اگر کد رهگیری بسته پستی خود را فراموش کرده یا به هر طریق آن را از دست داده‌اید، برای بازیابی آن در سامانه‌ی تیپاکس، روی لینک «کد رهگیری بسته خود را فراموش کرده‌ام» که در صفحه دیده می‌شود، کلیک کنید. شماره‌ی تلفن همراه خود را وارد کنید و با تیک‌‌زدن گزینه‌ی «من ربات نیستم»، روی دکمه‌ی ثبت بزنید. شما همچنین می‌توانید با شماره‌ی پشتیبانی تماس بگیرید.

در صورت ازدست‌دادن کد رهگیری در عین حال شماره‌ی بارکد و شماره‌ی سفارش هم به شما کمک می‌کند وضعیت بسته‌ی خود را مشاهده کنید.

پیگیری مرسوله با اپلیکیشن تیپاکس

پیگیری وضعیت مرسوله‌ی شما از طریق اپلیکیشن «مای‌تیپاکس» هم انجام می‌شود. مای‌تیپاکس، اپلیکیشن ارسال بسته پستی با امکان ثبت سفارش بر بستر وب و تلفن همراه است که پس از نصب، همه‌ی خدمات ثبت سفارش، پیگیری و انجام علمیات ارسال تا دریافت یک بسته را پشتیبانی می‌کند.

این اپلیکیشن امکان رهگیری آنلاین ۲۴ ساعته مرسوله را برای شما فراهم می‌کند. علاوه بر این مثل وبسایت تیپاکس، امکان چت آنلاین با پشتیبانی تیپاکس از طریق این اپلیکیشن در پیگیری بهتر مشکلات بسته‌های ارسالی به شما کمک می‌کند.

پیگیری مرسوله تیپاکسی با e-Tipax

ای تیپاکس، پلتفرم آنلاین دسترسی به خدمات تیپاکس برای ارسال بسته به سراسر کشور برای مشتریان تجاری و کسب‌و‌کارها است. وب‌سرویس ای‌تیپاکس به شما کمک می‌کند که بسته‌های خود را ایمن ارسال کنید. با استفاده از این سرویس، گیرنده و فرستنده بسته پستی می‌توانند در هر ساعت از شبانه‌روز از آخرین وضعیت بسته‌های پستی خود مطلع شوند.

وضعیت بسته‌های تیپاکس

خوب است بدانید که زمان ارسال بسته‌ها در تیپاکس با توجه به فاصله مبدأ تا مقصد و نوع خدمتی که برای ارسال بسته انتخاب شده، متفاوت است. با تخمین زمان ارسال بسته از طریق وب‌سایت تیپاکس و یا اپلیکیشن مای‌تیپاکس، می‌توانید از زمان رسیدن بسته به مقصد مطلع شوید. بسته‌های تیپاکس به‌جز آن‌ها که به درستی در مسیر مقصد قرار گرفته‌اند، در وضعیت‌های متفاوتی هستند:

  • بسته‌های بلاتکلیف: بسته‌هایی که بارکد ندارند یا نشانی فرستنده و گیرنده‌ی آن‌ها مشخص نیست. این بسته‌ها برای تعیین وضعیت در واحد متصدیان نمایندگی نگهداری می‌شوند تا در سریع‌ترین زمان ممکن تکلیف آن‌ها روشن شود.
  • بسته‌های عودتی: بسته‌هایی که به هر دلیلی به دست گیرنده نرسیده‌اند و به فرستنده عودت داده می‌شود.
  • بسته‌های برگشتی: بسته‌هایی که به دلیل حضور نداشتن گیرنده، آدرس اشتباه گیرنده، نبود زمان کافی برای توزیع یا امتناع گیرنده از دریافت بسته، در شهرستان‌ها به نمایندگی و در تهران به هاب برگشت داده می‌شوند.

رسیدن بسته تیپاکس چقدر طول می‌کشد؟

کمترین زمان ارسال بسته‌های تیپاکس مربوط به ارسال‌های Next day است که روز بعد از دریافت، به گیرنده تحویل داده می‌شود. این امکان البته فعلاً فقط در تهران فراهم است. بیشترین زمان ارسال هم پنج روز کاری است. به‌طور کلی مدت زمان رسیدن بسته، با توجه به فاصله‌ی میان مبدأ و مقصد متفاوت است.

چگونه شکایت خود را ثبت کنیم؟

در صورت بروز مشکل برای بسته ارسالی یا دریافتی شما، چندین راه برای شکایت وجود دارد.

source

توسط wikiche.com