رئیس پلیس راهور تهران همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، توضیحاتی در خصوص روان کردن بار ترافیکی مدارس ارائه داد.  توقف دوبله مقابل مدارس ممنوع است.
امروز یکشنبه، 1 مهر 1403 اولین روز سال تحصیلی جدید است و دانش‌آموزان و دانشجویان رسماً 9 ماه تحصیلی را آغاز کردند. طبق گفته رئیس پلیس راهور پایتخت، بار ترافیکی تهران در روز اول مدارس تا 30 درصد افزایش یافته که ناشی از تردد دانشجویان، دانش‌آموزان و والدین آنها است. سرهنگ موسوی‌پور با اشاره به این آمار، از شناسایی 65 گلوگاه ترافیکی در تهران خبر داد.

یکی از مواردی که بار ترافیکی شهر را افزایش می‌دهد، توقف دوبله مقابل مدارس توسط والدین است که بعضاً ممکن است تا 1 ساعت هم افزایش یابد. از این‌رو، معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس راهور تهران بزرگT از والدین خواست، مقابل مدارس تجمع نکرده تا شاهد افزایش بار ترافیکی نباشیم.

راهنمای خرید تکراتو

توقف دوبله مقابل مدارس ممنوع شد

سرهنگ سید ابوالفضل موسوی‌پور، رئیس پلیس راهور تهران بزرگT امروز صبح در جلسه ستاد استقبال از مهر در محل کنترل ترافیک شهرداری تهران حاضر شد و گفت: «از دو ماه قبل جلسات هماهنگی ستاد استقبال از مهر تشکیل شد و مصوبات این جلسات نیز اجرا شده است.»

موسوی‌پور در بخشی از صحبت‌هایش گفت که از ساعت 7:10 صبح امروز 1مهرماه، با ترافیکی در مقابل مدارس بوجود آمده است. وی اظهار کرد:

«شاهد تجمع در مقابل مدارس در مناطق ۳ و ۴ هستیم و این بار ترافیکی بیشتر شده است.»

رئیس پلیس راهور پایتخت ضمن اشاره به مصوبه شورای ترافیکی درخصوص ممنوعیت ورود خودروهای حامل بار بیان کرد: «بر این اساس ۵۴ محل شناسایی و از ورود خودروهای حامل بار جلوگیری می‌شود و ۵۰۰ هزار تومان نیز جریمه خواهند شد.»

توقف دوبله مقابل مدارس ممنوع شد

موسوی‌پور در ادامه گفت:

«۶۵ گلوگاه ترافیکی در معابر پایتخت شناسایی شده‌ است که مأموران پلیس در این نقاط مستقر هستند.»

رئیس پلیس راهور تهران، با بیان اینکه تعداد تصادفات موتورسیکلت‌ها کاهش یافته است، گفت:

«۵۰۰۰ کلاه ایمنی تهیه شده تا بین دانش‌آموزان توزیع شود تا آنها به پدر و برادر خود بدهند تا میزان تصادفات کاهش یابد. همچنین ۳۸۰ مدرسه شناسایی شده تا بار ترافیک آنها مهار شود.»

درخصوص توقف دوبل مقابل مدارس نیز سرهنگ فیروز کشیر، معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس راهور تهران بزرگ، گفت: «از والدین دانش‌آموزان و رانندگان سرویس مدارس می‌خواهیم که از توافقات دوبله مقابل مراکز آموزشی خودداری کنند.»

نظر شما درخصوص توضیحات رئیس پلیس پایتخت در روز اول بازگشایی مدارس چیست؟ لطفاً نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

source

توسط wikiche.com