با وجود اعمال تحریم‌های گسترده علیه روسیه و افزایش چشمگیر قیمت‌ها، تقاضای پیش‌خرید جدیدترین مدل آیفون در این کشور به طور قابل توجهی افزایش یافته است. بر اساس گزارش یکی از فروشگاه‌های معتبر روسیه، تقاضا برای آیفون ۱۶ نسبت به مدل قبلی ۱۵ درصد بیشتر بوده است.

به گزارش سرویس اخبار موبایل رسانه فناوری تکنا، پس از آغاز جنگ اوکراین و اعمال تحریم‌ها توسط کشورهای غربی، از جمله شرکت اپل، روسیه مجبور به قانونی‌سازی واردات موازی کالاها شد. این امر به شرکت‌ها اجازه می‌دهد بدون مجوز برندها، محصولات را به کشور وارد کنند. در نتیجه، آیفون‌های جدید از کشورهای مختلف به روسیه وارد شده‌اند.

لیودمیلا سِموشینا، سخنگوی شرکت خرده‌فروشی لوازم الکترونیکی «رستور»، با تأیید این موضوع، اعلام کرد که تقاضا برای آیفون‌های جدید در روسیه بسیار بالا است و قیمت آن‌ها نیز به دلیل واردات موازی و نوسانات نرخ ارز، به طور قابل توجهی بالاتر از قیمت جهانی است. بر اساس اعلام فروشگاه «ام.ویدئو»، قیمت پایه آیفون ۱۶ با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت در روسیه بیش از ۴۰۰ دلار گران‌تر از قیمت آن در ایالات متحده است. همچنین، قیمت مدل پرو مکس با ظرفیت ۱ ترابایت نیز در روسیه بسیار بالاتر از قیمت جهانی آن است.

با توجه به افزایش قیمت‌ها و نبود نظارت مستقیم شرکت اپل بر بازار روسیه، قیمت آیفون در این کشور به عوامل مختلفی از جمله نرخ ارز، هزینه‌های حمل و نقل و سود فروشندگان بستگی دارد. شایان ذکر است که شرکت اپل از زمان آغاز درگیری در اوکراین، تمامی فعالیت‌های خود در روسیه را متوقف کرده و خدمات خود مانند اپل‌پِی را نیز در این کشور غیرفعال نموده است. برای مشاهده تازه ترین خبرها به صفحه اخبار فناوری رسانه تکنا مراجعه کنید.

source

توسط wikiche.com