03 مهر 1403 ساعت 18:58

چیزی تا معرفی رسمی گوشی های سری Redmi Note 14 شیائومی باقی نمانده است. هرچند شرکت چینی کمی هیجان‌زده به‌نظر می‌رسد. چون مشخصات فنی گوشی شیائومی ردمی نوت 14 پرو و 14 پرو پلاس را به اشتراک گذاشته است.

گوشی های سری ردمی توانسته‌اند در سال‌های اخیر جایگاه ثابتی را در بازار پیدا کنند. سال گذشته نیز سری ردمی نوت 13 نیز با استقبال خوب کاربران در بازارهای مختلف مواجه شد. حالا شیائومی می‌خواهد با معرفی نسل جدید این گوشی ها در روز پنجشنبه موج جدیدی را در اخبار تکنولوژی ایجاد کند. در ادامه به بررسی مشخصات منتشر شده از شیائومی ردمی نوت 14 پرو و 14 پرو پلاس می‌پردازیم.

لیست مشخصات گوشی های شیائومی ردمی نوت‌ 14 پرو جذاب به‌نظر می‌رسد

مشخصات ردمی نوت 14 پرو

بر اساس اطلاعات منتشر شده شیائومی ردمی نوت 14 پرو از تراشه کوالکام اسنپدراگون 7s نسل ۳ در کنار ۸، ۱۲ یا ۱۶ گیگ رم LPDDR5 استفاده خواهد کرد. همچنین گوشی شیائومی در نسخه‌های مختلف از ۱۲۸، ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی UFS 3.1 بهره می‌برد.

از دیگر مشخصات منتشر شده از شیائومی ردمی نوت 14 پرو می‌توان به صفحه‌نمایش ۶.۶۷ اینچی امولد با رزولوشن ۱۲۲۰ در ۲۷۱۲ پیکسل اشاره کرد. روشنایی نمایشگر در بیشترین حالت به ۲۵۰۰ نیت می‌رسد و رفرش‌ریت آن نیز ۱۲۰ هرتز است. انرژی مورد نیاز این نمایشگر هم توسط یک باتری بزرگ ۵۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تامین خواهد شد. ظاهرا شیائومی سرعت شارژ دستگاه را نسبت به‌نسل گذشته تغییر نداده است و همچنان شاهد شارژ سریع ۶۷ وات خواهیم بود.

مشخصات ردمی نوت 14 پرو

در بدنه پشتی دستگاه سه دوربین در کنار فلاش LED دیده می‌شوند. دوربین اصلی از حسگر ۵۰ مگاپیکسلی بهره می‌برد و در کنار آن دو حسگر ۱۲ و ۲ مگاپیکسلی برای تصاویر فوق‌عریض و ماکرو دیده می‌شوند. در حفره جلوی نمایشگر نیز دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی قرار دارد.

در مشخصات شیائومی ردمی نوت 14 پرو تاییدیه IP68 دیده می‌شود که یعنی دستگاه در برابر نفوذ آب و گرد‌و‌غبار مقاوم است. وزن دستگاه نیز ۱۹۰ گرم خواهد بود. در اطلاعات منتشر شده می‌توان مشخصات Redmi Note 14 Pro Plus را هم مشاهده کرد. این گوشی از بسیاری جهات به مدل پرو شباهت دارد؛ اما نمی‌توان برتری‌های آن را نادیده گرفت.

مشخصات ردمی نوت 14 پرو

اول از همه اینکه شرکت سازنده تصمیم گرفته از یک باتری ۶۲۰۰ میلی‌آمپر ساعتی سیلیکون کربن استفاده کند. بدین‌ترتیب شیائومی ظرفیت باتری را نسبت به ردمی نوت 13 پرو پلاس به‌طرز چشم‌گیری افزایش داده است. هرچند که در عوض شاهد پسرفت در زمینه سرعت شارژ دستگاه از ۱۲۰ وات به ۹۰ وات هستیم. جدیدترین مدل ردمی از تراشه اسنپدراگون 7s نسل 3 بهره خواهد برد و با تاییدیه IP69K عرضه می‌شود.

شیائومی از گوریلا گلس ویکتوس 2 نیز برای نمایشگر این دستگاه بهره برده است تا در برابر خطوخش و ضربات ناگهانی آسیب‌پذیری کمتری داشته باشد. در کنار مشخصات سری ردمی نوت 14 پرو شاهد انتشار تصاویر رسمی آنها نیز هستیم. تصاویری که نشان می‌دهند خوشبختانه شرکت سازنده طراحی جدیدی را برای این نسل در نظر گرفته است. در حالیکه بسیاری از شرکت‌ها ترجیح می‌دهند از یک طراحی تکراری برای گوشی‌های اقتصادی و میان‌رده خود استفاده کنند.

گوشی های جدید ردمی روز پنجشنبه در چین عرضه خواهند شد؛ اما معرفی و عرضه رسمی آنها برای بازارهای جهانی چند ماه طول می‌کشد.

بیشتر بخوانید: شیائومی در فروش گوشی های هوشمند، اپل را پشت سر گذاشت! شیائومی ردمی 14R با قیمت فوق اقتصادی معرفی شد جدیدترین تصاویر شیائومی 14T و 14T Pro، خبر از گوشی‌هایی زیبا و جذاب می‌دهند + عکس

source

توسط wikiche.com