یک گام انقلابی در دنیای سینما در حال برداشته شدن است. برخی از صحنه‌های فیلم ۲۸ Years Later که انتظار می‌رود به‌ زودی منتشر شود، با استفاده از آیفون ۱۵ پرو مکس فیلمبرداری شده‌اند. این خبر توسط منابع نزدیک به این پروژه اعلام شده است.

۲۸ Years Later به کارگردانی دنی بویل و با بودجه ۷۵ میلیون دلاری، پرهزینه‌ترین فیلمی است که تاکنون با آیفون فیلمبرداری شده است. البته اعلام شده است که گوشی آیفون به‌ تنهایی استفاده نشده و در ترکیب با تعدادی از لوازم جانبی دوربین مورد استفاده قرار گرفته است. این لوازم را می‌توانید در تصاویر زیر مشاهده کنید.

جزئیات دقیق هنوز مشخص نیست، زیرا اعضای تیم فیلم‌سازی یک قرارداد عدم افشای اطلاعات امضا کرده‌اند. اما گزارش شده که آیفون‌های ۱۵ پرو مکس با لنزهای حرفه‌ای هماهنگ شده و هنگام فیلمبرداری در قفس‌های محافظ‌ قرار گرفته‌اند.

این موضوع چندان تعجب‌آور نیست. دنی بویل قبلا در فیلم ۲۸ Days Later که در سال ۲۰۰۲ منتشر شد، از بنیانگذاران استفاده از دوربین‌های MiniDV بود. اکنون او در دنیای سینما رویکردی جدید را در پیش گرفته و از آیفون استفاده می‌کند.

ادامه فیلم ۲۸ Days Later، که بازیگرانی چون جودی کامر، آرون تیلور-جانسون، رالف فاینز و کیلین مورفی را در کنار هم قرار داده، آغازگر یک سه‌گانه جدید درباره ویروس زامبی خواهد بود. داستان این فیلم توسط الکس گارلند، نویسنده فیلم اول، نوشته شده و به شدت مورد انتظار علاقه‌مندان سینما است.

اگرچه تمام فیلم با آیفون فیلمبرداری نشده، ۲۸ Years Later پتانسیل استفاده از گوشی‌های هوشمند در صنعت سینما را نشان می‌دهد. این فیلم اکشن جدید انتظار می‌رود در ژوئن ۲۰۲۵ منتشر شود.

source

توسط wikiche.com