نمای لوور به یک سبک معماری خاص اشاره دارد که در آن از المان‌هایی به نام لوور به عنوان جزء اصلی ساختمان استفاده می‌شود. لوورها عمدتا الگوهایی از موادی مانند چوب، فلز یا شیشه هستند که به صورت عمودی یا افقی در ساختمان‌ها نصب می‌شوند.
استفاده از لوورها در ساختمان‌ها اهداف مختلفی دارد که این شامل موارد زیر می‌شود:
• کنترل نور: لوورها به عنوان یک وسیله موثر برای کنترل نور و حرارت ورودی به ساختمان عمل می‌کنند. زاویه چرخش لوورها می‌تواند میزان نور و گرما را تنظیم کند.
• تزئینی: لوورها نقش تزئینی نیز دارند و می‌توانند به زیبایی و ظاهر ساختمان افزوده شوند.
• حفاظت از حریم خصوصی: با تنظیم زاویه لوورها، می‌توان از دید مستقیم به داخل ساختمان جلوگیری نمود و حفاظت از حریم خصوصی فراهم کرد.
• کنترل ارتفاع: لوورها به عنوان یک عنصر معماری قابل تنظیم به کنترل ارتفاع و اندازه نمای ساختمان کمک می‌کنند.
• کاهش گرمای زائد: با کاهش ورودی نور خورشید و حرارت به داخل ساختمان، لوورها می‌توانند به صرفه انرژی و کاهش هزینه‌های سرمایش و گرمایش کمک کنند.
• مقاومت و دوام: لوورها از مواد مقاوم ساخته شده‌اند که باعث دوام و مقاومت در برابر شرایط جوی و عوامل خارجی می‌شود.
نمای لوور باعث ایجاد یک دینامیک جذاب و همچنین بهینه‌سازی مصرف انرژی در ساختمان‌ها می‌شود. این سبک معماری در ساختمان‌های مسکونی، تجاری، و حتی عمومی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

لوور آلومینیومی در شمار پرکاربرد ترین انواع پروفیل های ساختمانی قرار می گیرد. از این محصول در دکوراسیون داخلی نیز استفاده می شود. نحوه ساخت این محصول به این گونه است که تیغه های آلومینیومی قائم یا افقی را به شکل ثابت یا متحرک در کنار هم قرار می دهند.

پروفیل های مخصوص برای نصب لوور

لوورها را می توان در اندازه ها و شکل های گوناگونی تهیه کرد. پروفیل دوکی، مکعبی، کامپوزیت و سان بریکر از جمله انواع مختلف این محصول می باشند که در ادامه به معرفی برخی از آنها می پردازیم.

لوور آلومینیومی سایه بان

لوورهای دوکی شکل

لوور دوکی (Spindle)

لوور دوکی از انواع مختلف لوور آلومینیومی است که در ردیف جدیدترین انواع نورگیرها قرار می گیرد. این لوور از آنجا که دارای تیغه های دوکی شکل می باشد، به این نام معروف شده است. لوورهای دوکی به شکل موازی طراحی شده و قابلیت تنظیم شدن دارند. به نحوی که می توان با این وسیله، میزان نوری را که وارد ساختمان می شود، کنترل کرد. شما می توانید انواع این محصول را در ضخامت های متنوعی تهیه کنید. لوورهای دوکی می توانند قطری به اندازه چهل تا صد میلیمتر داشته باشند. انتخاب قطر لوور، به نوع کاربری و سلیقه مشتری بستگی دارد.

انواع لوور دوکی شکل آلومینیومی

لوور آلومینیومی دوکی شکل نیز به دو گروه ثابت و متحرک قابل تقسیم بندی هستند. لوور ثابت به جهت ساختار ساده ای که دارد بسیار مورد استقبال مشتریان قرار گرفته است. لوور دوکی متحرک نیز ساختار پیچیده ای دارد و با کنترل از راه دور می توان پره های آن را تنظیم کرد. این مدل نیز طرفداران خاص خود را داشته و یکی از پرفروش ترین محصولات در زمینه نورگیر و سایبان های ساختمانی می باشد. ضخامت این لوورها بین صد تا چهارصد میلیمتر برآورد می شود. این سایبان ها قادرند هشتاد درصد تابش نور مستقیم خورشید را به خوبی فیلتر کنند. این لوورها در مصرف درست انرژی در ساختمان نقش مهمی برعهده دارند. با نصب لوور می توان تا سی درصد از اتلاف انرژی جلوگیری کرد. حتی نوعی از این محصول وجود دارد که می تواند زاویه متغیری نیز داشته باشد. در این صورت می توان مقدار نور عبور خورشید را نیز کنترل کرد.

لوور مستطیل نما

انواع لوور نمای ساختمان به جهت عملکرد :

لوورها به جهت عملکرد و محل استفاده به دونوع  لوور نما ثابت و لوور نما متحرک تقسیم میشوند .

لوور نما ثابت 

لوور ثابت عمدتا با استفاده از متریال آلومینیوم ،فلز و چوب ساخته میشود و با زوایای مختلف با توجه به شکل و سطح مقطع مورد استفاده نصب میشوند و از ورود مستقیم نور به داخل ساختمان جلوگیری می نماید . لوورها معمولا با زوایای 30 درجه،45 و 60 درجه با اتصالات مخصوص بر روی نما نصب میگردند . محل استفاده دیگر لوورهای ثابت بصورت قاب های لولایی بر روی پنجره های نمای ساختمان میباشد . عموما جهت پوشش پنجره ها از لوور چوبی استفاده می گردد.

 

لوور نما متحرک

لوور متحرک به لوورهای متحرک دستی و لوورهای متحرک برقی گفته میشود . در مدل لوور متحرک دستی زوایای لوور با استفاده از یک اهرم قابل تغییر میباشد .

در لوور متحرک برقی یک موتور با پرخ دنده های مخصوص در انتهای لوورهای آلومینیومی که در یک ریل قرار گرفته اند قابل کنترل و تغییر هستند در لوور متحرک برقی هم میتوان کل لوورها را به یک سمت نما بصورت آکاردئونی جمع نمود هم میتوان زوایای آن را بصورت مکانیزه تغییر داد و این عملکرد هم در لوور متحرک برقی افقی و هم لوور متحرک عمودی امکان پذیر است .

از دیگر مزایای لوور برقی اتصال آن به سیستم هوشمند ساختمان میباشد و باتوجه به زاویه آفتاب و زمان زوایای لوورها بصورت هوشمند تغییر خواهد کرد .

لوور آلومینیومی کرکره ای z شکل

 

لوور Z شکل آلومینیومی (Z-Shaped)

لوور Z شکل آلومینیومی به عنوان آفتابگیر در نمای داخلی ساختمان نصب و راه اندازی می شود. شما می توانید این نوع لوور را در طرح های افقی و عمودی انتخاب کنید. پروفیل لوور Z شکل یک انتخاب ایده آل برای کنترل کردن دمای محیط نیز است چرا که از ورود مستقیم نور آفتاب جلوگیری می کند. شما می توانید از این نوع پروفیل در مکان های مختلفی استفاده کنید. ورزشگاه ها، آموزشگاه و مدارس، بانک و ساختمان های اداری با این پروفیل هم زیباتر می شوند هم از مزایای آن بهره مند می گردند. توصیه می کنیم هنگام انتخاب لوور Z شکل حتما از نظرات کارشناس فروش این محصول بهره ببرید.

لوور مستطیلی یا مکعبی (Rectangular)

یکی دیگر از انواع لوور آلومینیومی، لوور مستطیلی است که می توان آن را در اندازه های مختلفی تهیه کرد. این محصول ضخامت های گوناگونی نیز دارد. پهنای لوور مستطیلی صد میلیمتر، بلندی آن پنجاه میلیمتر و قطر آن نیز دو میلیمتر می باشد. لوور مستطیلی یا مکعبی به خوبی قادر است، تا هشتاد درصد نور خورشید را فیلتر نماید. لوور مستطیلی همچنین دارای انواع ثابت و متحرک است. نوع ثابت آن بسیار اقتصادی بوده و فروش بالایی دارد. با این همه اگر می خواهید نور را به خوبی تنظیم و ورود نور را مدیریت نمایید، پیشنهاد ما لوور متحرک است. جالب اینکه لوور مستطیلی را می توان از جنس های مختلفی ساخت. چوب، کامپوزیت، آلومینیوم از جمله متریال هایی هستند که می توان برای ساخت این نوع پروفیل استفاده کرد.

نمای لوور ویلا

کاربرد لوور در اماکن اداری، آموزشی، درمانی و غیره

لوور Z شکل آلومینیومی در کجا کاربرد دارد؟

لوور آلومینیومی Z شکل مانند نوع پروفیل دوکی برای نصب بر روی پنجره ها طراحی شده است. لوور مستطیلی را می توان هم به شکل افقی و هم به شکل قائم روی پنجره نصب کرد. مشتریان می توانند برای بهره مندی از مزایای متنوع این نوع پروفیل آن را برای مکان هایی چون مدارس، سالن های ورزشی، بیمارستان ها و ساختمان های اداری و غیره سفارش بدهند. تکنسین های حوزه ساختمان سازی از این محصول در نمای ساختمان، تراس ها، پنجره و آلاچیق ها کمک می گیرند.

بررسی تخصصی لوور آلومینیومی

به انتهای مبحث لوور آلومینیومی رسیدیم. در این قسمت به بررسی تخصصی این پروفیل مدرن و کاربردی می پردازیم. این سیستم که نوعی شیدر و برای طراحی و ایجاد سایه به شما می رود، با کمک تیغه هایی که دارد به خوبی می تواند نقش یک نورگیر را برای ساختمان ایفا کند. در واقع، انواع لوورها نوعی سایبان بوده که ضمن ممانعت از ورود نور خورشید به داخل ساختمان، عبور و مرور هوا را نیز کنترل می کنند. این محصول نمای شیک و زیبایی نیز به ساختمان می دهد که قابل توجه دکوراتورهای ساختمانی می باشد. در انتها برای حسن ختام به یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فرد لوور اشاره می کنیم. این محصول از آنجا که از آلیاژ 6063 آلومینیوم ساخته شده است، بسیار مستحکم بوده و به خوبی از ورود هوای آلوده، گرد و غبار و نور خورشید به داخل خانه جلوگیری می کند.

انواع لوور نما

آیتم های مهم در قیمت لوورهای آلومینیوم با استفاده از قوطی های آلومینیومی

مقدار قوطی آلومینیوم مصرفی؛

قوطی های آلومینیومی با ابعاد و اندازه های مختلفی در بازار موجود هستند. قوطی های آلومنیوم از ابعاد 5*10 تا ابعاد 250*100 در بازار موجود می باشند. با توجه به قوطی استفاده شده وزن آلومینوم مشخص می شود سپس با ضرب کردن در قیمت هر کیلوگرم آلومینیوم قیمت نهایی قوطی به کار رفته به دست می آید.

نوع رنگ؛

نوع رنگ مصرفی لوور ها نیز در قیمت نما تأثیرگذار است. باید با توجه به رنگی که استفاده می شود قیمت آن را تعیین کرد.

هزینه زیرسازی؛

هزینه زیرسازی نمای لوور با استفاده از قوطی های فلزی و استفاده از رنگ زینک کرومات ترنج برای پوشش فلزات زیر سازی انجام می شود که برای هر متر طول آن حدود 500 هزار تومن تا 800 هزار تومان می باشد.

اجرت نصب؛

اجرت نصب برای این نما بین  500 تا 700 هزار تومن می باشد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره لوور آلومینیومی و آخرین فناوری ها و تکنولوژی های تولید و نصب انواع لوور و آشنایی با شرکت های معتبر مجری لوور مخصوص نما اینجا را کلیک کنید.

salb-techna

source

توسط wikiche.com