در ادامه توسعه پروژه‌های فیبرنوری ایرانسل در شهرهای مختلف کشور، عملیات اجرایی این پروژه در شهرهای شاهین‌دژ از استان آذربایجان غربی، ویس از استان خوزستان و مشهدریزه از استان خراسان رضوی، آغاز شد.

به گزارش فارنت به نقل از روابط عمومی ایرانسل، پروژه فیبرنوری منازل و کسب‌وکارهای  ایرانسل (FTTx)، در سه شهر جدید از استان‌های آذربایجان غربی، خوزستان و خراسان رضوی، آغاز به کار کرد تا در مجموع، پروژه‌های توسعه فیبرنوری ایرانسل در 101 شهر واگذار شده به ایرانسل در برنامه وزارت ارتباطات و فناوری‌اطلاعات، در حال تکمیل باشد.

بر همین اساس، پروژه‌های فیبرنوری منازل و کسب‌وکارهای ایرانسل (FTTx) در شهر شاهین‌دژ از استان آذربایجان غربی، با اعتباری بالغ بر 154 میلیارد ریال و به طول 18 کیلومتر، در شهر ویس از استان خوزستان با اعتباری بالغ بر 48 میلیارد ریال و به طول 6 کیلومتر و در شهر مشهدریزه از استان خراسان رضوی با اعتباری بالغ بر 33 میلیارد ریال و به طول 5.2کیلومتر، آغاز شده است.

پس از طی عملیات حفاری و سایر مراحل عملیات اجرایی، مردم و کسب‌وکارها می‌توانند با ارائه درخواست، از اینترنت پرسرعت فیبرنوری ایرانسل در این سه شهر، بهره‌مند شوند. این میزان فیبرکشی در این سه شهر، جمعیتی بالغ بر 12 هزار و 800 خانوار را در شهر شاهین‌دژ، 4 هزار خانوار را در شهر ویس و 2 هزار و 800 خانوار را در شهر مشهدریزه، تحت پوشش اینترنت پرسرعت قرار می‌دهد.

پیش از این و در 27 اردیبهشت 1402 سرویس جدید اینترنت پرسرعت ثابت مبتنی بر فیبر نوری ایرانسل، طی مراسمی توسط رئیس‌جمهوری وقت افتتاح شد. همچنین در 26 بهمن 1402، پوشش اینترنت پرسرعت فیبرنوری ایرانسل برای منازل و کسب‌وکارها (FTTx) در شهر بابل در استان مازندران، با حضور وزیر وقت ارتباطات، تکمیل شد.

ایرانسل همچنین موفق شد در تیرماه 1403 و با حضور وزیر وقت ارتباطات و فناوری‌اطلاعات، سرویس فیبرنوری پرو (FTTX Pro) را افتتاح و با انجام تست سرعت، از بالاترین سرعت اینترنت ایران در شبکه فیبرنوری ایرانسل با ثبت عدد بالاتر از ۸ گیگابیت بر ثانیه، رونمایی کند.

پروژه‌های توسعه فیبرنوری ایرانسل در مجموع در 101 شهر کشور ادامه دارد.



source

توسط wikiche.com