به نظر می‌رسد که هواوی زمان بدی را برای عصبانی‌ کردن مشتریانش انتخاب کرده است. گزارش‌ها حاکی از آن هستند که گوشی هواوی میت ایکس تی آلتیمیت دیزاین در فروشگا‌ه‌های هواوی به‌صورت آفلاین فروخته نمی‌شود.

هواوی علیرغم تحریم‌ها و چالش‌هایی که در سال‌های اخیر با آنها روبه‌رو بوده، به مسیر خود ادامه داده و پس از تولید چند اسمارت‌فون رده‌بالا که رقیبان همرده‌ی زیادی در سطح جهان داشتند، یک محصول بی‌رقیب تولید کرده است. بنابراین، بدیهی است که توجه افراد زیادی به این گوشی جدید با طراحی تاشوی سه لایه جلب شود.

راهنمای خرید تکراتو

روند عرضه‌ی رسمی گوشی هواوی میت ایکس تی آلتیمیت دیزاین آغاز شده و علاقه‌مندان می‌توانند این گوشی را خریداری کنند. اما مشکلاتی وجود دارد که برخی علاقه‌مندان به خرید گوشی را عصبانی کرده است.

فروش گوشی هواوی میت ایکس تی آلتیمیت دیزاین فقط به‌صورت آنلاین

هواوی با ادامه‌ی روند خود در طراحی و ساخت گوشی‌ها و محصولات نوآورانه، موفق شد توجه مصرف‌کنندگان چینی را به خود جذب کند؛ حتی در شرایطی که تحریم‌های آمریکا مانع از رقابت منصفانه این شرکت شدند.

فروش گوشی هواوی میت ایکس تی آلتیمیت دیزاین فقط به‌صورت آنلاین

آخرین نمونه از قدرتنمایی هواوی در طراحی نوآورانه، گوشی Huawei Mate XT با طراحی تاشوی سه لایه است. این گوشی اولین مدل جهان با دو لولای تاشو و سه لایه نمایشگر محسوب می‌شود و رقیبی در بازار ندارد. به‌تازگی خبر رسیده که گوشی هواوی میت ایکس تی در سه ماهه اول سال 2025 در بازارهای جهانی عرضه می‌شود. سامسونگ نیز قصد دارد رقیب این گوشی را معرفی کند و احتمالا تا یک سال آینده از گوشی رول شونده خود رونمایی می‌کند.

با این حال، علاقه‌مندان چینی از اینکه نتوانستند گوشی تاشوی Huawei Mate XT را خریداری کنند، ناراحت‌ هستند.

با اینکه مصرف‌کنندگان چینی به پیشرفت هواوی در بازار گوشی‌های تاشو افتخار می‌کنند، اما به شدت از این موضوع ناراحت هستند که نتوانستند این دستگاه را از فروشگاه‌های هواوی خریداری کنند. به گزارش phonearena، مشتریانی که به صورت حضوری به فروشگاه‌های هواوی مراجعه کردند، نتوانستند گوشی تاشوی میت ایکس تی را خریداری کنند. این گوشی در حال حاضر با قیمت 2800 دلار به فروش می‌رسد.

یکی از طرفداران هواوی گزارش کرده که پس از مراجعه به فروشگاه هواوی در شنژن، متوجه شده که فقط افرادی می‌توانند گوشی هواوی میت ایکس تی را تهیه کنند که آن را به‌صورت آنلاین سفارش داده‌اند.

یکی از دیگر علاقه‌مندان به خرید این گوشی هوشمند توضیح داده: «من از ساعت 10 شب دیشب اینجا بودم؛ چون این گوشی تاشو اولین نمونه‌اش است و من مشتاقم از کشورم حمایت کنم. اما این خیلی ناامیدکننده است. باید واضح می‌گفتند که نمی‌توانیم بخریم.»

فروش گوشی هواوی میت ایکس تی آلتیمیت دیزاین فقط به‌صورت آنلاین

همین موضوع در فروشگاه هواوی وانگ‌فوجینگ در پکن نیز رخ داد و تنها کسانی که پیش‌سفارش تایید شده داشتند، توانستند Mate XT را خریداری کنند. حدود 30 نفر در صف بیرون فروشگاه در پکن حضور داشتند. تقریبا همین تعداد نیز بیرون فروشگاه هواوی در شنژن صف کشیده بودند. بد نیست بدانید که این گوشی هوشمند تاشو همزمان با سری آیفون 16 عرضه شد و بسیاری افراد بیرون فروشگاه‌های اپل در صف انتظار بودند تا گوشی‌های جدید آیفون را بخرند. از شواهد پیداست که هواوی زمان بدی را برای عرضه رسمی گوشی جذاب جدیدش انتخاب کرده. همچنین، اینکه گوشی‌ها به‌صورت آفلاین عرضه نمی‌شوند نیز اشتباه دیگری است که ممکن است فروش میت ایکس تی را تحت تاثیر قرار دهد.

با این حال، گوشی هواوی Mate XT برای همه خوشایند نبوده. کاربری گزارش کرده که بعد از مراجعه به فروشگاه شنژن و کار کردن با گوشی، متوجه شده که دستگاه بیش‌ از اندازه بزرگ است و اصلا کاربردی نیست. برخی منتقدان هم به قیمت بالای این اسمارت‌فون اشاره کرده‌اند.

باید اشاره کنیم که هواوی مشکل تامین منابع هم دارد و هنوز مشخص نیست که بتواند چه تعداد از این گوشی‌ها را تولید و عرضه کند.

قیمت بالای هواوی میت ایکس تی

ریچارد یو که یکی از مدیران هواوی است، اعلام کرده که میزان فروش در فروشگاه هواوی در شانگهای بهتر از حد انتظار بود. 6.5 میلیون دستگاه سفارش داده‌ شدند؛ در حالی که فروش کل گوشی‌های تاشو در سه ماهه دوم سال 2024 حدود 3.9 میلیون دستگاه بوده است. علاقه‌مندان برای سفارش این گوشی نیازی به پرداخت ودیعه یا پیش‌پرداخت نداشتند. به نظر می‌رسد که هواوی می‌خواسته میزان علاقه‌مندی افراد را ارزیابی کند.

در بازار الکترونیکی Huaqiangbei در شنژن که گوشی‌ها از یک غرفه فروخته می‌شدند، فروشنده‌ای گفت که نسخه‌ای از Mate XT با بیشترین حافظه را با قیمت 150,000 یوان (21,290 دلار) عرضه می‌کند. این در حالی است که رده‌بالاترین مدل هواوی میت ایکس تی در فروشگاه‌های هواوی با قیمت 23,999 یوان (3403 دلار) فروخته می‌شود. فروشنده دیگری که در همان غرفه کار می‌کرد، گفت مدل 2800 دلاری را بیش از 4000 دلار می‌فروشد. وقتی از او پرسیده شد که آیا اصلا فروش داشته، در جواب گفت که برخی افراد درخواست خرید داشتند، اما قیمت آن خیلی بالاست.

با این حال، نمی‌توان این حقیقت را نادیده گرفت که هواوی میت ایکس تی یک گوشی تاشو با طراحی نوآورانه است و می‌توان امیدوار بود که نسل جدید گوشی‌های تاشو، کاربردی‌تر و بهینه‌تر شوند. همچنین، امیدواریم که با قیمت کمتری در اختیار علاقه‌مندان قرار بگیرد؟ نظر شما چیست؟ اگر Mate XT به بازار ایران راه پیدا کند، قطعا قیمت عجیب غریبی خواهد داشت؟ آیا تمایلی به خرید این گوشی دارید؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار گوشی را با ما دنبال کنید.

بیشتر بخوانید:

source

توسط wikiche.com