در اقدامی غیرمنتظره، پلتفرم شبکه اجتماعی X پذیرفت که از دستورات دادگاه برزیل پیروی کند. ادامه فعالیت ایکس در برزیل قطعا برای کاربران این کشور خبری خوشایند خواهد بود.

به گزارش نیویورک تایمز، کمپانی X در جریان یک پرونده قضایی که جمعه شب ارائه شد، موافقت کرد که به درخواست دادگاه عالی برزیل عمل کند تا ممنوعیت سراسری این پلتفرم در این کشور برداشته شود.

راهنمای خرید تکراتو

به این ترتیب، ایکس دقیقا همان کاری را انجام می‌دهد که ایلان ماسک وعده داده بود هرگز زیرِ بار آن نرود؛ یعنی حذف حساب‌هایی که یکی از قضات برزیلی دستور داده بود به‌دلیل تهدید دموکراسی این کشور حذف شوند. به گفته‌ی وکلای ایکس، این کمپانی به سایر خواسته‌های این قاضی نیز عمل می‌کند؛ از جمله پرداخت جریمه‌ها و معرفی یک نماینده رسمی جدید در کشور.

ادامه فعالیت ایکس در برزیل

شرکت ایکس که تحت مالکیت ایلان ماسک است، طی سه هفته گذشته تلاش کرده بود با این ممنوعیت مبارزه کند و به اعضای جامعه راست‌گرای افراطی برزیل اجازه می‌داد تا محتوای خود را منتشر کنند. این موضوع باعث شد تا پلتفرم ایکس توسط ارائه‌دهندگان اینترنت برزیل مسدود شود. ایکس در این مدت تلاش کرد با کمک کلودفلر، از این مسدودیت‌ها عبور کند.

ادامه فعالیت ایکس در برزیل

اما حالا اوضاع تغییر کرده است. گزارش‌ها حاکی از آن هستند که ایکس وکلای جدیدی را روز پنجشنبه برای رسیدگی به این پرونده مامور کرده و نتیجه‌ی تلاش‌های تیم جدید، به لغو ممنوعیت ایکس در برزیل منجر شده است.

دادگاه عالی برزیل روز شنبه تایید کرد که X می‌خواهد به فعالیتش در این کشور ادامه بدهد؛ بنابراین دادگاه به این شرکت پنج روز فرصت داده تا از حکم دادگاه پیروی کند.

این تصمیم کاملا با مواضع قبلی مالک X، یعنی ایلان ماسک که به شدت از «آزادی بیان» در این کشور دفاع می‌کرد، در تضاد است. اما اکنون که X موافقت کرده طبق اسناد دادگاه از حکم پیروی کند، پنج روز فرصت دارد تا این کار را انجام دهد.

حالا باید دید که ایلان ماسک شخصا چه واکنشی نشان می‌دهد. آیا واقعا تسلیم حکم دادگاه شده یا اینکه همچنان برای آزادی بیان برزیلی‌ها تلاش می‌کند؟ نظر شما چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

بیشتر بخوانید:

source

توسط wikiche.com