روز دوشنبه، حساب کاربری OpenAINewsroom که اخبار شرکت OpenAI را در شبکه‌ی اجتماعی ایکس به اشتراک می‌گذارد و نزدیک به ۵۴ هزار دنبال‌کننده دارد، پستی را منتشر کرد که اکنون حذف شده است. این پست به تبلیغ توکن جعلی‌ای با نام OPENAI$ می‌پرداخت.

در پستی که توسط حساب کاربری OpenAINewsroom منتشر شده بود، آمده است که: «ما توکن OPENAI$ را معرفی می‌کنیم؛ توکنی که شکاف بین هوش مصنوعی و فناوری بلاکچین را پر می‌کند. همه‌ی کاربران OpenAI واجد شرایط دریافت بخشی از عرضه‌ی اولیه OPENAI$ هستند. داشتن OPENAI$ دسترسی به تمام برنامه‌های آزمایشی آتی ما را برای شما فراهم می‌کند.» همچنین این پست حاوی لینکی به یک وبسایت جعلی شبیه به وبسایت OpenAI بود که آدرس آن با openai.com متفاوت بود.

هک شدن حساب کاربری رسمی openai newsroom
هک شدن حساب کاربری رسمی openai newsroom

هنگام بازدید از وبسایت جعلی، بخشی برای دریافت رمزارز OPENAI$ وجود داشت و با کلیک روی دکمه‌ی مربوط، از کاربر خواسته می‌شد تا کیف پول ارزدیجیتال خود را متصل کند.

OpenAI و پلتفرم ایکس هنوز اظهار نظری در این مورد نکرده‌‌اند. تا زمان نگارش خبر، حساب کاربری OpenAI Newsroom نیز هیچ توضیحی در مورد اتفاق مذکور منتشر نکرده است. حساب یادشده در ابتدای ماه جاری راه‌اندازی شده بود.

source

توسط wikiche.com