اپلیکیشن برق من یکی از نرم افزارهای کاربردی بخصوص برای اطلاع از وضعیت قطعی برق ⚡، استعلام قبض به روش‌های مختلف و پرداخت آن است.

اما بر اساس تجربه کاربران اپلیکیشن یا سامانه این سرویس گاها دچار مشکل و قطعی میشود. به همین دلیل در این مطلب از انزل وب به آموزش حل مشکل برنامه و سامانه برق من و همچنین معرفی روش های جایگزین آن میپردازیم.

آموزش حل مشکل برنامه برق من و سامانه آن

How to Fix Iran Bargheman App and Service

به طور خلاصه برای رفع مشکل سامانه برق من، میتوانید راهکارهای زیر را امتحان کنید:

  •  اتصال به اینترنت را بررسی نمایید.
  • VPN یا پروکسی را غیر فعال کنید.
  • برنامه برق من را آپدیت کنید.
  • کش برنامه را پاک کنید.
  • با استفاده از نسخه ناشناس مرورگر وارد سایت شود.
  • کش مرورگر را پاک کنید.
  • سیستم عامل را بروز رسانی کنید.
  • اشکالات سرور را احتمال بدهید.
  •  وجود مشکل را از طریق رسانه‌های رسمی پیگیری کنید.
  • حالت بهینه سازی مصرف باتری را خاموش کنید.
  • دسترسی‌های لازم برای اجرای برنامه را بدهید.
  • روش دیگری را برای استفاده از سامانه انتخاب کنید.
  • آنتی ویروس یا برنامه‌ها محدود کننده را غیر فعال کنید.
  • مشخصات وارد شده را بررسی نمایید.
  • موضوع را از طریق شرکت برق منطقه پیگیری کنید.
  • با پشتیبانی سامانه برق من ارتباط بگیرید.
  • از برنامه‌های جایگزین استفاده کنید.

برق من یکی از سرویس‌های خدماتی تخصصی و آنلاین است که از طریق سامانه برق ایران ارائه شده است. در این سرویس افراد میتوانند به سادگی و با سرعتی بیشتر مسائل مربوط به برق مصرفی از قبیل استعلام، پرداخت قبض، بررسی میزان بدهی و مصرف را پیگیری نمایند. در مطالب قبل به این موضوع اشاره کردیم که یکی از راهکارهای موثر برای پیگیری قطعی برق، استفاده از سامانه برق من میباشد. اینجا به شکل کامل‌تر به راهنمای جامع حل مشکلات این برنامه اشاره میکنیم.

۱- اتصال به اینترنت را بررسی نمایید

یکی از اولین مواردی که در هنگام خطای عملکرد برنامه‌های مختلف باید در نظر داشته باشید، اتصال به یک اینترنت پایدار است. قطع اتصال به شبکه از دلایل اصلی و رایج لود نشدن برنامه یا صفحات وبسایت محسوب میشود. شما میتوانید این مشکل را با بررسی عملکرد سایر برنامه‌ها بررسی کنید. در صورت نیاز از یک منبع اینترنتی دیگر برای ورود به برنامه استفاده نمایید. شما همچنین میتوانید برای راه اندازی مجدد شبکه و سایر تنظیمات سیمکارت آن، حالت پرواز تلفن همراهتان را روشن و پس از چند لحظه خاموش کنید.

اگر در حال حاضر ار اینترنت وای فای استفاده میکنید، بهتر است حالت آن را به موبایل دیتا یا بالعکس تغییر دهید تا بتوانید از نوع دیگری از اتصال برای استفاده از سامانه برق من استفاده نمایید.

۲- VPN یا پروکسی را غیر فعال کنید

یکی دیگر از مواردی که میتواند به طور جدی بر عملکرد اپلیکیشن یا وب سایت برق من یا حتی سایر پلتفرم‌های داخلی تاثیرگذار باشد، اتصال به VPN یا سایر ابزارهای تغییر دهنده آی پی است. به این شکل امکان ارسال و دریافت اطلاعات از طریق سرور اصلی فراهم نخواهد بود. بنابراین بهتر است پس از بررسی وضعیت اینترنت، از متصل نبود به وی پی ان و ورود به سامانه با استفاده از IP ایران مطمئن شوید. در غیر اینصورت ت ممکن است با ارورهای مختلفی نظیر تصویر زیر مواجه شوید.

غیر فعال کردن VPN برای حل مشکل برنامه و سامانه برق من

۳- برنامه برق من را آپدیت کنید

اگر در حال حاضر از اپلیکیشن برق من استفاده میکنید و با مشکلاتی در حین کار با آن مواجه شده‌اید، بهتر است برای بروزرسانی این برنامه از طریق منابع معتبر اقدام کنید. نسخه‌های جدید این اپلیکیشن در طی هر بروزرسانی دارای قابلیت‌های جدید و ویژگی‌های بهتری میشوند. به همین خاطر نصب آخرین ورژن میتواند باعث افزایش بهره‌وری و سهولت استفاده از آن شود.

شما میتوانید برای دانلود مستقیم برق من، از طریق صفحه دانلود سامانه برق ایران استفاده کنید. یا اینکار را با استفاده از اپلیکیشن بازار برای گوشی‌های اندرویدی انجام دهید. استفاده از این سامانه به شکل تحت وب نیز برای گوشی‌های آیفون و سیستم iOS قابل انجام است.

نصب و بروزرسانی برنامه برق من

۴- کش برنامه را پاک کنید

یکی دیگر از راهکارهایی که میتوانید برای حل مشکل برنامه و سامانه برق من از آن استفاده کنید، پاک کردن حافظه کش این برنامه است. اینکار با حذف اطلاعات غیر ضروری و مشکل‌دار باعث بهبود عملکرد برنامه میشود. برای پاک کردن داده‌های کش برنامه‌ها در سیستم عامل اندروید، وارد بخش تنظیمات (Settings) و سپس بخش Apps شوید. حالا برنامه مورد نظرتان را انتخاب کنید و به بخش Storage بروید. سپس گزینه Clear cache را انتخاب کنید.

پاک کردن کش برنامه برق من

توجه داشته باشید که این روش تنها برای سیستم عامل اندروید امکان پذیر است و ممکن است در هر تلفن همراه بر اساس مدل و برند سازنده مقداری متفاوت باشد. همچنین پاک کردن کش برنامه به معنای از بین رفتن اطلاعات شما نخواهد بود.

۵- با استفاده از نسخه ناشناس مرورگر وارد سایت شود

در صورت وجود هر مشکل در زمان وارد شدن به سایت، میتوانید از حالت ناشناس یا Incognito نیز استفاده کنید. در این حالت هیچ کشو  داده‌ای از اتصال به سایت‌ها در سیستم ذخیره سازی نمیشود و این مسئله میتواند شانس خوبی برای ورود به سایت‌های مختلف که در حالت عادی باز نمیشوند، باشد. بنابراین در صورتی که با اختلال وجود داده‌های خراب در مرورگر مواجه باشید، استفاده از حالت ناشناس یکی از بهترین و در عین حال ساده‌ترین راهکارها خواهد بود. برای دسترسی به این بخش میتوانید روی سه نقطه قرار گرفته در مرورگر کروم بزنید و New incognito tab را انتخاب کنید.

استفاده از حالت ناشناس مرورگر

۶- کش مرورگر را پاک کنید

در صورتی که تمایلی به استفاده از حالت ناشناس مرورگر خود ندارید، بهتر است برای حل مشکل  ورود به سایت برق من، کش مرورگر خود را پاک کنید. حذف حافظه کش مرورگر و داده‌های معیوب یا قدیمی ثبت شده بر آن نیز میتواند باعث برخی از ارورهای نمایش داده شده یا اختلالات اتصال به سرور را برطرف کند. برای انجام اینکار در مرورگر کروم روی آیکون سه نقطه بالای صفحه بزنید و به Settings بروید. سپس وارد بخش Privacy and security شوید.

حل مشکل برنامه و سامانه برق من

حالا به بخش Delete Browsing Data بروید و انتخاب کنید و تیک تمامی موارد را بزنید. سپس روی Delete data بزنید تا فرایند حذف اطلاعات تکمیل شود.

پاک کردن حافظه کش مرورگر

۷- سیستم عامل را بروزرسانی کنید

در زمان اختلال در عملکرد برنامه‌ها یک از مواردی که میتواند دلیل این موضوع باشد، دستگاه شما است. برخی اوقات قدیمی شدن سیستم عامل میتواند باعث اجرا نشدن برنامه‌ها شود. به همین خاطر اگر چنین مشکلی را با سایر برنامه ها نیز دارید، بهتر است سیستم عامل را به آخرین نسخه ارتقا دهید. برای انجام اینکار وارد تنظیمات و سپس بخش Software Updates شوید تا بتوانید آخرین نسخه را ببینید و از همین طریق دانلود کنید.

بروزرسانی سیستم عامل

۸- اشکالات سرور را احتمال بدهید

گاهی اوقات ایرادات بوجود آمده درباره برنامه یا سایت‌هایی مثل برق من میتواند به دلیل اختلال در سرور اصلی، افزایش بیش از حد ترافیک یا آپدیت کردن آن ایجاد شود. در اینگونه مواقع هیچ مشکلی از سمت خود کاربر وجود ندارد. بنابراین بهتر است با دادن این احتمال، صبر کنید و عملکرد این برنامه را در زمان دیگری مجددا امتحان کنید. برای اطمینان از این مورد بهتر است با دستگاه دیگری نیز وارد سایت شوید تا ببینید مشکل ایجاد شده به صورت همگانی یا تنها از طرف شما است.

۹- وجود مشکل را از طریق رسانه‌های رسمی پیگیری کنید

برای آنکه بدانید مشکل  ایجاد شده در رابطه با این سامانه چه زمانی برطرف میشود، میتوانید اخبار یا جزئیات مربوط به این مسئله را از طریق رسانه‌های معتبر یا منابع خبری پیگیری نمایید. در صورتی که اختلال ایجاد شده به طور گسترده یا طولانی مدت باشد، احتمالا میتوانید اطلاعات بیشتر آن را از طریق سایت‌های همچون برق نیوز یا سایر منابع مطالعه کنید.

پیگیری مشکلات قطعی برق از طریق سامانه‌های رسمی

۱۰- حالت بهینه سازی مصرف باتری را خاموش کنید

در صورتی که موفق به دیدن برخی از پیام‌های اعلان برنامه نمیشود و یا امکان فعال کردن برق من به صورت پس‌زمینه را ندارید، میتوانید حالت مصرف بهینه باتری یا Power saving را غیر فعال کنید. اینکار برای برنامه‌های آنلاین این امکان را فراهم میکند تا بتوان محدودیت های ایجاد شده برای صرفه جویی در باتری را از بین برد و در نتیجه برنامه را به شکل کامل و درستی اجرا کرد. برای انجام اینکار به راحتی میتوانید صفحه تنظیمات سریع را پایین بکشید و Power Saving یا Battery Optimization را خاموش کنید. در غیر اینصورت به بخش تنظیمات رفته و وارد بخش Battery شوید و Power saving را خاموش کنید.

خاموش کردن حالت Power saving گوشی

برای گوشی‌های آیفون نیز پس از ورود به تنظیمات، به Battery و سپس Low Power Mode بروید. در اینجا با غیر فعال کردن این گزینه میتوانید محودیت‌های ایجاد شده را بردارید.

۱۱- دسترسی‌های لازم برای اجرای برنامه را بدهید

هر برنامه برای اجرای درست فرایندهای مختلف ابتدا اجازه کاربران را برای انجام کارهای مختلف میگیرد. این اتفاق معمولا در ابتدای زمانی که برنامه را نصب میکنید، می‌افتد. در صورتی که این مجوزها را به درستی نداده باشید یا تنظیمات آن به دلایل مختلفی به هم خورده باشد، ممکن است بخش‌های مختلف اپلیکیشن دچار مشکل در عملکرد شوند. به طور کلی برنامه برق من نیاز به مجوزهای دسترسی به اینترنت و بخش پیامک‌ها را دارد ب همین خاطر از فعال بودن این مجوزها مطمئن شوید.

برای انجام این تنظیمات در گوشی‌های اندرویدی، وارد بخش Apps شوید و برنامه برق من را انتخاب کنید. حالا به قسمت Permissions بروید تا بتوانید مجوزهای صادر شده و نشده در رابطه این برنامه را ببینید. پس از آن با تغییر حالت وضعیت مجوزها از Not allowed به Allowed میتوانید برای حل مشکل برنامه و سامانه برق من اقدام کنید.

ارائه دسترسی‌های لازم به برنامه برق من

۱۲- روش دیگری را برای استفاده از سامانه انتخاب کنید

در صورتی که نمی دانید، چرا نرم افزار برق من کار نمیکنه و همچنان موفق به استفاده از اپلیکیشن آن نشدید، بهتر است فعالیت‌های مدنظرتان را با استفاده از وبسایت انجام دهید. همچنین در صورت قطع بودن یا ایجاد مشکل در وبسایت، استفاده از اپلیکیشن گزینه بسیار مناسبی است که میتواند در یک محیط بهینه‌تر با سرعت بیشتری فعالیت‌های مختلف را برای کاربران انجام دهد. برنامه و سایت برق من از پلتفرم‌های خوبی برای انجام کارهای مرتبط با برق هستند که در صورت قطعی یکی از آنها میتوانید استفاده از دیگری را امتحان کنید.

۱۳- آنتی ویروس یا برنامه‌ها محدود کننده را غیر فعال کنید

گاهی اوقات استفاده از آنتی ویروس یا سایر برنامه‌های اینچنینی میتواند باعث بروز محدودیت‌های مختلفی در عملکرد برنامه ها شود. در این مواقع ممکن است سرویس‌هایی به اشتباه با عنوان برنامه مخرب و بیگانه شناسایی و متوقف شوند. و به همین خاطر شما با غیر فعال کردن موقتی آنها در کامپیوتر یا تلفن همراه، میتوانید باعث عملکرد دوباره برنامه شوید. برای غیر فعال کردن آنتی ویروس در کامپیوتر، به Windows Security و سپس Virus & threat protection بروید.

غیر فعال کردن آنتی ویروس ویندوز

حالا در بخش Virus & threat protection settings گزینه Real-time protection را غیرفعال کنید.

حل مشکل برنامه و سامانه برق من

روش انجام اینکار در آنتی ویروس‌های دیگر بسته به نوع میتواند مقداری متفاوت باشد.

۱۴- مشخصات وارد شده را بررسی نمایید

یکی از مشکلات رایج دیگری که ممکن است در هنگام کار با وب سایت یا اپلیکیشن برق من ایجاد و باعث ارورهای مختلف شود، وارد کردن اشتباه اطلاعات است. در صورتی که شما اطلاعات لازم برای تکمیل فرایند را به درستی وارد نکرده باشید، این مسئله میتواند باعث عدم تطابق اطلاعات در سیستم شود. بنابراین بهتر است در صورتی که مشغول عملیات خاصی هستید، یکبار به طور کامل برنامه را بسته و مجددا باز کنید. سپس دوباره تمامی مراحل را با دقت بیشتری انجام دهید. معمولا کاربران در وارد کردن شماره همراه، نام کاربری یا برخی از اطلاعات تکمیلی دچار اشتباه میشوند به همین خاطر لازم است توجه داشته باشید که حتما تمامی موارد طبق فرمت مشخص شده باشد.

۱۵- موضوع را از طریق شرکت برق منطقه پیگیری کنید

در صورتی که هنوز برای وارد کردن اطلاعات با مشکل مواجه هستید، و پیام‌های مختلفی از عدم مطابقت اطلاعات دریافت میکنید، میتوانید این مورد را از طریق تماس با شرکت برق پیگیری نمایید. گاهی اوقات ممکن است اطلاعات به شکل نادرست در سیستم ثبت شده باشند و همین موضوع باعث خطا در عملکرد این سرویس شود. جهت ارتباط با شرکت برق لازم است بر اساس استان تلفن های سازمانی را از طریق اینترنت پیدا کنید و تماس بگیرید.

۱۶- با پشتیبانی سامانه برق من ارتباط بگیرید

از دیگر روش‌های جایگزین که از طریق آن میتوانید مشکل ایجاد شده را با سامانه برق من و کارکنان آن در میان بگذارید، ثبت درخواست و تیکت از طریق بخش “ارتباط با ما” در سایت برق من است. برای اینکار پس از ورود به سایت برق من روی ارتباط با ما بزنید. سپس شماره تلفن خود را وارد کنید تا پس از چند دقیقه برای شما پیامک احراز هویت ارسال شود.

ارتباط با پشتیبانی برق من

پس از ورود به صفحه ارسال تیکت، شما میتوانید نوع پرسش و موضوع ان را انتخاب کنید. در باکس پیام نیز امکان نوشتن مشکل وجود دارد. شما حتی میتوانید تصویری از خطای ایجاد شده تهیه و در این بخش به عنوان فایل پیوست قرار دهید. سپس روی ثبت تیکت بزنید. در مراحل بعدی شما میتوانید از طریق همین بخش رفع مشکل و نتیجه پیامتان را پیگیری کنید.

حل مشکل برنامه و سامانه برق من با ارسال تیکت به پشتیبانی

۱۷- از برنامه‌های جایگزین استفاده کنید

گاهی ممکن است حل مشکل برنامه و سامانه برق من به هیچ صورت برایتان امکان پذیر نباشد. در این مواقع شما میتوانید به سادگی از سرویس‌های دیگر به عنوان روشی جایگزین استفاده کنید. این برنامه‌ها نیز میتوانند برخی از قابلیت‌های ضروری و کاربردی را در اختیار کاربران قرار دهند. در ادامه برخی از روش‌های جایگزین را به شما معرفی خواهیم کرد.

سرویس تاپ

تایپ یکی از ابزارهای آنلاین در زمینه ارائه خدمات مختلف مثل پرداخت عوارض، خلافی، خرید شارژ و… است. علاوه بر آن شما میتوانید قبض‌هایی برق را نیز از طریق پلتفرم تاپ پرداخت نمایید. برای انجام اینکار وارد صفحه پرداخت قبض تاپ شوید و نوع قبض، شناسه، شناسه پرداخت و شماره تلفن همراهتان را وارد کنید. در ادامه این روند شما میتوانید با استعلام قبض و وارد کردن اطلاعات بانکی وارد درگاه پرداخت شوید و به سادگی آن را بپردازید.

پرداخت قبض برق از طریق سرویس تاپ

آسان پرداخت (آپ)

سرویس آپ نیز یکی از روش‌های معتبر و شناخته شده در زمینه پرداخت قبوض و انجام امور مالی میباشد. پرداخت انواع قبوض نیز در بخش پرداخت قبض های خدماتی قابل انجام میباشد. برای اینکار کافی است شناسه قبض، شناسه پرداخت و کد ایمنی را وارد کنید تا بتوانید به سادگی قبوض را پرداخت نمایید.

پرداخت قبوض از طریق سایت آسان پرداخت

سداد

پلتفرم سداد نیز از جمله روش‌های جایگزین برای پرداخت قبوض برق محسوب میشود. استفاده از این سرویس نیز مانند سایر پلتفرم‌ها بسیار ساده است. شما میتوانید با ثبت شناسه قبض و شناسه پرداخت قبوض را مشاهده و برای پرداخت آنها از طریق درگاه بانکی اقدام کنید.

استفاده از سامانه سداد برای پرداخت قبض برق

سوالات متداول

چرا برنامه برق من کار نمیکنه؟

برنامه برق من ممکن است در اثر قطعی سرورها، مشکلات اینترنت، آپدیت نبودن برنامه و اتصال به وی پی ان دچار مشکل شود و کار نکند. در این موارد بهتر است یکبار از برنامه خارج شده، اینترنت را خاموش و روشن کنید و با وارد کردن اطلاعات صحیح مجددا اتصال به برنامه را امتحان کنید.

چرا سامانه برق من کار نمیکنه؟

وجود داده و اطلاعات کش خراب، اتصال به اینترنت ناپایدار یا VPN، محدود شدن از طریق آنتی ویروس و یا ایجاد مشکلاتی از طرف سرورهای اصلی سامانه میتواند علت قطعی و کار نکردن آن باشد.

چگونه با برنامه برق من کار کنیم؟

برا استفاده از خدمات سایت برق من، پس از ورود به آن کد 13 رقمی قبض برق را وارد کنید تا از وضعیت بدهی مطلع شوید. سپس میتوانید با ورود به درگاه بانکی آن را پرداخت نمایید و حسابتان را بلافاصله تسویه کنید. در سایر بخش‌های پنل نیز امکان دیدن جزئیات بیشتر وجود دارد.

نحوه خرید کنتور برق از سامانه برق من چگونه است؟

برای خرید کنتور برق به صورت اینترنتی از سامانه “برق من”، ابتدا به سایت اداره برق به آدرس tbtb.ir مراجعه کرده و از بخش میز خدمت الکترونیک درخواست خود را ثبت کنید. مدارکی مانند کارت ملی، سند ملک و جواز ساخت را باید در سایت بارگذاری کنید. پس از دریافت کد پیگیری و تایید اصالت مدارک توسط کارشناسان، قرارداد الکترونیکی برای شما ارسال می‌شود که باید آن را تایید و هزینه را پرداخت کنید. در نهایت، پس از خرید و نصب کنتور از شرکت‌های معتبر، کارشناسان اداره برق انشعاب را به کنتور متصل می‌کنند.

جمع بندی

برای رفع مشکلات در استفاده از سامانه یا برنامه برق من، ابتدا اتصال اینترنت خود را بررسی کرده و در صورت استفاده از VPN یا پروکسی، آن را غیرفعال کنید. همچنین مطمئن شوید که برنامه برق من را بروز کرده و در صورت نیاز، کش برنامه را پاک کنید. اگر از نسخه وب سامانه استفاده می‌کنید، بهتر است کش مرورگر را پاک کرده و از برای جلوگیری از تاثیر داده‌های معیوب، از حالت ناشناس مرورگر استفاده کنید. همچنین سیستم‌ عامل دستگاه را به آخرین نسخه به‌روزرسانی کنید و حالت بهینه‌سازی مصرف باتری را غیرفعال کنید تا هیچ محدودیتی برای اجرای برنامه وجود نداشته باشد.

گاهی نیز ممکن است مشکل از سرور سامانه باشد، بنابراین این احتمال را نیز در نظر بگیرید و از طریق رسانه‌های رسمی یا پشتیبانی سامانه برق من، موضوع را پیگیری کنید. در صورتی که آنتی‌ ویروس یا سایر برنامه‌های محدود کننده فعال است، آنها را موقتا غیرفعال کنید و دسترسی‌های لازم را به برنامه بدهید. حتماً اطلاعات ورود مانند نام کاربری و شماره تماس را بررسی کنید. در صورت ادامه مشکل، از روش‌های جایگزین برای استفاده از سامانه، از برنامه‌های مشابه استفاده کنید و حتی با شرکت برق منطقه تماس بگیرید تا مشکل به‌ طور کامل برطرف شود.

نظرات و پیشنهادات شما؟

آیا شما هم تا به حال با مشکل سامانه برق من مواجه شده‌اید؟ بنظر شما برای رفع این موضوع از چه راهکاری میتوان استفاده کرد؟ در صورتی که درباره حل مشکل برنامه و سامانه برق من نظر یا تجربه ای دارید لطفاً آن را با ما و سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

source

توسط wikiche.com