سامسونگ که به عنوان بزرگ‌ترین تراشه‌ساز حافظه در جهان شناخته می‌شود، اخیرا از جدیدترین و سریع‌ترین حافظه نیمه‌هادی خودرو رونمایی کرده است. محصول جدید که AM9C1 نام گرفته، اولین حافظه SSD خودرو در دنیا است که با فناوری PCIe 4.0 و نسل هشتم فناوری V-NAND  عرضه می‌شود.

ترکیبی که در ساختار این حافظه به کار رفته را می‌توان ترکیب برنده دانست چراکه علاوه بر سرعت بالای انتقال، اطمینان‌پذیرایی بالایی برای کاربران فراهم می‌کند.

راهنمای خرید تکراتو

آنطور که در گزارش‌ sammobile آمده، اولین حافظه SSD خودرو در چندین ظرفیت مختلف عرضه خواهد شد. نسخه 256 گیگابایتی آن قادر است در حالت تک سلول تک سطحی (SLC) سرعت خواندن پشت سر هم را تا 4400 مگابیت بر ثانیه و سرعت نوشتن  پست سر هم را تا 400 مگابیت بر ثانیه ارائه کند.

حافظه AM9C1 سامسونگ تا 50 درصد سرعت پردازش داده‌ها را افزایش می‌دهد

نسخه‌ AM9C1 که جایزگزین نسخه‌قبلی با نام AM991 شده، تا 50 درصد سرعت پردازش دیتا در خودروها را بیشتر می‌کند. یکی دیگر از نکات برحسته این حافظه، می‌توان به بهره‌مندی ازکنترلر 5 نانومتری اشاره کرد. این فناوری باعث می شود سرعت ذخیره‌سازی بالاتر برود و امکان سرعت خواندن متوالی را تا 4700 مگابیت بر ثانیه و سرعت نوشتن متوالی را تا 1400 مگابیت بر ثانیه فراهم کند.

حافظه AM9C1 سامسونگ با استاندارد AEC-Q1003 Grade 2 سازگاری دارد و می‌تواند بدون وقفه در دمای منفی 40 تا مثبت 105 درجه سانتی‌گراد کار کند. این یعنی اولین SSD خودرو برای استفاده در انواع شرایط آب‌و‌هوایی مناسب است.

تراشه جدید سامسونگ در ظرفیت‌های متفاوتی از 128 تا 2 ترابایت برای شرکت‌های خودروسازی قابل سفارش است. طبق اعلام سامسونگ تولید انبوه تراشه AM9C1 تا پایان سال جاری میلادی شروع خواهد شد؛ اما تولید نمونه‌ی 2 ترابایتی به اوایل سال 2025 موکول شده است.

«هیوندوک چو»، نایب‌رئیس و رئیس بخش خودروهای سامسونگ الکترونیکس، در این‌باره گفت: «سامسونگ همکاری نزدیکی با شرکت‌های تولیدکننده خودروهای خودران دارد و محصولات با ظرفیت و کارایی بالا را به این شرکت‌ها عرضه می‌کند.» این همکاری‌ها نشان از تمایل سامسونگ به ایفای نقش کلیدی در آینده خودروهای هوشمند و الکترونیکی دارد.

بیشتر بخوانید:

source

توسط wikiche.com