سریال ترکی قلب سیاه (Siyah Kalp) اثری در ژانر درام-عاشقانه است که پخش آن از نیمه شهریور 1403 آغاز شد. این سریال داستانی از عشق و نفرت، جدایی و وصال، و بخشش و انتقام را به تصویر کشیده است.

علاقمندان به سریال های ترکی این روزها مشغول تماشای یک سریال جدید، سریال قلب سیاه (Siyah Kalp) هستند. ژانر سریال ترکی قلب سیاه درام و عاشقانه است و داستان خود را با محوریت انتقام و عشق در یک نگاه روایت می‌کند. کارگردان این سریال اولوچ بایراکتار (Uluç Bayraktar) است و یلدیز تونچ (Yıldız Tunç) نیز نویسندگی فیلمنامه را برعهده داشته است. در این سریال ترکی به تهیه‌کنندگی تیمور ساوچی (Timur Savcı) و بوراک ساغیاشار (Burak Sağyaşar)، بازیگرانی نظیر ایس اوسلو و بوراک سرگن بازی می‌کنند. پخش سریال ترکی قلب سیاه از اواسط شهریور 1403 آغاز شده و مخاطبین تاکنون استقبال خوبی از آن داشته‌اند.

در این مقاله از پلازا قصد داریم با بررسی سریال Siyah Kalp 2024 ، که یکی از تماشایی‌ترین سریال‌های ترکی 2024 است، در کنار شما باشیم. تاریخ پخش آن را بدانیم، نگاهی به داستان و بازیگران آن داشته باشیم و درنهایت نیز مروری بر نمرات سریال Siyah Kalp خواهیم داشت. با ما همراه شوید.

فهرست مطالب

تعداد قسمت‌ها و زمان پخش سریال قلب سیاه

داستان سریال قلب سیاه خلاصه سریال ترکی قلب سیاه

خبر خوب اینکه هنوز مدت زمان زیادی از آغاز به پخش سریال ترکی قلب سیاه نگذشته است. قسمت اول سریال در تاریخ 12 سپتامبر 2024 (22 شهریور 1403) منتشر شد و یک هفته بعد، در 19 سپتامبر (29 شهریور) به تماشای قسمت دوم آن نشستیم. تعداد قسمت های سریال قلب سیاه 26 قسمت اعلام شده و هر پنجشنبه قسمت جدید از آن، توسط شبکه ShowTV، منتشر خواهد شد. مدت زمان هر قسمت نیز 120 تا 150 دقیقه است.

خلاصه سریال ترکی قلب سیاه

داستان سریال قلب سیاه درباره دوقلوهایی به نام ملک و نوح هست. مادر آنها، سومرو، وقتی دوقلوها کوچک بودند آنها را ترک کرد تا با تاجر ثروتمندی به نام سامت ازدواج کند. سال‌ها بعد، نوح و ملک حقیقت را می‌فهمند و برای یافتن مادرشان به کاپادوکیه می‌روند. در همین زمان سیهان، پسر بزرگ سامت از ازدواج اولش، به شهر می‌آید و متوجه می‌شود طبق برنامه‌ریزی پدر و عمه‌اش، باید با دخترعمه خود سویلای ا‌زدواج کند. سیهان و سویلای رغبتی به این ازدواج ندارند.

اوضاع با ورود نوح و ملک پیچیده‌تر می‌شود. نوح با سویلای ملاقات می‌کند و سیهان نیز دل در گرو عشق ملک دارد. درحالی که مادر دوقلوها سعی دارد فرزندانش را از خانواده کنونی‌اش دور نگه دارد، عشق راه خود را می‌یابد.

بازیگران سریال قلب سیاه

سازندگان سریال ترکی قلب سیاه در انتخاب بازیگران بسیار دقیق عمل کرده و گروهی از بازیگران مستعد و محبوب را گردهم آورده‌اند. در ادامه با برخی از بازیگران این سریال ترکی جدید آشنا می‌شویم.

حفسنور سنجاق توتان در نقش ملک

زمان پخش سریال قلب سیاه بازیگران سریال قلب سیاه

حفسنور سنجاق توتان (Hafsanur Sancaktutan) بازیگر جوان ترکیه‌ای، متولد 20 مارس 2000، برابر با 1 فروردین 1379، در شهر استانبول است. او از کودکی به بازیگری علاقه داشت و در تئاترهای مدرسه شرکت می‌کرد. این بازیگر فعالیت حرفه‌ای خود را از سال 2015 با تئاتر آغاز کرد و در همان سال برای نمایش Kuraldışı ve Kural برنده 3 جایزه محلی شد. حفسنور با سریال گل پری (2018) قدم به تلویزیون گذاشت و سال بعد نقش اصلی سریال “عشق شما را به گریه می‌اندازد” را داشت. وی تاکنون در 7 سریال حضور داشته که از جدیدترین آنها می‌توانیم سریال Ya Çok Seversen (2023) و سریال Dünyayla Benim Aramda، که پخش آن از سال 2022 در شبکه دیزنی پلاس آغاز شده، را نام ببریم.

همچنین بخوانید :

ارس آیدین در نقش نوح

هنرپیشه های سریال قلب سیاه نقد سریال ترکی قلب سیاه

ارس آیدین بازیگر ترکیه‌ای، در تاریخ 4 ژانویه 1989 (14 دی 1367) در اسکی‌شهر ترکیه چشم به جهان گشود. او فارغ‌التحصیل رشته تئاتر از دانشگاه استانبول است و فعالیت حرفه‌ای خود را از سال 2010 با سریال Öğretmen Kemal آغاز کرده است. ارس با نقش امره در سریال فصل گیلاس (2015-2014) شناخته شد و سپس شاهد حضور او در آثاری نظیر سریال Altınsoylar (2018) و سریال Canevim (2019) بودیم. وی با نقش باریس در فیلم Oğlan Bizim Kız Bizim (2016) قدم به سینما گذاشت و آخرین بار نیز در سال 2020 با نقش بهادر در فیلم İnsanlar İkiye Ayrılır بر پرده سینما دیده شد.

همچنین بخوانید :

لیلا تانلار در نقش سویلای

بررسی سریال Siyah Kalp 2024 معرفی سریال ترکی قلب سیاه

لیلا تانلار (Leyla Tanlar) بازیگر، مدل و ژیمناست ترکیه‌ای، متولد 13 دسامبر 1997 (22 آذر 1376) در شهر استانبول است. او بازیگری را از سال 2014 با سریال گوزل آغاز کرد و پس از حضور در چند سریال تلویزیونی دیگر، سرانجام در سال 2019 نقش اصلی سریال فرهاد و شیرین را به او دادند. احتمالا او را با نقش نوی در سریال Kaçış، که پخش آن از سال 2022 در شبکه دیزنی پلاس آغاز شده، می‌شناسید. لیلا تانلار فارغ‌التحصیل دانشگاه Liceo Italiano di Istanbul است و سپس تحصیلات خود را در رشته رسانه و هنرهای تجسمی در دانشگاه کوچ ادامه داد.

بوراک توزکوپران در نقش سیهان

تعداد قسمت های سریال قلب سیاه

بوراک توزکوپران (Burak Tozkoparan) بازیگر و درامر ترکیه‌ای است که در 14 نوامبر 1992، برابر با 23 آبان 1371، در شهر استانبول متولد شد. او در سال 2011 برنده عنوان بهترین درامر در چهاردهمین دوره مسابقات موسیقی دبیرستان‌ها شد. بوراک پس از اتمام دوره دبیرستان، برای تحصیل در رشته سینما و تلویزیون به دانشگاه اوکان رفت. در همین حین در گروه‌های مختلف موسیقی به عنوان درامر فعالیت داشت و همچنین خواننده گروه موسیقی ODYO شد. فعالیت هنری وی در عرصه بازیگری با نقش اوزان در سریال گوزل (2014) آغاز شد و اخیرا نیز در سریال Ateş Kuşları (2023-24) حضور داشته است. بوراک از سال 2016 قدم به سینما گذاشت و در فیلم سینمایی مست عشق (2024) او را در نقش سلطان ولد می‌بینیم.

در ادامه فهرست برخی دیگر از هنرپیشه های سریال قلب سیاه را برای شما آماده کرده‌ایم:

  • ایج اسلو (Ece Uslu) در نقش سومرو سانسالان
  • اسرا درمانجی اوغلو (Esra Dermancioglu) در نقش حکمت
  • بوراک سرگن (Burak Sergen) در نقش سامت سانسالان
  • جنکو اوزاک (Genco Ozak) در نقش اسات سانسالان
  • ایلکر آکسوم (Ilker Aksum) در نقش تحسین
  • بولنت پولات (Bülent Polat) در نقش بنیامین
  • آیسه تونابویلو (Ayse Tunaboylu) در نقش انیس
  • دنیز کاراباس (Deniz Karabas) در نقش اسما
  • ایسیل یوچسوی (Isil Yücesoy) در نقش نیهایت
  • سما چرکباسی (Sema Çeyrekbasi) در نقش سکینه

نقد سریال ترکی قلب سیاه

گرچه هنوز مدت زمان زیادی از آغاز پخش سریال قلب سیاه نمی‌گذرد، اما این سریال در همین مدت کوتاه موفق شده تبدیل به یکی از پربیننده‌ترین سریال‌های ترکی شود و گوی سبقت را از آثار محبوبی چون مجموعه مسترشف ترکیه برباید. تا به امروز 87 نفر در وبسایت IMDb امتیاز خود برای سریال قلب سیاه را ثبت کرده‌اند و درنهایت نمره 8.7 از 10 نصیب این اثر ترکیه‌ای شده است. متاسفانه در حال حاضر به نقدهای منتقدین دسترسی نداریم؛ شاید بسیاری از آنها منتظرند چند قسمت از سریال منتشر شود تا بعد نظرات خود را به رشته تحریر درآورند.

ژانر سریال ترکی قلب سیاه نمرات سریال Siyah Kalp

نظرات بینندگان

با این حال برخی مخاطبین نظرات خود درباره سریال ترکی قلب سیاه را با دیگران به اشتراک گذاشته‌اند. یکی از این مخاطبین یونس است که سریال را “یک اثر شگفت‌انگیز” خوانده است. او می‌نویسد: “از همان ابتدای سریال، سازندگان ما را وادار می‌کنند گذشته هر شخصیت و آنچه در زندگی انجام داده‌اند را ببینیم. آیا آنها گناهکار، بی‌گناه و یا افرادی با قلب‌های سیاه هستند؟” این بیننده معتقد است قصد سازندگان از این کار این بوده قدم به قدم و بدون واکنش شدید درباره جنبه عاشقانه، انتقام یا درام سریال با رازها و توجهات هر شخص آشنا شویم. شما هنگام تماشای سریال ترکی قلب سیاه می‌توانید در تجارت خانوادگی سانسالان گم شوید، انگار که یکی از توریست‌های ترکیه، به خصوص در شهر بالون‌ها، یعنی کاپادوکیه هستید.

مخاطب دیگری اما، نظر متفاوتی دارد. این مخاطب نسبت به امتیاز بالای سریال در وبسایت IMDb واکنش تندی داشته و نه تنها آن را توهین به همه فیل‌مها و سریال‌های خوب دنیا نظیر فیلم اوپنهایمر و فیلم پدرخوانده دانسته، بلکه مدعی شده که این وبسایت پول گرفته تا این امتیاز را به چنین سریال سطح پایینی بدهد. وی اظهار داشت این سریال هم مانند دیگر سریال‌های ترکیه‌ای است: پسری عاشق یک دختر می‌شود، خانواده مخالفت می‌کنند و از اینجور مزخرفات.

سخن پایانی

در این مقاله از پلازا با معرفی سریال ترکی قلب سیاه در کنار شما بودیم. تاریخ پخش سریال را دانستیم، با داستان و بازیگران آن آشنا شدیم، و درنهایت مروری بر نظرات برخی بینندگان داشتیم. نظر شما درباره سریال قلب سیاه چیست؟ آیا این سریال را تماشا می‌کنید؟ بازی کدام بازیگر بیش از همه توجه شما را به خودش جلب کرده است؟ نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را از طریق بخش دیدگاه شما در پایین صفحه با ما در میان بگذارید.

منتخب کاربران

source

توسط wikiche.com