با پیشرفت‌های چشمگیر هوش مصنوعی در چند سال اخیر، بحث‌های زیادی درمورد توانایی آن برای انجام کارهای بسیاری از مشاغل انسانی به راه افتاده است. هنرمندان و برنامه‌نویسان به‌طور خاص نگران هستند؛ زیرا به‌نظر می‌رسد هوش مصنوعی هر دو کار را در سطحی انجام می‌دهد که مدیران، استفاده از هوش مصنوعی به‌جای انسان‌های واقعی را در نظر گرفته‌اند و حتی برخی این کار را از قبل انجام داده‌اند. خوشبختانه، مدیرعامل گوگل باور دارد هوش مصنوعی جای برنامه‌نویسان را نخواهد گرفت و در عوض به افراد بیشتری کمک می‌کند به جمع برنامه‌نویسان بپیوندند.

سوندار پیچای، مدیرعامل گوگل چند روز قبل در پردیس دانشگاه کارنگی ملون سخنرانی کرد. طبق اعلام Wccftech، این سخنرانی چند موضوع را پوشش داد، اما پیچای مدتی را به بحث در مورد هوش مصنوعی و احتمال تصاحب مشاغل برنامه‌نویسی اختصاص داد.

مدیرعامل گوگل می‌گوید: «محتمل‌ترین سناریو در همه‌ی موارد این است که هوش مصنوعی به مردم کمک کند. فناوری مذکور به برنامه‌نویسان کنونی در انجام وظایفشان کمک می‌کند؛ جایی‌ که بیشتر انرژی و زمان آ‌ن‌ها صرف جنبه‌های مهم‌تر کار می‌شود و دیگر نیازی نیست بارها و بارها کارهایی مثل رفع باگ را انجام دهند.»

پیچای در ادامه‌ی توضیحاتش گفت: «هوش مصنوعی فقط موانع ورود به برنامه‌نویسی را برای افراد کاهش می‌دهد. فناوری مذکور اجازه می‌دهد با زبان طبیعی با رابط کاربری تعامل داشته باشید. بنابراین، برنامه‌نویسی بیشتر شبیه ابزاری خلاقانه می‌شود. از نظر من این امر باعث می‌شود تا برنامه‌نویسی برای افراد بیشتری در دسترس باشد.»

اگر می‌خواهید برنامه‌نویسی را با استفاده از قدرت هوش مصنوعی امتحان کنید نیازی به صبرکردن نیست. درحال‌حاضر ابزارهای زیادی دردسترس قرار دارند که می‌توانید از آن‌ها برای ورود به دنیای شیرین برنامه‌نویسی استفاده کنید. به عنوان مثال، مدل زبانی بزرگ (LLM) جدید کدینگ انویدیا می‌تواند به‌طور مستقیم روی گرافیک اجرا شود و به شما کمک کند به برنامه‌نویس بهتری تبدیل شوید.

source

توسط wikiche.com