لپ تاپهای Dell سال‌ها است که جزو قوی ترین مدل های بازار هستند. لپتاپ های آن‌ها همواره حضور پررنگی در بازه‌های قیمتی مختلف دارند. در این مطلب پلازا قصد داریم نگاهی داشته باشیم به بهترین لپ تاپ دل که می‌توانید خریداری کنید.

دل یکی از شناخته‌شده‌ترین برندهای سازنده لپ‌تاپ است. محصولات آن‌ها از سری لپ‌تاپ‌های گیمینگ گرفته تا نوت‌بوک‌ها را شامل می‌شود. از جمله معروف‌ترین سری لپ‌تاپ‌های دل که حتما نامشان را شنیده‌اید می‌توان به سری XPS و Alienware اشاره کرد. اما با توجه به تنوع گسترده محصولات آن‌ها، انتخاب بهترین لپ تاپ دل کار آسانی نیست. اگر قصد دارید یکی از این مدل‌ها را خریداری کنید، با ما همراه باشید تا با بهترین لپ تاپهای Dell آشنا شویم.

فهرست مطالب

بهترین لپ تاپ های دل

دل بیشتر از همه با سری XPS خود شناخته می‌شود. اما با وجود این که این سری یکی از بهترین‌ها است اما قوی ترین مدل لپتاپ های دل تنها محدود به سری XPS نمی‌شوند و در سری‌های دیگری گزینه‌های شاخصی حضور دارند که می‌توانند توجه شما را به خود جلب کنند.

۱. لپ‌تاپ Dell XPS 16 (2024)

بهترین لپ تاپ دل

Dell XPS 16 (2024)
پردازنده اینتل Core Ultra 9 185H | Core Ultra 7 155H
پردازنده گرافیکی RTX 4050 | RXT 4060 | RTX 4070 | اینتل Arc
نمایشگر ۱۶.۳ اینچی IPS با رزولوشن ۱۲۰۰ در ۱۹۲۰ | ۱۶.۳ اینچی اولد با رزولوشن 4K
رم و حافظه ۱۶/۳۲/۶۴ گیگابایت رم | تا ۴ ترابایت حافظه
قیمت از ۱۴۹۹ دلار

نقاط قوت: کیفیت بالای نمایشگر، پردازنده‌های قدرتمند، امکان ارتقا حافظه، پشتیبانی از تاندربولت ۴، سیستم خنک‌کننده قدرتمند

نقاط ضعف: رم امکان ارتقا ندارد، فاقد درگاه HDMI یا USB-A است

بهترین مدل لپ تاپ دل در سال ۲۰۲۴، XPS 16 است که یک محصول رده‌بالا با کیفیت ساخت مثال‌زدنی و عملکرد عالی است. دل این محصول را با پردازنده‌های Meteor Lake و گرافیک سری RTX 40 عرضه می‌کند تا قدرت کافی برای انجام هر کاری را داشته باشد. شما می‌توانید از این لپ‌تاپ برای انجام کارهای روزمره و کارهای سنگین‌تر مانند برنامه‌نویسی، ادیت ویدیو و مدل‌سازی ۳ بعدی استفاده کنید. دل XPS 16 در دو پیکربندی با دو نمایشگر IPS و اولد همراه شده است که مدل اولد دارای رزولوشن 4K و رفرش‌ریت ۹۰ هرتز است و می‌تواند تصاویر را با کیفیت بالایی برایتان به نمایش بگذارد.

همچنین بخوانید :

۲. لپ‌تاپ Dell XPS 13 (2024)

بهترین لپ تاپ دل

Dell XPS 13 (2024)
پردازنده اینتل Core Ultra 5 125H | Core Ultra 7 155H | Core Ultra 7 165H
پردازنده گرافیکی اینتل Arc
نمایشگر ۱۳.۴ اینچی IPS با رزولوشن ۱۲۰۰ در ۱۹۲۰ | ۱۳.۴ اینچی اولد با رزولوشن 2.8K
رم و حافظه ۸/۱۶/۳۲/۶۴ گیگابایت رم | تا ۴ ترابایت حافظه
قیمت از ۱۳۹۹ دلار

نقاط قوت: ابعاد جمع‌وجور، شارژدهی مناسب، نمایشگر باکیفیت، پشتیبانی از تاندربولت ۴

نقاط ضعف: فاقد درگاه HDMI یا USB-A است، فاقد گرافیک مجزا است، رم قابل ارتقا نیست

جدیدترین لپ تاپ در سری XPS دل، مدل ۱۳ اینچی است که یک محصول جمع‌وجور و سبک با کیفیت ساخت بالا و طراحی مدرن است. این مدل برخلاف مدل ۱۶ اینچی، برای کارهای سبک و روزمره طراحی شده است و پردازنده‌های ضعیف‌تری دارد. دل از پردازنده‌های Core Ultra 5 یا Core Ultra 7 در آن استفاده کرده است اما Dell XPS 13 فاقد گرافیک مجزا است و از گرافیک مجمع Arc استفاده می‌کند؛ به همین دلیل، این محصول برای کارهای گرافیکی نمی‌تواند گزینه مناسبی باشد. از سمت دیگر، نمایشگر در چند پیکربندی با رزولوشن‌های مختلف عرضه می‌شود که بالاترین پیکربندی از یک پنل اولد با رزولوشن 2.8K استفاده می‌کند. از دیگر ویژگی‌های لپ‌تاپ دل XPS 13 2024، می‌توانیم به وب‌کم 1080p، وای‌فای ۷، تاندربولت ۴ باتری ۵۵ وات ساعتی اشاره کنیم.

۳. لپ‌تاپ گیمینگ دل Alienware m18 R2 (2024)

جدیدترین لپ تاپ دل

Dell Alienware m18 R2 (2024)
پردازنده اینتل Core i7-14650HX | Core i7-14700HX | Core i9-14900HX
پردازنده گرافیکی RTX 4060 | RTX 4070 | RTX 4080 | RTX 4090
نمایشگر ۱۸ اینچی IPS با رزولوشن ۱۶۰۰ در ۲۵۶۰ و رفرش‌ریت ۱۶۵ هرتز | ۱۸ اینچی IPS با رزولوشن ۱۲۰۰ در ۱۹۲۰ و رفرش‌ریت ۴۸۰ هرتز
رم و حافظه ۱۶/۳۲/۶۴ گیگابایت رم | تا ۸ ترابایت حافظه
قیمت از ۱۳۹۹ دلار

نقاط قوت: اجرای بازی‌ها با فریم‌ریت پایدار، نمایشگر با رفرش‌ریت بالا، رم و حافظه قابل ارتقا، درگاه‌های زیاد

نقاط ضعف: حرارت بالا در استفاده طولانی

در صورتی که برای خرید لپ تاپ گیمینگ دل احتیاج به راهنمایی دارید، می‌توانید نیم‌نگاهی به Alienware m18 R2 (2024) بیاندازید؛ چراکه این مدل، بهترین لپ‌تاپ گیمینگ دل موجود در بازار است. این محصول با پردازنده‌های قدرتمند نسل ۱۴ اینتل همراه شده است و از گرافیک سری RTX 40، از جمله RTX 4090، بهره می‌برد. از سمت دیگر، نمایشگر آن در یکی از پیکربندی‌ها دارای رفرش‌ریت ۴۸۰ هرتز و رزولوشن +FHD است که می‌تواند تجربه فوق‌العاده‌ای از گیمینگ در اختیار شما قرار دهد. البته دل یک کانفیگ دیگر با رزولوشن بالاتر +QHD و رفرش‌ریت ۱۶۵ هرتز را نیز عرضه می‌کند. رم و حافظه دستگاه نیز تا حداکثر ۶۴ گیگابایت و ۸ ترابایت قابل ارتقا هستند. از دیگر ویژگی‌های لپ‌تاپ گیمینگ Alienware m18 R2 مدل ۲۰۲۴، باید به درگاه HDMI 2.1، تاندربولت ۴، درگاه مینی‌دیسپلی و همچنین کیبورد مکانیکی با سوییچ‌های Cherry MX اشاره کنیم.

همچنین بخوانید :

۴. Dell XPS 13 Plus

جدیدترین لپتاپهای DELL / بهترین لپتاپ دل ۲۰۲۲

Dell XPS 13 (2024)
پردازنده اینتل Core i5-1240P | Core i7-1260P | Core i7-1280P
پردازنده گرافیکی اینتل آیریس Xe
نمایشگر ۱۳.۴ اینچی لمسی +FHD یا 3.5K
رم و حافظه ۸/۱۶/۳۲ گیگابایت | تا ۲ ترابایت حافظه
قیمت از ۱۴۹۹ دلار

نقاط قوت: طراحی زیبا، نمایشگر اولد روشن، کیبورد راحت، عملکرد خوب، بلندگوهای با کیفیت

نقاط ضعف: شارژدهی معمولی، تاچ‌پد بیش از حد حساس است، داغ شدن کیبورد

دل XPS 13 پلاس را می‌توانیم مدرن‌ترین لپ‌تاپ این کمپانی به‌حساب بیاوریم. دل از یک تاچ‌بار برای دسترسی به کلیدهای فانکشن استفاده کرده و کیبورد را نیز بدون هیچ فاصله‌ای میان کلیدها از یک طرف لپ‌تاپ به طرف دیگر کشیده است. این مدل همچنین از همان پنل InfinityEdge مدل‌های دیگر بهره می‌برد و به همین خاطر حاشیه‌های بسیار ظریفی دارد.

دل از نسل ۱۲ پردازنده‌های اینتل در XPS 13 پلاس بهره برده است و یک پیکربندی را هم با رزولوشن 3.5K در اختیار شما قرار می‌دهد. عملکرد لپ‌تاپ کاملا قابل قبول است و می‌تواند تمامی نیازهای شما را پاسخگو باشد. اما شارژدهی خیلی تعریفی ندارد و شاید حدود ۸ ساعت طول بکشد. از دیگر ویژگی‌های شاخص این مدل باید به نازک بودن آن اشاره کنیم. ضخامت این لپ‌تاپ تنها ۱۵.۲۸ میلی‌متر است و به همین خاطر شما حداکثر به ۲ درگاه USB-C دسترسی دارید.

۵. لپ تاپ Dell XPS 17 (2022)

قوی ترین مدل لپتاپ دل

Dell XPS 17 (2022)
پردازنده اینتل Core i5-12500H | Core i7-12700H | Core i9-12900HK
پردازنده گرافیکی RTX 3050 | RTX 3060 | اینتل آیریس Xe | اینتل UHD Graphics
نمایشگر ۱۷ اینچی +FHD یا +UHD
رم و حافظه ۸/۱۶/۳۲/۶۴ گیگابایت | تا ۸ ترابایت حافظه
قیمت از ۱۸۴۹ دلار

نقاط قوت: طراحی زیبا، عملکرد عالی پردازنده‌ها، شارژدهی بسیار عالی

نقاط ضعف: قیمت بالا، مناسب گیمینگ نیست، وزن زیاد

دل XPS 17 مدل ۲۰۲۲ را می‌توان از بسیار جهات بهترین لپ تاپ دل Dell 2023 به‌حساب آورد. این لپ‌تاپ بهترین انتخاب برای کاربرانی است که قصد استفاده سنگین از لپتاپ خود را دارند؛ چرا که از پردازنده‌های نسل ۱۲ اینتل سری H بهره می‌برد و می‌تواند بسیاری از نرم‌افزارهای سنگین را به راحتی اجرا کند. البته برای گیمینگ خیلی روی آن حساب باز نکنید.

با توجه به نمایشگر فوق‌العاده و طراحی زیبایی که دل XPS 17 دارد، می‌تواند یکی از زیباترین لپ‌تاپ‌های بازار باشد. حتی با وجود پنل ۱۷ اینچی و پردازنده‌های قدرتمند، شارژدهی لپ‌تاپ بسیار خوب است و می‌تواند مدت طولانی شما را همراهی کند.

۶. لپ تاپ Dell XPS 15 (9520) 

لپ تاپ های دل 2022 / لپ تاپ های جدید دل

Dell XPS 15 (9520)
پردازنده اینتل Core i5-12500H | Core i7-12700H | Core i9-12900HK
پردازنده گرافیکی RTX 3050 Ti | RTX 3050 | اینتل آیریس Xe | اینتل UHD Graphics
نمایشگر ۱۵.۶ اینچی +FHD یا 3.5K یا +UHD
رم و حافظه ۸/۱۶/۳۲/۶۴ گیگابایت گیگابایت | تا ۸ ترابایت حافظه
قیمت از ۱۳۴۹ دلار

نقاط قوت: کیفیت ساخت بالا، طراحی زیبا، عملکرد بسیار خوب، شارژدهی هوب، کیبورد و تاچ‌پد، نمایشگر اولد

نقاط ضعف: قیمت بالا

گزینه بعدی که در این مطلب معرفی بهترین لپ تاپ های برند دل به آن اشاره می‌کنیم، دل XPS 13 اینچی مدل 9520 است. شاید از نظر وزن و حمل کردن مدل ۱۳ اینچی گزینه بهتری باشد اما اگر عملکرد برایتان مهمتر است، به سراغ مدل ۱۵ اینچی بروید. دل این مدل را با پردازنده‌های ۴۵ وات نسل ۱۲ اینتل عرضه کرده است و در پیکربندی پایه آن را با قیمت ۱۴۴۹ دلار به‌فروش می‌رساند. همچنین نمایشگر نیز در ۳ رزولوشن مختلف عرضه می‌شود که پیکربندی 3.5K اولد آن از هر لحاظ کیفیت خارق‌العاده‌ای دارد و با توجه به پردازنده‌ها، این مدل را به قوی ترین مدل لپتاپ دل برای کارهای گرافیکی تبدیل کرده است.

شما می‌توانید با پرداخت حدود ۴۰۰ دلار بیشتر، این لپ‌تاپ را با گرافیک جداگانه RTX 3050 یا مدل اورکلاک شده Ti آن خریداری کنید و به یکی از قوی ترین مدل لپتاپ های دل دسترسی داشته باشید. علاوه بر این حافظه نیز تا ۸ ترابایت قابل ارتقا است و در کنار آن به ۲ درگاه تاندربولت ۴، یک درگاه USB-C و یک اسلات کارت حافظه هم دسترسی خواهید داشت.

۷. لپ‌تاپ Dell Latitude 14 (9430)

بهترین لپتاپ دل ۲۰۲۲ / جدیدترین لپتاپهای DELL

Dell Latitude 14 (9430)
پردازنده اینتل Core i5-1245U | Core i7-1265U
پردازنده گرافیکی اینتل آیریس Xe
نمایشگر ۱۴ اینچی +FHD یا +QHD
رم و حافظه ۱۶/۳۲ گیگابایت گیگابایت | ۲۵۶/۵۱۲ گیگابایت حافظه
قیمت از ۱۳۴۹ دلار

نقاط قوت: نمایشگر فوق‌العاده، کیبورد بسیار خوب، تاچ‌پد بزرگ، شارژدهی عالی، درگاه HDMI

نقاط ضعف: قیمت بالا

دل Latitude 9430، بهترین لپ‌تاپ بیزنسی از این کمپانی است. یک لپ‌تاپ با پردازنده‌های نسل ۱۲ اینتل و همچنین قابلیت اتصال به 4G یا 5G. لپ‌تاپ به‌لطف پردازنده‌های Core i5 و Core i7 خود و همچنین حداکثر ۳۲ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی، از لحاظ عملکرد جزو برترین‌ها است و حتی در بخش شارژدهی هم عملکرد درخشانی دارد.

با وجود تمام نقاط قوتی که دل Latitude 9430 دارد، بیشترین ایراد را می‌توان به قیمت بسیار زیاد آن گرفت. در حالی که اکثر لپ‌تاپ‌های رقیب مثل یوگا 9i قیمت پایین‌تری داشته و از لحاظ مشخصات هم چیزی کم ندارند.

۸. لپ‌تاپ Dell Inspiron 16 Plus

راهنمای خرید بهترین لپ تاپ دل

Dell Inspiron 16 Plus
پردازنده اینتل Core i7-12700H
پردازنده گرافیکی RTX 3050 Ti | RTX 3060
نمایشگر ۱۶ اینچی با رزولوشن 3K
رم و حافظه ۱۶/۳۲ گیگابایت گیگابایت | ۲۵۶/۵۱۲ گیگابایت یا ۱ ترابایت حافظه
قیمت از ۱۵۹۹ دلار

نقاط قوت: نمایشگر بزرگ با رزولوشن 3K، کیبورد بسیار خوب، درگاه‌های فراوان، عملکرد بسیار خوب

نقاط ضعف: وزن زیاد، تنها یک درگاه USB-C دارد

سری Inspiron در گذشته میزبان انواع بهترین لپ تاپ های دل قدیمی بود اما مدل‌های جدید این سری هم حرف‌های زیادی برای زدن دارند. با افزایش تعداد کاربران دورکار، لپ‌تاپ‌های ۱۶ اینچی یک بار دیگر مورد توجه قرار گرفتند. دل Inspiron 16 Plus یکی از لپ‌تاپ‌های ۱۶ اینچی با قدرت پردازشی قابل توجه برای این دسته از کاربران است. نمایشگر ۱۶ اینچی آن برای کار با تب‌ها و پنجره‌های مختلف، اندازه ایده‌آلی دارد و مهمتر از همه با رزولوشن 3K خود، وضوح و کیفیت قابل توجهی در اختیار شما قرار می‌دهد. که برای ویرایش تصاویر و ویدیوها عالی است.

همچنین بخوانید :

این لپ‌تاپ همچنین دارای درگاه‌های زیاد از جمله درگاه HDMI، جک ۳.۵ میلی‌متری، دو درگاه USB-A و یک درگاه USB-C است با پشتیبانی از تاندربولت ۴ است. همچنین به‌لطف پردازنده نسل دوازدهم Core i7 نیز خیالتان از بابت عملکرد دستگاه کاملا راحت خواهد بود؛ به‌خصوص با توجه به گرافیک‌های RTX 3050 و RTX 3060.

۹. لپ تاپ Dell XPS 13 OLED

بهترین لپ تاپ دل

Dell XPS 13 OLED
پردازنده اینتل Core i5-1230U | Core i7-1250U
پردازنده گرافیکی اینتل آیریس Xe
نمایشگر ۱۳.۴ اینچی با رزولوشن +FHD
رم و حافظه ۸/۱۶/۳۲ گیگابایت گیگابایت | ۵۱۲ گیگابایت یا ۱ ترابایت حافظه
قیمت از ۷۹۹ دلار

نقاط قوت: بهترین نمایشگر در این بازه قیمتی، عملکرد سریع، طراحی بدون رقیب

نقاط ضعف: شارژدهی ضعیف

دل XPS اولد ۱۳ اینچی در کلاس و بازه قیمت خود، از بهترین لپ تاپ ها است. دل با افزودن پنل‌های اولد به این سری، قدم بزرگی در جهت بهبود کیفیت نمایشگر آن‌ها برداشته و حالا این مدل با پنل ۱۳.۴ اینچی خود کیفیت مثال‌زدنی در اختیارتان قرار می‌دهد. پردازنده‌های نسل دوازدهم نیز با وجود این که از سری U هستند اما همچنان قدرت کافی برای انجام کارهای روزمره و نیمه‌سنگین را در اختیار شما قرار می‌دهند. شاید تنها ایرادی که بتوانیم به این مدل بگیریم، شارژدهی ضعیف لپ‌تاپ است.

۱۰. لپ‌تاپ Dell G15

قوی ترین مدل لپتاپ دل

Dell G15
پردازنده پردازنده‌های سری ۶۰۰۰ رایزن یا نسل ۱۲ اینتل
پردازنده گرافیکی RTX 3050 | RTX 3050 Ti | RTX 3060 | RTX 3070 Ti
نمایشگر ۱۵.۶ اینچی با رزولوشن FHD یا QHD با رفرش‌ریت ۱۲۰/۱۶۵/۲۴۰ هرتز
رم و حافظه ۸/۱۶ گیگابایت گیگابایت | ۵۱۲ گیگابایت یا ۱ ترابایت حافظه
قیمت از ۷۲۹ دلار

نقاط قوت: پردازنده‌های سریع و قدرتمند، گرافیک RTX 3070 Ti، رفرش‌ریت بالا

نقاط ضعف: شارژدهی ضعیف

یکی از بهترین مدل های لپ تاپ دل برای بازی، G15 است. لپ‌تاپی که دل آن را برای گیمرهایی که به ‌دنبال یک گزینه اقتصادی هستند عرضه کرده است. دل این مدل را در ۲ سری با پردازنده‌های AMD و اینتل وارد بازار کرده است. در سری AMD شما می‌توانید آن را با پردازنده فوق‌العاده Ryzen 9 6900HX خریداری کنید.

در بخش گرافیک نیز می‌توانید به گرافیک حداکثر RTX 3070 Ti دسترسی داشته باشید که می‌تواند تمام بازی‌ها را به راحتی در رزولوشن 1080p حتی با رهگیری پرتو اجرا کند. رفرش‌ریت نمایشگر نیز از حداقل ۱۲۰ هرتز تا حداکثر ۲۴۰ هرتز بسته به پنل متفاوت است.

همچنین بخوانید :

سخن پایانی

مقاله مربوط به بهترین لپ تاپهای Dell به پایان رسید. اگر سوال و یا مشکلی در این زمینه دارید در نظرات باما همراه باشید. در این مطلب با تعدادی از لپ تاپ های دل آشنا شدیم. به نظر شما بهترین لپ تاپ دل کدام مدل است؟

منتخب کاربران

source

توسط wikiche.com