باتری قوی و با دوام، برای بسیاری از کاربران که ساعت‌های زیادی از گوشی خود استفاده می‌کنند، اهمیت بالایی دارد. در این مقاله، به معرفی بهترین گوشی‌های میان‌رده از نظر عمر باتری پرداخته می‌شود.

این روزها، گوشی‌های هوشمند به یکی از ضروری‌ترین ابزارهای روزمره تبدیل شده‌اند و باتری قدرتمند و با دوام یکی از مهم‌ترین معیارهای انتخاب کاربران برای خرید گوشی به حساب می‌آید. به همین دلیل هم هست که بهترین گوشی‌ها از نظر باتری در هر بازه قیمتی که باشند، با استقبال قابل توجهی مواجه می‌شوند؛ چراکه استفاده از شبکه‌های اجتماعی، اجرای بازی‌های موبایلی و تماشای ویدیو، همگی نیازمند یک باتری قدرتمند و با ظرفیت بالا هستند. از سمت دیگر، با توجه به اینکه بسیاری از افراد به دنبال گوشی‌هایی با قیمت مناسب و عملکرد قابل قبول می‌گردند، گوشی‌های میان‌رده جایگاه ویژه‌ای در بازار پیدا کرده‌اند. این دسته از گوشی‌ها نه تنها از نظر اقتصادی به صرفه هستند، بلکه در برخی جنبه‌ها مانند شارژدهی، می‌توانند عملکردی نزدیک به گوشی‌های پرچمدار ارائه دهند. اما کدام یک از این موبایل‌ها شارژدهی بهتری دارند؟ در ادامه با پلازا همراه باشید تا به این سوال پاسخ دهیم.

فهرست مطالب:

بهترین گوشی های میان رده از نظر باتری

ما در این مطلب برای انتخاب بهترین گوشی های میان رده شارژدهی طولانی، گوشی‌ها را براساس نتایجی که در تست باتری GSMArena دریافت کرده‌اند، رده‌بندی کرده‌ایم. در این تست گوشی‌ها با شارژ کامل و به صورت روازنه تا یک ساعت برای مکالمه، وب‌گردی و تماشای ویدیو مورد سنجش قرار می‌گیرند. در ادامه با لیست برترین گوشیهای میانرده بازار از نظر باتری همراه ما باشید.

۱. گوشی ناتینگ CMF Phone 1

بهترین گوشی میان رده از نظر باتری

Nothing CMF Phone 1
تراشه دایمنسیتی ۷۳۰۰
ظرفیت باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت
قیمت حدود ۲۰ میلیون تومان

در حال حاضر یکی از بهترین میان‌رده‌‌های موجود در بازار از نظر شارژدهی، گوشی ناتینگ CMF Phone 1 است. محصول جدید ناتینگ که با طراحی متفاوت، تراشه جدید و دوربین قدرتمند، توانسته نظر مثبت کاربران مختلف را به خود جلب کند. ناتینگ این محصول خود را با یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی همراه کرده و در کنار آن از تراشه دایمنسیتی ۷۳۰۰ نیز بهره برده است. تراشه‌ای که بیشتر از همه به خاطر مصرف باتری بهینه خود شناخته می‌شود. ترکیب این دو، سبب شده تا گوشی با یک بار شارژ کامل بتواند تا بیش از ۱۶ ساعت برای وب‌گردی، تماس‌ها، گیمینگ و پخش ویدیو، شارژدهی داشته باشد.

۲. سامسونگ گلکسی A24 4G

گوشی های میانرده با باتری قوی

Samsung Galaxy A24 4G
تراشه هلیو G99
ظرفیت باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت
قیمت حدود ۱۰ میلیون تومان

گلکسی A24 4G شاید بهترین میان رده سامسونگ از نظر ظرفیت باتری نباشد اما بهترین گوشی در سال ۲۰۲۳ از نظر شارژدهی است. این گوشی مانند اکثر گوشی‌ها در این بازه قیمتی با یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپری همراه شده است و در کنار آن از تراشه هلیو G99 در کنار نمایشگر سوپر امولد ۹۰ هرتزی بهره می‌برد. گوشی نسبت به رقبای خود با توجه به این مشخصاتی که دارد، بهترین عملکرد را از نظر شارژدهی دارد و می‌تواند حداقل تا چند روز شما را با یک بار شارژ همراهی کند. شارژدهی این گوشی کمی از گلکسی A23 5G، که در ادامه به آن می‌پردازیم، بهتر است و در میان گوشی‌های جدید نیز می‌توان گفت بدون رقیب است.

۳. سامسونگ گلکسی A23 5G

Samsung Galaxy A23 5G
تراشه اسنپدراگون ۶۹۵
ظرفیت باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت
قیمت

گلکسی A23 5G از یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپری بهره می‌برد و از این نظر تفاوتی با نسخه 4G خود ندارد. اما به لطف پنل بهینه LCD خود و همچنین تراشه اسنپدراگون ۶۹۵، از لحاظ شارژدهی یکی از بهترین گوشی‌هایی است که می‌توانید خریداری کنید. گوشی با یک بار شارژ توانست تا ۱۳۸ ساعت در تست دوام بیاورد که بسیار عالی است. برای مقایسه، گلکسی A33 5G که از لحاظ شارژدهی گوشی خیلی بدی هم نیست در این تست تا ۱۰۴ ساعت دوام می‌آورد.

۴. سامسونگ گلکسی A34

گوشی های میان رده از نظر باتری

Samsung Galaxy A34
تراشه دایمنسیتی ۱۰۸۰
ظرفیت باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت
قیمت از ۱۴ میلیون تومان

گلکسی A34 یکی از بهترین میان‌رده‌هایی است که سامسونگ در طول چند سال گذشته وارد بازار کرده است. گوشی نسبت به مدل قبلی خود بهبود پیدا کرده و از یک پنل بزرگتر با رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز بهره می‌برد. همچنین تراشه گوشی نیز به دایمنسیتی ۱۰۸۰ ارتقا پیدا کرده که یک تراشه میان‌رده قدرتمند به‌حساب می‌آید. اما در بخش باتری گوشی با وجود نمایشگر بزرگ‌تر و تراشه قدرتمندتر، عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد و به اندازه به مراتب بیشتری از مدل قبلی خود و همچنین رقبایی مثل ردمی نوت ۱۲ پرو 5G بیشتر دوام می‌آورد. البته که از نظر سرعت شارژ این گوشی قابل مقایسه با محصولات شیائومی در این بازه قیمتی نیست اما با توجه به شارژدهی طولانی مدت، دوربین‌های بسیار خوب و نمایشگر سوپر امولد نمی‌توان به سرعت شارژ خیلی ایراد گرفت.

۵. شیائومی ردمی نوت 11S

قویترین باتری گوشی های میانرده

Xiaomi Redmi Note 11S
تراشه هلیو G96
ظرفیت باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت
قیمت از ۹ میلیون تومان

ردمی نوت 11S نیز مانند سری ردمی نوت ۱۱ با باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپری عرضه شده است و از همان پردازنده ردمی نوت ۱۱ پرو هم بهره می‌برد. با این تفاوت که نمایشگر این گوشی اندازه کوچک‌تری دارد و به همین خاطر هم شارژدهی آن بهتر است. این گوشی توانسته در تست باتری تا ۱۳۳ ساعت دوام بیاورد که بسیار بهتر از ردمی نوت ۱۱ پرو (۱۰۰ ساعت) است. ردمی نوت 11S با وجود این که مقاومت کمتری از گلکسی A23 5G دارد اما با توجه به پشتیبانی از شارژ ۳۳ وات می‌تواند، باتری را ظرف مدت کوتاه‌تری شارژ کند.

۶. شیائومی پوکو M5s

بهترین میانرده ها از لحاظ ماندگاری شارژ

Xiaomi Poco M5s
تراشه هلیو G95
ظرفیت باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت
قیمت از ۶ میلیون تومان

پوکو M5s یکی از بهترین گوشی‌ها در بازه قیمتی که قرار دارد، به حساب می‌آید. این گوشی نیز با یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپری عرضه شده و یک گوشی میان رده با باتری قوی است. پوکو M5s از یک پنل ۶.۴۳ اینچی امولد با رزولوشن 1080p بهره می‌برد اما این پنل ۶۰ هرتزی است و با توجه به تراشه بهینه هلیو G95، مصرف باتری گوشی هم به همین خاطر در حد بسیار عالی قرار دارد. گوشی حتی در حالت آماده به کار هم از لحاظ ماندگاری شارژ عملکرد عالی دارد و در هر ۶ ساعت تنها ۱ درصد از شارژ خود را از دست می‌دهد.

۷. سامسونگ گلکسی A23 4G

بهترین میانرده ها از لحاظ ماندگاری شارژ

Samsung Galaxy A23 4G
تراشه اسنپدراگون ۶۸۰
ظرفیت باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت
قیمت

گلکسی A23 مانند نسخه 5G خود با باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپری و پنل LCD عرضه شده اما رفرش‌ریت این پنل ۹۰ هرتز است و گوشی از تراشه ضعیف‌تر با مصرف باتری کمتر اسنپدراگون ۶۸۰ بهره می‌برد. سامسونگ با این وجود توانسته یکی از قویترین باتری گوشی های میانرده را در این گوشی جای دهد. گلکسی A23 در تست GSMArena تا ۱۳۰ ساعت دوام آورده است که درست در حد و اندازه‌های رقبا است. گرچه شاید همه مشخصات آن در حد رقبایش نباشند.

همچنین بخوانید :

۸. سامسونگ گلکسی A14 5G

بهترین گوشی میان رده از نظر باتری

Samsung Galaxy A14 5G
تراشه اگزینوس ۱۳۳۰ / دایمنسیتی ۷۰۰
ظرفیت باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت
قیمت

گلکسی A14 5G یکی از جدیدترین گوشی‌های سامسونگ در سال ۲۰۲۳ است که البته هنوز وارد بازار ایران نشده است. گوشی که شاید بهتر باشد آن را جزو گوشی‌های اقتصادی حساب کنیم اما با توجه به مشخصات شاید آوردن آن کنار میان‌رده‌ها خیلی هم بیراه نباشد. این گوشی نیز مانند اکثر رقبای خود با باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپری عرضه شده است و با توجه به نمایشگر، تراشه و حجم باتری، حتی پیش از تست کردن نیز مشخص بود که می‌تواند بهترین میانرده سامسونگ از نظر باتری باشد. گلکسی A14 5G نیز مانند گلکسی A23 4G در تست ۱۳۰ ساعت دوام می‌آورد و یکی از ارزان‌ترین گوشی‌های 5G با شارژدهی عالی است.

۹. ریلمی 7 5G

گوشی های میانرده با باتری قوی

Realme 7 5G
تراشه دایمنسیتی 800U
ظرفیت باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت
قیمت حدود ۸ میلیون تومان

ریلمی 7 گوشی است که در سال ۲۰۲۰ معرفی شد اما به‌لطف سخت‌افزار نسبتا قدرتمندی که دارد، همچنان یکی از گزینه‌های ارزشمند برای خرید به‌حساب می‌آید. این گوشی مانند مدل 4G خود با یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپری همراه شده که از شارژ ۳۰ وات نیز پشتیبانی می‌کند. به‌لطف تراشه ۷ نانومتری دیمنستی 800U این گوشی در بخش باتری عملکرد بسیار درخشانی دارد و می‌تواند مدت زمان طولانی با یک بار شارژ دوام بیاورد. این در حالی است که گوشی دارای نمایشگر ۱۲۰ هرتزی است و از این نظر چیزی از رقبای خود کم ندارد.

۱۰. شیائومی ردمی نوت ۱۱

بهترین میانرده ها از لحاظ ماندگاری شارژ

Xiaomi Redmi Note 11
تراشه اسنپدراگون ۶۸۰
ظرفیت باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت
قیمت حدود ۸ میلیون تومان

ردمی نوت 11 ارزان‌ترین عضو از خانواده ردمی نوت ۱۱ است. این گوشی از تراشه اسنپدراگون ۶۸۰، نمایشگر ۶.۴۳ اینچی ۹۰ هرتزی و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپری بهره می‌برد. این پردازنده شاید از لحاظ عملکرد تعریف چندانی نداشته باشد ولی در عوض با توجه به فرایند ساخت ۶ نانومتری خود، مصرف باتری خیلی زیادی ندارد. این پردازنده همچنین از مودم X11 کوالکام استفاده می‌کند که جزو مودم‌های کند این کمپانی است ولی با این وجود، مصرف باتری بالایی ندارد. ردمی نوت ۱۱ با وجود این مشخصات، از لحاظ شارژدهی یکی از بهترین میان‌رده‌های بازار است و به راحتی و حداقل یک روز کامل دوام خواهد آورد.

سوالات متداول

۱. باتری یک گوشی میان‌رده چه ظرفیتی باید داشته باشد تا عملکرد خوبی ارائه دهد؟

برای گوشی‌های میان‌رده، باتری با ظرفیتی بین ۴۰۰۰ تا ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت معمولا کافی است تا عمر باتری قابل قبولی برای استفاده روزمره مانند تماس‌ها، شبکه‌های اجتماعی، ویدئو و بازی‌های سبک ارائه دهد.

۲. کدام ویژگی‌ها علاوه بر ظرفیت باتری بر طول عمر آن تاثیر می‌گذارند؟

از دیگر فاکتورهای مهم که روی مصرف باتری موثر هستند می‌توان به پردازنده، رزولوشن و نوع صفحه‌نمایش، نرخ تازه‌سازی تصویر و سیستم‌عامل اشاره کرد. این ویژگی‌ها به همراه ظرفیت باتری، بیشتر تاثیر را روی شارژدهی دارند..

۳. آیا گوشی‌های میان‌رده با باتری‌های بزرگ به شارژ سریع هم مجهز هستند؟

بسیاری از گوشی‌های میان‌رده امروزی علاوه بر باتری‌های بزرگ، از فناوری شارژ سریع نیز پشتیبانی می‌کنند. این قابلیت کمک می‌کند تا باتری در زمان کمتری به طور کامل شارژ شود و تجربه کاربری بهتری ارائه دهد.

جمع بندی

در این مقاله به تعدادی از بهترین گوشی‌های میان رده از نظر باتری پرداختیم. تمام گوشی‌های این فهرست از لحاظ شارژدهی جزو برترین میان‌رده‌ها هستند و می‌توانند مدت زیادی با یک بار شارژ دوام بیاورند. از نظر شما بهترین گوشی میان رده هواوی از نظر باطری کدام گوشی‌ است؟ اگر شما هم سایر گوشی های اقتصادی با باطری قوی را می‌شناسید می‌توانید در قسمت دیدگاه‌های پلازا معرفی کنید.

منتخب کاربران

source

توسط wikiche.com