مایکروسافت امروز یک اپلیکیشن ویندوز برای آیفون، مک و دستگاه‌های اندرویدی معرفی کرده است.  این اپلیکیشن در واقع یک هاب برای استریم یک کپی از ویندوز از منابع مختلف، از جمله ویندوز 365، دسکتاپ مجازی آژور، Remote Desktop و غیره است.

این اپلیکیشن ویندوز که با دستگاه‌های macOS، iOS، iPadOS، مرورگرهای وب، دستگاه‌های اندرویدی و حتی رایانه‌های ویندوزی کار می‌کند. حدود یک سال است که در حال آزمایش است و ویژگی‌هایی مانند صفحه هوم قابل سفارشی‌سازی، پشتیبانی از چند مانیتور و ریدایرکت USB دارد تا شما بتوانید از دستگاه‌های لوکال مانند وب‌کم، دستگاه‌های ذخیره‌سازی و چاپگرها استفاده کنید، بطوریکه انگار آن‌ها مستقیما به یک کامپیوتر ابری متصل شده‌اند.

البته اپلیکیشن ویندوز در حال‌حاضر فقط به حساب‌های کاری و مدرسه‌ای مایکروسافت محدود می‌شود. چراکه اساسا برای مشتریان Remote Desktop برای ویندوز و سایر سیستم‌عامل‌ها طراحی شده است. مایکروسافت در دهه‌های گذشته اپلیکیشن‌های مشابهی برای اتصال به رایانه‌ از راه دور در ویندوز داشته است. مثل اپلیکیشن Remote Desktop Connection که هنوز به عنوان بخشی از ویندوز 11 عرضه می‌شود. این اپلیکیشن‌ها، از جمله اپلیکیشن جدید ویندوز، برای اتصال به رایانه‌های کاری از طریق یک لپ‌تاپ شخصی یا کامپیوتر مفید هستند.

با این‌حال، هنوز هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که مایکروسافت بخواهد از اکانت‌های مصرف‌کننده در اپلیکیشن جدید ویندوز خود پشتیبانی کند. سال گذشته فاش شد که مایکروسافت یک برنامه بلندمدت برای انتقال کامل ویندوز به فضای ابری جهت ارائه سرویس‌های بهبودیافته مبتنی بر هوش مصنوعی و رومینگ کامل تجربه دیجیتال کاربران دارد.

کاربران ویندوز می‌توانند اپلیکیشن ویندوز را از مایکروسافت استور دانلود کنند. همچنین در اپ استور اپل برای macOS، iOS و iPadOS قابل دسترس است. نسخه اندروید آن نیز امروز وارد مرحله پیش‌نمایش عمومی شده است.




source

توسط wikiche.com