در این مطلب نگاهی داریم به مهم‌ترین ویژگی های واچ او اس 11 ؛ جدیدترین نسخه نرم‌افزار اپل واچ که مجهز به امکاناتی مثل اپلیکیشن‌ها و واچ فیس‌های جذاب است.

راهنمای خرید تکراتو

watchOS 11 برای کاربران اپل واچ منتشر شد. این نسخه، جدیدترین نسخه از سیستم عامل اپل واچ است که یکسری تغییر و ارتقای مهم را در نرم‌افزار اپل واچ پیاده‌سازی کرده و شامل انواع اپلیکیشن‌های جدید و واچ فیس‌های متفاوت است. همچنین، این نسخه یکسری قابلیت مخصوص نظارت بر سلامت و تناسب اندام را هم در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

در این مطلب نگاهی داریم به ویژگی های واچ او اس 11 و شما را با امکانات و ویژگی‌های جدید این نسخه آشنا می‌کنیم. برای آشنایی با امکانات این سیستم عامل جذاب و متفاوت اپل واچ با ما همراه باشید.

ویژگی های واچ او اس 11

به گزارش 9to5mac، شرکت اپل با انتشار watchOS 11 اعلام کرد که پشتیبانی نرم‌افزاری اپل واچ سری 4، سری 5 و اپل واچ SE متوقف شده و این مدل‌های اپل واچ امکان بهره مندی از امکانات و قابلیت‌های جذاب واچ او اس جدید را ندارند. این در حالیست که انتظار می‌رفت اپل واچ 5 یا SE که سال 2020 روانه بازار شد، این نسخه جدید watchOS را دریافت کنند.

ویژگی های واچ او اس 11
ویژگی های واچ او اس 11

احتمالاً دلیل تصمیم اپل برای توقف پشتیبانی نرم‌افزاری از مدل‌های قدیمی‌تر اپل واچ این بوده که تراشه به کار رفته در این مدل‌ها قابلیت انجام پردازش‌های سنگین watchOS 11 را ندارد؛ چون در خیلی از اپلیکیشن‌ها و قابلیت‌های این ساعت اپل از تکنولوژی یادگیری ماشینی استفاده شده است. در ادامه شما را با قابلیت های واچ او اس 11 آشنا کرده و فهرست همه ساعت‌های سازگار با این سیستم عامل را مرور می‌کنیم.

1. تنظیم روزهای استراحت و اهداف برای حلقه‌های فعالیت

یکی از تغییرات watchOS 11 این است که حالا می‌توانید برای تکمیل حلقه‌های فعالیت روز استراحت تعریف کنید. در واچ او اس 11 کاربران این امکان را دارند که به دلایل مختلف از جمله تعطیلات، بیماری و غیره روز استراحت داشته باشند؛ بدون اینکه برای این کار جریمه شوند.

ویژگی های واچ او اس 11

همچنین می‌توانید برای روزهای مختلف هفته اهداف متفاوتی تعریف کنید. مثلاً اگر معمولاً شنبه‌ها تمرین‌های سنگین‌تر و یکشنبه‌ها تمرین‌های سبک‌تری دارید، می‌توانید برای هر یک از این روزها اهداف متفاوتی را تعیین کنید.

بیشتر بخوانید: ویژگی های جدید آی او اس 18 ؛ بررسی تغییرات جدید iOS 18 [+ نحوه آپدیت]

2. فعالیت‌های زنده و Smart Stack

سال گذشته شرکت اپل با معرفی قابلیت Smart Stack تغییر مهمی در واچ او اس 10 ایجاد کرد. با وجود این قابلیت، می‌توانید با چرخاندن پیچ دیجیتال ساعت انواع ویجت‌ها و اطلاعات آنها را مشاهده کنید.

ویژگی های واچ او اس 11

یکی از تغییرات واچ او اس 11 پشتیبانی از فعالیت‌های زنده است که برای آنها از Smart Stack متفاوت و ارتقاء یافته‌ای استفاده می‌شود. به این ترتیب، مثلاً وقتی درخواست تاکسی اینترنتی داده باشید، همزمان سفارش قهوه ثبت کرده باشید و نتیجه مسابقات ورزشی را دنبال کنید، این فعالیت‌های زنده در بالای Smart Stack نمایش داده می‌شوند. به  همین ترتیب، ویجت‌های توصیه شده هم در شرایط مختلف نمایش داده می‌شوند از جمله زمانی که به موزیک یا پادکست گوش می‌کنید، تایمری فعال باشد، احتمال بارش باران وجود داشته باشد و غیره.

از آنجایی که قابلیت جدید Smart Stack واچ فیس سیری را شبیه سازی می‌کند، حالا فیس سیری حذف شده است. حذف شدن این فیس، تغییر خوشایندی نیست اما اپل معتقد است که Smart Stack هم امکانات و قابلیت‌های مشابه را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

3. واچ فیس‌های جدید

یکی دیگر از جذاب‌ترین ویژگی های watchOS 11 اضافه شدن واچ فیس‌های جدید یعنی Reflections و Flux است. این واچ فیس‌ها در رویداد معرفی از اپل واچ سری 10 به نمایش گذاشته شدند اما قرار است به ساعت‌های قدیمی‌تر هم اضافه شوند.

ویژگی های واچ او اس 11

فیس Photos که در نسخه‌های قبلی وجود داشت هم در watchOS 11 تغییرات مهمی داشته است. حالا می‌توانید دسته‌بندی‌های مختلف عکس‌ها را برای واچ فیس مرور کرده و انتخاب کنید؛ دقیقاً مثل قابلیتی که در iOS برای والپیپرها وجود دارد. می‌توانید از بین کالکشن‌های افراد، حیوانات، طبیعت، شهرها و غیره گزینه مورد نظرتان را انتخاب کنید. یکی دیگر از قابلیت های watchOS 11 امکان به روزرسانی واچ فیس‌ها با ابعاد مختلف برای نمایش زمان و غیره است.

سایر ویژگی های واچ او اس 11

ویژگی های واچ او اس 11 محدود به موارد ذکر شده نیستند و در این سیستم قابلیت‌ها و اپلیکیشن‌های مفید مختلفی پیاده‌سازی شده‌اند؛ از جمله:

  • اپلیکیشن Vitals برای نظارت بر علایم حیاتی بدن حین خواب
  • اپلیکیشن Tides برای مشاهده اطلاعات ساحل
  • Training Load برای نظارت بر میزان پیشرفت خودتان به مرور زمان
  • اپلیکیشن مترجم
  • قابلیت تشخیص وقفه تنفسی در مدل‌های سازگار
  • قابلیت امنیتی Check in
  • حمایت بهتر از زنان باردار
  • دوبار ضربه زدن برای پیمایش اپلیکیشن‌ها
  • پشتیبانی از Home Key با پهنای باند فوق عرضی
  • سیستم اجرای تراکنش Tap to Cash
  • قابلیت مشاهده اطلاعات کامل بلیط رویدادهای مختلف در والت

بیشتر بخوانید: بررسی اپل واچ اولترا 2

نحوه دانلود واچ او اس 11 و ساعت‌های سازگار با آن

پس از آشنایی با ویژگی های واچ او اس 11 در این بخش نگاهی به نحوه دانلود واچ او اس 11 و ساعت‌های سازگار با آن داریم. برای دانلود واچ او اس، اپلیکیشن Watch را در گوشی باز کرده و سپس وارد مسیر General ⇾ Software Update شوید. لازم به ذکر است که برای استفاده از این نسخه واچ او اس، باید نسخه iOS 18 را روی گوشی نصب کرده و یک ساعت سازگار هم داشته باشید.

ویژگی های واچ او اس 11

ساعت هایی که آپدیت واچ او اس 11 را دریافت می کنند عبارتند از:

  • اپل واچ سری 6 و جدیدتر
  • اپل واچ اولترا 1 یا 2
  • اپل واچ SE (نسل دوم)

اگر مدل ساعت شما قدیمی‌تر از مدل‌های ذکر شده است، برای دسترسی به قابلیت های watchOS 11 باید یک مدل جدیدتر تهیه کنید.

جمع‌بندی

watchOS 11 در ترکیب با اپل واچ سری 10 سال خیلی خوب و پرباری را برای ساعت‌های هوشمند اپل رقم زده‌اند. اضافه شدن اپلیکیشن‌های جدید، Smart Stack مجهزتر و تکنولوژی‌های جدید برای نظارت بر تناسب اندام و سلامت باعث شده‌اند که این نسخه اپل واچ بسیار جذاب به نظر برسد. امیدواریم که این مطلب به شما برای آشنایی با ویژگی های واچ او اس 11 کمک کرده باشد.

سوالات پرتکرار

iOS 11 چه قابلیت‌هایی دارد؟

ویژگی های واچ او اس 11 عبارتند از: قابلیت تنظیم روزهای استراحت و هدف برای حلقه‌های فعالیت، واچ فیس‌های جدید، Smart Stack مجهزتر و انواع اپلیکیشن‌های جدید.

چه ساعت‌هایی iOS 11 را دریافت می‌کنند؟

ساعت هایی که آپدیت واچ او اس 11 را دریافت می کنند؛ از جمله اپل واچ سری 6 و جدیدتر، اپل واچ اولترا 1 یا 2 و اپل واچ SE (نسل دوم).

چطور iOS 11 را دانلود کنیم؟

برای دانلود واچ او اس، اپلیکیشن Watch را در گوشی باز کرده و سپس وارد مسیر General ⇾ Software Update شوید. برای استفاده از این نسخه واچ او اس باید نسخه iOS 18 را روی گوشی نصب کرده و یک ساعت سازگار هم داشته باشید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره ویژگی های واچ او اس 11 چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو و سایر کاربران به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

source

توسط wikiche.com