02 مهر 1403 ساعت 17:19

با عرضه نسخه جدید سدان جذاب نیسان تیانا توسط شرکت رنو پارت، قرار است بار دیگر این خودرو دوست داشتنی را در بازار ایران شاهد باشیم.

نیسان تی‌نا یا تیانا (Teana)، یکی از خاطره‌انگیز ترین محصولات کمپانی ژاپنی Nissan در بازار ایران است که در بین سال های ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۲ توسط پارس خودرو (زیر مجموعه سایپا) در کشورمان مونتاژ و عرضه می‌شد. پس از یک وقفه طولانی، حال اولین نمونه از این سدان پرآپشن و جذاب توسط شرکت رنو پارت به ایران آمده و به‌زودی در سامانه جانبازان عرضه خواهد شد. در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز به معرفی کامل نیسان تیانا وارداتی می‌پردازیم.

نیسان تیانا وارداتی؛ سامورایی جدید بازار ایران

نیسان تیانا

نسل جدید نیسان تیانا با ظاهری متفاوت و خاص، یادآور دیگر محصولات وارداتی این خودروساز ژاپنی در بازار ایران مانند نیسان سیلفی است. بهره‌گیری از چراغ‌های جلو و عقب کشیده در کنار زبان طراحی V-Motion نیسان توانسته یک ظاهر جذاب و پخته را ارائه‌ کند. چراغ‌های جلو اکنون به تکنولوژی LED مجهز شده و ۵ نوار کرومی با قابلیت روشنایی (در برخی مدل ها) را در پایین سپر به نمایش می‌گذارد.

نمای عقب نیز بسیار شبیه به نیسان ماکسیما جدید طراحی شده و از همان قالب چراغ بومرنگی با نورپردازی LED در کنار دیفیوزر با خروجی اگزوز واقعی بهره می‌برد. نمای جانبی نیز میزبان خطوط و فرورفتگی های زیادی مطابق با ترند این روزهای محصولات نیسان است. یکپارچگی ستون C و سقف پانورامیک این خودرو با رنگ مشکی نیز به القای حس اسپرت بودن این سدان کمک بسزایی کرده است.

ابعاد این سدان در طول، عرض و ارتفاع به ترتیب ۴۹۰۶، ۱۸۵۰ و ۱۴۴۷ میلی‌متر است.

مشخصات فنی Nissan Teana 2024

نسخه وارداتی نیسان تیانا از یک پیشرانه چهارسیلندر ۲ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۱۵۴ اسب بخار و گشتاور ۱۹۷ نیوتن متر بهره می‌برد. مجموع این توان از طریق گیربکس CVT با قابلیت ایکس ترونیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. شتاب صفر تا صد کیلومتر این سدان ۸ ثانیه و حداکثر سرعت آن ۱۹۷ کیلومتر بر ساعت است.

طبق گفته شرکت سازنده، مصرف سوخت نیسان تیانا در این تریم ۶.۴۱ لیتر در صد کیلومتر و حجم باک آن ۵۶ لیتر است. همچنین سیستم تعلیق این خودرو در محور جلو مک فرسون و در محور عقب مولتی لینک است.

امکانات رفاهی و ایمنی نیسان تیانا وارداتی رنو پارت

از مجموع آپشن‌های این خودرو می‌توان به نمایشگر اطلاعات سرگرمی ۱۲.۳ اینچی، صندلی‌های ارگونومیک چندلایه، سیستم کاهش نویز فعال، فیلتر تهویه مطبوع، نمایشگر هدآپ، پد شارژ بی‌سیم، گرم‌کن صندلی، سیستم نورپردازی داخلی، سیستم تهویه مطبوع خودکار با کنترل مستقل دو منطقه‌ای، کروز کنترل هوشمند تطبیقی، سیستم کمک‌راننده هوشمند سطح ۲، ترمز هوشمند پیش از برخورد، هشدار خروج از خط، اصلاح هوشمند خط، هشدار نقطه کور تغییر خط، هشدار ممانعت از برخورد، هشدار عابر پیاده، هشدار خستگی راننده، سیستم ترمز ABS به‌علاوه EBD، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی و سراشیبی و… اشاره کرد.

ویدیو مرتبط

همچنین بخوانید: آشنایی با مزدا CX-50، وارداتی جدید آفتاب خودرو در سامانه جانبازان + کاتالوگ رسمی آشنایی با بی ام و X2، وارداتی جدید پرشیا خودرو برای سامانه جانبازان کیا K5 توربو با قیمت نجومی وارد بازار آزاد شد

source

توسط wikiche.com