مجموعه قصه‌ های مجید به کارگردانی کیومرث پوراحمد از شبکه آی فیلم پخش می‌شود. برای اطلاع از ساعت پخش سریال قصه‌ های مجید با ما همراه شوید.

مینی‌سریال خاطره‌انگیز و جذاب قصه‌های مجید به تهیه‌کنندگی و نویسندگی کیومرث پوراحمد در سال 1369 ساخته شده است. داستان این مجموعه اقتباسی از کتابی به همین نام نوشته‌ی هوشنگ مرادی کرمانی است.

راهنمای خرید تکراتو

اگر از علاقه‌مندان سریال‌های قدیمی ایرانی هستید، می‌توانید سریال قصه‌ های مجید را از روز پنجشنبه 5 مهر ماه 1403 از شبکه آی فیلم تماشا کنید. در ادامه، ساعت پخش سریال قصه‌ های مجید ، زمان تکرار و خلاصه داستان این مجموعه تلویزیونی را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

ساعت پخش سریال قصه‌ های مجید از شبکه آی فیلم

بر اساس جدول پخش برنامه‌های شبکه آی فیلم، زمان پخش سریال قصه‌ های مجید هر روز ساعت 17:00 است. اگر در این ساعت موفق به تماشای این مجموعه نشدید، ساعات 01:00 بامداد و  09:00 روز بعد که زمان پخش تکرار سریال قصه‌ های مجید از آی فیلم است، می‌توانید آن را دنبال کنید.

جالب است بدانید سریال قصه‌های مجید در وبگاه IMDB موفق به کسب امتیاز 8 از 10 شده است. این مجموعه کمدی خانوادگی، به نظر بسیاری از مردم و منتقدان از بهترین سریال‌های تاریخ سینمای ایران است.

بازیگران سریال قصه های مجید

ساعت پخش سریال قصه‌ های مجید
ساعت پخش سریال قصه‌ های مجید

مجموعه قصه‌های مجید در ژانر کمدی خانوادگی درام ساخته شده است. مهدی باقربیگی و زنده‌یاد پروین‌دخت یزدانیان بازیگران نقش‌های اصلی این سریال هستند.

  • مهدی باقربیگی در نقش مجید
  • زنده‌یاد پروین دخت یزدانیان در نقش بی‌بی
  • حسین پوراحمد در نقش مش عباس
  • اصغر حقانی زاده در نقش آقا کمال
  • پوران ریحانی در نقش خواهر مجید
  • جهانبخش سلطانی در نقش ناظم مدرسه
  • مرتضی حسینی در نقش آقای حیدری
  • جمشید صدری در نقش مدیر مدرسه
  • محمدعلی میانداری در نقش معلم سخت‌گیر ریاضی
  • بیژن رافعی در نقش آقای احمدی
  • حسین حشمتی در نقش خیاط

خلاصه داستان سریال قصه‌ های مجید

پس از پرداختن به زمان پخش سریال قصه‌ های مجید از شبکه آی فیلم سراغ قصه‌ی این مجموعه خاطره‌انگیز کمدی خانوادگی می‌رویم که درباره‌ی نوجوانی به نام مجید است. مجید در شهر اصفهان زندگی می‌‌کند. در هر قسمت از سریال، ماجراهای جدید و جذابی از زندگی او به تصویر کشیده شده است.

زمان پخش سریال قصه‌ های مجید
زمان پخش تکرار سریال قصه‌ های مجید از آی فیلم

در خلاصه داستان سریال قصه‌های مجید آمده است: نوجوانی به نام مجید با مادربزرگش (بی‌بی) در شهر اصفهان زندگی می‌کند. تحصیل مجید در مدرسه آلیانس اصفهان و زندگی او در کنار بی‌بی، ماجراهای جالب و گاهی کمدی را رقم می‌زند.

سریال قصه‌ های مجید مجموعه‌ای از داستان‌‌های کوتاه است که هر یک به گونه‌ای به مسائل اجتماعی، خانوادگی و فرهنگی پرداخته و با نگاهی طنز و ماجراجویانه به زندگی نوجوانان می‌‌پردازد. از جمله داستان‌‌های معروف این سریال خاطره‌انگیز می‌‌توان به اردو، ملخ دریایی، امتحان ورزش، لباس عید و ژاکت اشاره کرد.

کارگردان سریال قصه‌ های مجید

کیومرث پوراحمد کارگردان سریال قصه‌ های مجید، در بیست‌و‌پنجم آذر ماه سال ۱۳۲۸در اصفهان به دنیا آمد. او دانش آموخته رشته‌ی کارگردانی سینما بود. وی فعالیت هنری خود را با نقدنویسی آغاز کرد و از ۱۳۵۳ با دستیاری در سریال آتش بدون دود به طور جدی به کارش ادامه داد.

 زمان پخش تکرار سریال قصه‌ های مجید از آی فیلم

پوراحمد مجموعه‌ی قصه های مجید را در سال 1369 ساخت. مادرش، پروین دخت یزدانیان با نقش‌آفرینی در فیلم‌های او، وارد دنیای بازیگری شد و در آثار برجسته‌ی پوراحمد از جمله فیلم شب یلدا و مجموعه قصه‌های مجید بازی کرد.

کیومرث پوراحمد علاوه بر کارگردانی و نویسندگی به حرفه بازیگری هم مشغول بود و در چندین فیلم و سریال از جمله نگهبان شب، جمشیدیه و شرم نقش‌آفرینی کرد. وی از مهم‌ترین فیلم‌سازان نسل بعد از انقلاب ۱۳۵۷بود. او در سال 1374 سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر را دریافت کرد.

در سال 1374 فیلم خواهران غریب، سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی جشنواره  فجر را برای کیومرث پوراحمد به ارمغان آورد. قصه‌های مجید، خواهران غریب، شب یلدا و اتوبوس شب از ماندگارترین و بهترین آثار کیومرث پوراحمد هستند.

در سال 1385 فیلم کودکی نیمه تمام براساس زندگی کیومرث پوراحمد در ژانر مستند و بیوگرافی به کارگردانی مهدی اسدی ساخته شد. در این فیلم، چهره‌هایی همچون کیومرث پوراحمد، پروین دخت یزدانیان و مهدی باقربیگی به هنرمندی پرداخته‌اند.

کیومرث پوراحمد در تاریخ ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ در شهر بندر انزلی درگذشت.

فیلم مستندی درباره زندگی این کارگردان مطرح و محبوب به نام کیومرث پوراحمد (محصول سال 1383) به کارگردانی اردلان عاشوری ساخته شده است. همچنین مستندی درباره‌ی زندگی پوراحمد به نام به خاطر کیومرث به کارگردانی مازیار هاشمی در سال ۱۳۹۴ ساخته شد.

سریال قصه‌ های مجید

  • نویسنده، کارگردان، تهیه‌کننده: کیومرث پوراحمد
  • مشاور فیلمنامه: خسرو دهقان
  • مدیر تولید: فریدون بهمنی
  • مدیر فیلمبرداری: عظیم جوانروح
  • صدابردار صحنه: خسرو کیوانمهر
  • صداگذار: حسین عسگری
  • میکس: حسن زاهدی

سوالات متداول

کدام بازیگرها در سریال قصه‌ های مجید نقش‌آفرینی می‌کنند؟

در سریال قصه‌ های مجید زنده‌یاد پروین‌دخت یزدانیان، مهدی باقربیگی، محمدعلی میاندار، جهانبخش سلطانی، جمشید صدری، مرتضی حسینی، علیمراد کیوانداریان، بیژن رافعی و حسین حشمتی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

سریال قصه‌ های مجید چند قسمت است؟

این مجموعه در 15 قسمت 80 دقیقه‌ای به کارگردانی کیومرث پوراحمد ساخته شده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی ساعت پخش سریال قصه‌ های مجید چیست؟ آیا از تماشای سریال‌های قدیمی ایرانی لذت می‌برید؟ نظرات خود را با بخش سینما و تلویزیون تکراتو و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

source

توسط wikiche.com