واحد خبر mobile.ir : کمپانی هواوی روز پنج‌شنبه 19 سپتامبر 2024 (29 شهریور 1403) از دو ساعت هوشمند جدید در خانواده GT تحت عناوین Huawei Watch GT 5 و Huawei Watch GT 5 Pro پرده برداشت که هر کدام از آنها در دو اندازه مختلف به تولید می‌رسد. هر دو دیوایس علی‌رغم محرومیت از Wear OS، قابلیت‌های پیشرفته‌ای را ارائه کرده و از لحاظ طراحی و جنس بدنه از اسمارت‌واچ‌های پرچمدار چیزی کم ندارند. نمایشگر امولد، مقاومت بالا در برابر آب، مسیریابی دقیق و انبوهی از امکانات ورزشی و سلامتی، از ویژگی‌های این دو اسمارت‌واچ جدید به شمار می‌روند. بدیهی‌ست که ورژن پرو، از امکانات پیشرفته‌تری (از جمله گرفتن نوار قلب و پشتیبانی از غواصی آزاد) بهره می‌برد.

Huawei Watch GT 5

ساعت هوشمند Watch GT 5 همان سبک طراحی Watch GT 4 را حفظ کرده و در دو اندازه 41 میلی‌متری و 46 میلی‌متری به تولید می‌رسد. مدل 41 میلی‌متری ابعادی برابر با 9.5×41.3×41.3 میلی‌متر داشته و در رنگ‌های مشکی، آبی، قهوه‌ای، طلایی و سفید به همراه بندهایی از جنس فلوئورو الاستومر، چرم، Milanese و بافته وارد بازار می‌شود. این مدل دارای صفحه‌ای گرد متشکل از نمایشگر امولدی به قطر 1.32 اینچ (با رزولوشن 466×466 پیکسل) بوده و 35 گرم وزن دارد.

مدل 46 متری Watch GT 5 – که در ابعاد 10.7×45.8×45.8 میلی‌متر طراحی شده – تنوع رنگی کمتری داشته و در سه رنگ قهوه‌ای، مشکی و آبی با بندهای چرم، فلوئورو الاستومر و بافته ارائه می‌شود. می‌توان گفت رنگ‌بندی آبی زیباترین رنگ مدل 46 میلی‌متری بوده و ظاهرا از آبی اقیانوسی الهام گرفته شده است. همچنین، ساعت در این رنگ‌بندی دارای حلقه‌ای مدرج است که در دو رنگ‌بندی دیگر چنین گزینه‌ای دیده نمی‌شود. قاعدتا مدل 46 میلی‌متری وزن بیشتر (48 گرم) و نمایشگر بزرگ‌تری (1.43 اینچ) دارد، اما رزولوشن صفحه همچنان 466×466 پیکسل است.

ساعت هوشمند Watch GT 5 (در هر دو اندازه 41 و 46 میلی‌متری) بدنه‌ای از جنس استیل ضدزنگ دارد که در سمت راست آن دو دکمه فیزیکی دیده می‌شود. (با فشار همزمان دکمه‌ها می‌توان از صفحه ساعت اسکرین‌شات گرفت) این ساعت با تحمل فشار 5 اتمسفر، مقاومت بالایی در برابر آب داشته و می‌تواند تا 10 دقیقه در عمق 50 متری آب دوام بیاورد. احراز استاندارد IP69K نیز دامنه این مقاومت را بیشتر کرده و حتی آب داغ با فشار نیز حریف این ساعت نمی‌شود. به گفته هواوی، Watch GT 5 در بازه دمایی 20 درجه زیر صفر تا 45 درجه بالای صفر به کار خود ادامه داده و زیر آب حتی می‌تواند دمای حدود 80 درجه سلسیوس را نیز تحمل کند. ناگفته نماند، پوشش سختی که روی بدنه و نمایشگر اعمال شده و همچنین پوشش نانوی ضد-آب، این ساعت را در برابر خط و خش و خوردگی محافظت می‌کند.

هواوی به ظرفیت باتری این اسمارت‌واچ اشاره‌ای نکرده، اما باتری مدل 41 میلی‌متری در حالت عادی تا 5 روز و در حالت صرفه‌جویی تا حداکثر 7 روز دوام خواهد داشت. البته فعال بودن قابلیت نمایشگر همیشه روشن یا AOD عمر باتری را به 3 روز کاهش می‌دهد. با توجه به بزرگ‌تر بودن باتری در مدل 46 میلی‌متری، عمر باتری نیز متعاقبا به این شرح افزایش یافته است: در حالت عادی تا 9 روز، در حالت صرفه‌جویی تا حداکثر 14 روز و در حالت استفاده از AOD تا 5 روز.

مثل همیشه سامانه Huawei TruSense – به لطف سنسورهای ساعت – توانایی اندازه‌گیری ضربان قلب و اشباع اکسیژن خون (SpO2) را داشته و موارد دیگری از جمله ردیابی خواب و عادات ماهانه بانوان و حتی هشدار در رابطه با ضربان نامنظم قلب (آریتمی) در این ساعت پیش‌بینی شده است. جالب است بدانید طبق ادعای هواوی، Watch GT 5 حتی احساسات و خلقیات کاربر را نیز رصد کرده و می‌تواند احساسات کنونی او را با استفاده از حالات چهره یک پاندای کارتونی به وی اعلام کند. (این قابلیت فعلا در اختیار کاربران اروپایی قرار نمی‌گیرد) عضویت سه ماهه رایگان در سرویس +Huawei Health نیز از ویژگی‌های دیگر این ساعت به شمار می‌رود.

ساعت هوشمند Watch GT 5 از بیش از 100 حالت ورزشی پشتیبانی کرده و می‌تواند در پایان جلسه تمرین، ضمن ارزیابی از عملکرد کاربر، پیشنهاداتی را برای بهبود وضعیت تمرین وی ارائه کند. یکی از امتیازهای این ساعت، امکانات متنوع آن در زمینه دو، دوچرخه‌سواری و کوه‌پیمایی است. این امکانات به لطف نقشه‌های آفلاین و مسیریابی دقیق Watch GT 5 فراهم شده است. این ساعت به مسیریابی ماهواره‌ای مجهز بوده و طبق ادعای هواوی، تکنولوژی جدیدی موسوم به Sunflower Positioning System، با پایش پیوسته سیگنال‌های ماهواره‌ای، دقت مسیریابی را تا 40 درصد بالاتر می‌برد.

شرکت سازنده به چیپ‌ست Watch GT 5 و یا حافظه آن اشاره‌ای نکرده است. نکته دیگر آنکه این ساعت هوشمند فاقد ارتباطات سلولی است، اما با توجه به وجود میکروفن و اسپیکر در بدنه ساعت و همچنین پشتیبانی از بلوتوث 5.2، پس از اتصال ساعت به اسمارت‌فون، امکان برقراری تماس از روی ساعت فراهم خواهد بود. لازم به ذکر است، این ساعت هوشمند به NFC مجهز بوده و با گوشی‌های اندرویدی مجهز به اندروید 9 و بالاتر و همچنین آیفون‌های مجهز به iOS 13 و بالاتر سازگاری دارد.

Huawei Watch GT 5 Pro

ساعت هوشمند Watch GT 5 Pro نیز مثل Watch GT 5 در دو اندازه (این بار 42 میلی‌متری و 46 میلی‌متری) به تولید می‌رسد. مدل 42 میلی‌متری بدنه‌ای از جنس سرامیک نانوکریستالی و ابعادی برابر با 9.6×42.49×42.49 میلی‌متر دارد. این مدل در رنگ سفید با دو نوع بند سرامیکی و فلوئورو الاستومری وارد بازار خواهد شد. صفحه گرد این مدل، از نمایشگر امولد 1.32 اینچی با رزولوشن 466×466 پیکسل تشکیل شده و وزن ساعت به 44 گرم می‌رسد.

در مدل 46 میلی‌متری این ساعت، بدنه از جنس آلیاژ تیتانیوم ساخته شده و با 53 گرم وزن، سنگین‌ترین مدل در این سری به حساب می‌آید. این مدل در اندازه‌های 10.9×46.3×46.3 میلی‌متر طراحی شده و در رنگ‌های مشکی و خاکستری با دو بند تیتانیومی و فلوئورو الاستومری عرضه می‌شود. این مدل نیز صفحه گردی شامل نمایشگر امولد 1.43 اینچی دارد که همان رزولوشن 466×466 پیکسل را حفظ می‌کند. تمام ویژگی‌های گفته شده درباره مقاومت بدنه ساعت Watch GT 5 – از جمله استاندارد IP69K و مقاومت در برابر آب با تحمل فشار 5 اتمسفر – برای مدل پرو نیز صدق می‌کند، البته یکی از امتیازهای مدل پرو در آن است که پوششی از شیشه یاقوت کبود روی نمایشگر آن کشیده شده است.

یکی دیگر از برتری‌های Watch GT 5 Pro آن است که این ساعت هوشمند می‌تواند در غواصی آزاد نیز به کار گرفته شود، زیرا با توجه به احراز استاندارد EN13319، این ساعت می‌تواند تا عمق 40 متری آب به کار خود ادامه دهد. برتری مدل پرو خود را در امکانات سلامتی آن نیز نشان می‌دهد؛ این مدل علاوه بر انداز‌گیری ضربان قلب و SpO2، توانایی گرفتن نوار قلب کاربر را نیز داشته و در عرض 30 ثانیه گزارش نوار قلب وی را آماده می‌کند.

همان امکانات یادشده برای مسیریابی Watch GT 5، در مدل پرو نیز برقرار است، منتهی در این مدل نقشه‌ها پیشرفته‌تر بوده و کاربر می‌تواند نقشه‌های توپوگرافی مسیر را با خطوط هم‌ترازی در فاصله‌های 10 متری مشاهده کند. مسیریابی در این ساعت به قدری دقیق است که برخی کارشناسان آن را حتی دقیق‌تر از Garmin Forerunner 965 می‌دانند.

همان امکانات ورزشی که برای Watch GT 5 نوشتیم، برای مدل پرو نیز پیش‌بینی شده است، با این تفاوت که Watch GT 5 Pro گزینه ایده‌آلی برای علاقه‌مندان به ورزش گلف است؛ با فعال کردن حالت Golf Course Mode، کاربر می‌تواند به بیش از 15 هزار نقشه از زمین‌های گلف با پیش‌نمایش سه بعدی و مسیرهای دقیق دسترسی داشته باشد. این قابلیت به‌زودی در 69 کشور در دسترس قرار خواهد گرفت. ناگفته نماند، سایر مشخصات این ساعت – اعم از امکانات ورزشی و سلامتی، میکروفن، اسپیکر، بلوتوث 5.2 و NFC – تفاوتی با Watch GT 5 ندارد.

قیمت و زمان عرضه

عرضه ساعت‌های هوشمند Huawei Watch GT 5 و Huawei Watch GT 5 Pro از 19 سپتامبر (29 شهریور) در بازارهای بین‌المللی – از جمله اروپا و بریتانیا – آغاز شده است. قیمت دقیق تمام مدل‌های این دو محصول هنوز از سوی هواوی اعلام نشده، اما قیمت Watch GT 5 از 229.99 پوند و قیمت Watch GT 5 Pro از 329.99 پوند شروع می‌شود.

source

توسط wikiche.com