ظاهرا گوگل قصد دارد در یوتیوب از هوش مصنوعی خود برای تولید ایده‌ها و ویدیوهای کامل استفاده کند. این شرکت روز چهارشنبه در رویداد Made on YouTube در شهر نیویورک، مجموعه‌ای از قابلیت‌های هوش مصنوعی را برای یوتیوب معرفی کرد که دوتای آن‌ها نحوه ساخت ویدیو را برای خالقان محتوا تغییر خواهد داد.

اولین قابلیت، یک تب جدید Inspiration در اپلیکیشن YouTube Studio است که یوتیوب در چند ماه گذشته به صورت محدود آن را آزمایش کرده است. این تب به شما می‌گوید که چه چیزی بسازید: این ابزار هوش مصنوعی ایده‌های مختلفی را برای یک ویدیو پیشنهاد خواهد داد و حتی عنوان و یک طرح کلی و چند خط اول ویدیو را برای شما خواهد نوشت. یوتیوب این قابلیت را به عنوان یک ابزار مفید طوفان فکری ارائه کرده، اما گفته که از آن می‌توانید برای ساخت کل پروژه‌ها نیز استفاده کنید.

بعد از آن‌که شما از هوش مصنوعی الهام گرفتید، می‌توانید با Veo، مدل هوش مصنوعی تولید ویدیوی قدرتمند DeepMind که حالا در یوتیوب شورتس ادغام شده است، ویدیوهای هوش مصنوعی بسازید. Veo بخشی از قابلیت Dream Screen است که یوتیوب مدتی است روی آن کار می‌کند و درواقع بسط مفهوم صفحه سبز است که با پس‌زمینه‌های تولید شده توسط هوش مصنوعی انجام می‌شود. شما همچنین می‌توانید ویدیوهای کامل نیز با Veo بسازید، اما فقط با کلیپ‌های شش ثانیه‌ای می‌توانید این کار را انجام دهید.

سارا علی، مسئول مدیریت محصولات یوتیوب، می‌گوید «Veo در ادیتور شورتس ادغام شده است، درست مانند فیلم‌هایی که از رول دوربین من ضبط شده‌اند». اما او تاکید کرد که درنهایت همه چیز به نظر تولید‌کننده محتوا بستگی دارد. این کلیپ‌ها همچنین با ابزار SynthID شرکت DeepMind واترمارک می‌شوند.

هر دو قابلیت فوق به‌تدریج عرضه می‌شوند و اواخر امسال یا اوایل سال آینده میلادی برای خالقان محتوا ارائه خواهند شد. قابلیت‌های هوش مصنوعی دیگری نیز به یوتیوب می‌آیند. قابلیت دوبله خودکار که ویدیوها را به چندین زبان تبدیل می‌کند، برای کاربران و زبان‌های بیشتری عرضه می‌شود. یوتیوب همچنین ابزارهای هوش مصنوعی را در اختیار خالقان محتوا قرار می‌دهد تا از طریق بخش جدید Communities با طرفداران خود تعامل داشته باشند.

گوگل در چند سال گذشته تلاش کرده تا مسیر تبدیل شدن به یک خالق محتوا در یوتیوب، به ویژه از طریق Shorts را آسان‌تر کند. این شرکت در تلاش است تا با تیک‌تاک و اینستاگرام و سایر پلتفرم‌های مشابه رقابت کند. به نظر می‌رسد که هوش مصنوعی یوتیوب می‌تواند هر بخش از کار یک خالق محتوا را آسان‌تر و او را به تولید محتوای بیشر تشویق کند.




source

توسط wikiche.com