مایکروسافت امروز جدید ترین بیلد سیستم‌عامل ویندوز 11 را برای کاربران Dev Channel منتشر کرد. این بیلد جدید، با شماره 26120.1843 و تحت بروزرسانی KB5043185، شامل تغییرات و بهبود های متعدد از جمله کنترل‌ های جدید رسانه‌ای در صفحه قفل، دسترسی به محتوای مشترک در صفحه اصلی فایل اکسپلورر، بهبود هایی در مدیریت حساب‌ ها و موارد بیشتر می‌شود.

 

ویژگی‌ های جدید که به‌ تدریج در Dev Channel منتشر می‌شوند:

محتوای مشترک در صفحه اصلی فایل اکسپلورر

اکنون فایل اکسپلورر به شما امکان دسترسی سریع به فایل‌ هایی را می‌دهد که با شما به اشتراک گذاشته شده‌اند. اگر با حساب مایکروسافت خود وارد ویندوز شوید، می‌توانید فایل‌ های به اشتراک گذاشته شده از طریق ایمیل، چت‌ های Teams و غیره را مشاهده کنید. اگر مشتری تجاری هستید و با حساب Entra ID مایکروسافت وارد شده‌اید، همچنین می‌توانید فایل‌ هایی که با دیگران به اشتراک گذاشته‌اید را ببینید. این ویژگی با کلیک بر روی گزینه «اشتراک‌ گذاری‌ شده» در صفحه اصلی فایل اکسپلورر قابل دسترسی است.

شما همچنین می‌توانید مجموعه گسترده‌ تری از انواع فایل‌ ها را در بخش‌ های «اخیراً استفاده شده»، «مورد علاقه‌ ها» و «اشتراک‌ گذاری‌ شده» مشاهده کنید. برای مثال، اگر اخیراً فایل‌ هایی را در برنامه‌ هایی مانند Designer، Loop، Power BI، Forms و غیره باز یا ویرایش کرده‌اید، این فایل‌ ها اکنون در فهرست فایل‌ های اخیر شما ظاهر می‌شوند.

پیش‌ نمایش ویندوز Sandbox

این نسخه شامل پیش‌ نمایش جدید ویندوز Sandbox است که اکنون از طریق Microsoft Store بروزرسانی می‌شود. در این پیش‌ نمایش، ویژگی‌ هایی مانند انتقال کلیپ‌ بورد در زمان اجرا، کنترل ورودی‌ های صوتی و تصویری، و قابلیت اشتراک‌ گذاری پوشه‌ ها با سیستم اصلی در زمان اجرا معرفی شده است. این قابلیت‌ ها از طریق آیکون «…» در قسمت بالای برنامه قابل دسترسی هستند. همچنین، این پیش‌ نمایش نسخه‌ای بسیار ابتدایی از پشتیبانی خط فرمان را شامل می‌شود.

 

نسخه جدید ویندوز 11 با بهبود های صفحه قفل و فایل اکسپلورر

 

تغییرات و بهبود های دیگر که به‌ تدریج در Dev Channel منتشر می‌شوند:

عمومی

  1. برای رایانه‌ های جدید یا حساب‌ های کاربری جدید در دستگاه‌ های تجاری مدیریت‌ شده، اپلیکیشن Microsoft 365 به نوار وظیفه پین می‌شود تا دسترسی سریع به Copilot برای Microsoft 365 فراهم شود.

صفحه قفل

  1. کنترل‌ های رسانه‌ای در صفحه قفل اکنون در قسمت پایین و وسط صفحه قرار می‌گیرند.

منوی استارت

  1. وقتی روی برنامه‌ های پین‌ شده به منوی استارت کلیک راست می‌کنید، فهرست‌ های جهشی (Jump Lists) برای برنامه‌ هایی که این قابلیت را دارند، مانند پاورپوینت، نمایش داده می‌شود.
  2. همچنین بر اساس بازخورد ها، برخی بروزرسانی‌ ها در مدیریت حساب کاربری در منوی استارت اعمال شده است که گزینه خروج مستقیم و فهرستی از کاربران وارد شده را فراهم می‌کند.

نوار وظیفه و سیستم Tray

  1. ما در حال آزمایش یک سیستم Tray ساده‌ تر هستیم که زمان و تاریخ به شکلی کوتاه‌ تر نمایش داده شود و آیکون زنگ اعلان‌ ها بر اساس وضعیت Do Not Disturb (مزاحم نشوید) مخفی یا نمایش داده شود.

جستجو در نوار وظیفه

  1. قابلیت به اشتراک‌ گذاری فایل‌ های محلی مستقیماً از نتایج جستجو در نوار وظیفه به‌ تدریج عرضه می‌شود.

ورودی‌ها

  1. بخشی جدید برای کنترل حرکات لبه صفحه لمسی در بخش تنظیمات لمسی اضافه شده است.

اعلان‌ها

  1. اکنون گزینه‌ای برای غیرفعال کردن پیشنهادها جهت غیرفعال کردن اعلان‌ ها از برخی برنامه‌ ها وجود دارد.

تنظیمات

  1. یک دکمه جدید برای جداسازی دیسک مجازی (VHD/VHDx) به بخش تنظیمات اضافه شده است.

 

رفع مشکلات:

فایل اکسپلورر

  1. مشکلی که باعث می‌شد فشار دادن WIN + E به‌ درستی کار نکند، برطرف شده است.
  2. مشکل ناپدید شدن تمرکز صفحه‌ کلید در برخی موارد نیز رفع شده است.

مدیر وظیفه

  1. مشکل نمایش نادرست پس‌ زمینه در تنظیمات مدیر وظیفه برطرف شده است.

 

مشکلات شناخته‌ شده:

عمومی

  1. این نسخه ممکن است با خطای 0x800f0983 نصب نشود، اما با تلاش مجدد باید نصب شود.

منوی استارت

  1. اگر روی یک حرف در فهرست برنامه‌ های منوی استارت کلیک کنید، ممکن است این فهرست خراب شود.

 

بروزرسانی ابزار Snipping:

ابزاری برای تغییر پوشه پیش‌ فرض ذخیره‌ سازی تصاویر و ویدئوهای ضبط‌ شده به Snipping Tool اضافه شده است.

source

توسط wikiche.com