انشای دانش آموزی درباره ماهی قرمز

انشا در مورد ماهی قرمز

انشا با موضوع ماهی قرمز به صورت ادبی و توصیفی برای دانش آموزان آماده شده تا با نحوه نگارش و مهارت نوشتاری آشنا شوند. با دانشچی همراه باشید.

موضوع انشا ماهی قرمز

در آستانه‌ی سال نو، هنگامی که خانه‌ها به رنگ شادی آراسته می‌شوند و عطر بهار در هوا می‌پیچد، میهمان کوچکی به سفره‌ی هفت سین می‌پیوندد؛ ماهی قرمز. این ماهی کوچک، با رنگ سرخ درخشانش، نماد زندگی، حیات و تازگی است و شادی را به خانه‌ها می‌آورد.

ماهی سرخ با آن چشم‌های درشت و تلالو پولک‌هایش، همچون نگینی در تنگ شیشه‌ای می‌درخشد. با هر تکان دم، آب کاسه را به آشوب می‌کشاند و موج‌های کوچکی ایجاد می‌کند. به نظر می‌رسد که او نیز با این حرکات، سال نو را به اعضای خانواده تبریک می‌گوید.

کودکان، با دیدن ماهی قرمز، از شوق به وجد می‌آیند. با دقت به حرکات او نگاه می‌کنند و با انگشتان کوچکشان روی شیشه تنگ می‌کشند. برایش قصه می‌گویند و با او درد دل می‌کنند. ماهی قرمز هم انگار همه چیز را می‌فهمد. با آرامش به آن‌ها خیره می‌شود و با تکان دادن دم، به حرف‌هایشان پاسخ می‌دهد.

ماهی قرمز نمادهای بسیاری دارد. در برخی باورها می‌گویند اگر ماهی قرمز در طول سال، سالم بماند، برکت به خانه خواهد آمد. در برخی دیگر، ماهی قرمز، نماد تولد دوباره و آغاز فصل جدید است. با آمدن سال نو، ماهی قرمز نیز زندگی جدیدی را آغاز می‌نماید و در آب تازه و تمیز شنا می‌کند.

آیا تا به حال به این فکر کرده‌ایم که ماهی قرمز، در این تنگ کوچک، چه احساسی دارد؟ آیا او هم مانند ما، آرزوهایی دارد؟ آیا دوست دارد در دریای آزاد شنا کند و با دیگر ماهی‌ها بازی کند؟ شاید برای او، این تنگ، قفسی کوچک باشد که او را از دنیای بزرگ و دریای آبی محروم کرده است.

ما باید به عنوان انسان، مسئولیت مراقبت از این موجودات کوچک را بر عهده بگیریم. باید به آن‌ها آب تمیز و غذای کافی بدهیم و از سلامتی‌شان مراقبت کنیم. اما مهم‌تر از همه، باید به آن‌ها احترام بگذاریم و حق زندگی در محیط طبیعی‌شان را برگردانیم.

ماهی قرمز یادآور زیبایی‌های طبیعت، اهمیت زندگی و لزوم مراقبت از موجودات زنده است. چه خوب است که آن‌ها را به آب‌های بی‌کران برگردانیم تا لذت زندگی در دریای بی‌انتها را تجربه کنند.

انشا ماهی در حوض قالی

انشا اختصاصی _ نویسنده: حدیثه قاسمی

source

توسط wikiche.com