگی‌ های جدیدی به آن اضافه نخواهد کرد. با این حال، این شرکت هنوز زمان دقیق آن را اعلام نکرده است.

source

توسط wikiche.com