با وجود اینکه دوربین‌های دیجیتال حرفه‌ای با کیفیت سینمایی اکنون متداول شده‌اند، معمولا کوچک یا جمع‌وجور نیستند. با این حال، فیلم زامبی‌محور آینده «دنی بویل» یعنی 28 Years Later در طول تابستان با استفاده از تعدادی آیفون 15 تطبیق‌یافته فیلم‌برداری شده است.

این فیلم هیجان‌انگیز هالیوودی با بودجه‌ای به میزان 75 میلیون دلار، بزرگ‌ترین فیلمی است که تا به امروز با استفاده از تلفن‌های هوشمند فیلم‌برداری شده است.

فیلم‌برداری اصلی «28 سال بعد» در ماه آگوست به پایان رسید و تاکنون تولیدکنندگان این واقعیت را که فیلم با استفاده از تلفن‌های هوشمند فیلم‌برداری شده است، مخفی نگه داشته‌اند.

با اینکه کارکنان فیلم ملزم به امضای توافق‌نامه‌های عدم افشا شده‌اند تا از افشای این جزئیات جلوگیری کنند. اما یک سرنخ از چند ماه پیش آنلاین بوده است: یک عکس پاپاراتزی از مجموعه‌ای از 150 عکس، که در ماه جولای گرفته شده، کومر را نشان می‌دهد که نزدیک به یک دوربین فیلم‌برداری ایستاده است که، در نگاه اول، به نظر می‌رسد مدلی پیشرفته مانند آن‌هایی باشد که توسط تولیدکننده آلمانی «آری» ساخته شده است. انتخاب استاندارد برای فیلم‌برداران حرفه‌ای جدید و قدیمی.

اما با دقت بیشتر مشخص می‌شود که لنز بلند به بدنه‌ی معمولی دوربین یا یک سیستم مدولار پیشرفته مانند آختل ۹x۷ متصل نیست. در عوض، به یک قفس محافظ متصل شده است که چیزی را در خود نگه داشته که می‌تواند یک آیفون باشد.

آیفون 15 پرو مکس در پشت صحنه 28 Years Later

استفاده از گوشی‌های هوشمند اپل به عنوان سیستم دوربین اصلی در فیلم 28 سال بعد توسط چندین نفر از افراد مرتبط با فیلم، به WIRED تایید شده است. آن‌ها همچنین جزئیاتی را در مورد مدل خاص استفاده شده برای فیلمبرداری فاش کرده‌اند که آیفون 15 پرو مکس بوده است. (به وضوح، فیلمبرداری خیلی زودتر از آن انجام شده که بویل و منتل بتوانند دست خود را به سری جدید آیفون 16 برسانند.)

چندین فیلم هنری تا کنون با استفاده از آیفون‌ها فیلمبرداری شده‌اند. از جمله فیلم Tangerine ساخته شان بیکر (2015) و درام استیون سودربرگ، Unseen (2018). اما این فیلم‌ها نسبت به فیلم 28 سال بعد، اکران‌های محدود و بودجه‌های کمی داشته‌اند. بودجه 75 میلیون دلاری فیلم جدید تنها بخشی از کل بودجه فرنچایز است. با این حال 28 سال بعد اولین فیلم از یک سه‌گانه جدید است؛ هر سه فیلم زامبی‌محور آینده توسط نویسنده فیلمنامه «الکس گارلند» نوشته شده‌اند، که پس از کارگردانی «جنگ داخلی» (Civil War) که امسال اکران شد، دوباره با بویل و منتل همکاری می‌کند.

یکی دیگر از اعضای کلیدی تیم فیلم سال 2002 برای حداقل یک فیلم در سه‌گانه جدید بازگشته است: خیلی پیش از نقشش با کلاه‌های تخت و تیغ‌های تیز در سریال تلویزیونی خشن پیکی بلایندرز یا اجرای برنده اسکارش  در فیلم اپنهایمر (2023)، نقش آفرینی کیلین مورفی به عنوان بازیگر اصلی در فیلم 28 روز بعد، نقطه عطفی در دوران حرفه‌ای او بود.


source

توسط wikiche.com