قابلیت Guides (راهنمایی) در اینستاگرام به شما امکان می‌دهد تا محتوای موجود در پروفایل خود را به‌طور منظم و جذاب نمایش دهید. با ایجاد Guides در اینستاگرام می‌توانید بهترین پست‌ها، محصولات و مکان‌ها را به‌طور هوشمندانه سازماندهی کرده و تعامل بیشتری با مخاطبان خود ایجاد کنید.

مدیریت حساب‌های اینستاگرام گاهی می‌تواند چالش‌برانگیز به نظر برسد. در حالی که مشغول بررسی الگوریتم، ایده‌پردازی برای ریلز یا تلاش برای افزایش تعامل هستید، باید زمانی را نیز به تولید محتوا، هماهنگی با اینفلوئنسرها یا همکاران اختصاص دهید و همچنین، از انتشار منظم و باکیفیت مطالب مطمئن شوید. با وجود تمام این زحمات برای ساختن یک صفحه عالی در اینستاگرام، عادلانه نیست که محتوای خوب شما پس از مدتی در میان پست‌ها گم شود.

اینجاست که Instagram Guides وارد می‌شود. ابزاری بسیار کاربردی برای گردآوری، نمایش و سازماندهی محتوای موجود. با استفاده از این قابلیت، می‌توانید بهترین محتوای خود را دوباره در معرض دید کاربران قرار دهید. این مقاله یک راهنمای جامع برای استفاده از Instagram Guides است. اگر با این قابلیت آشنا نیستید یا نمی‌دانید چگونه از آن بهره‌مند شوید، این مطلب به شما اصول و بهترین شیوه‌های استفاده از آن را آموزش خواهد داد. با پلازا همراه باشید.

فهرست مطالب:

قابلیت Guides در اینستاگرام چیست؟

قابلیت راهنمایی در اینستاگرام

Instagram Guides مجموعه‌ای از محتوای منتشرشده است که در قالبی شبیه به یک پست وبلاگ ارائه می‌شود. این ابزار به شما اجازه می‌دهد تا محتوای مربوط به یک موضوع یا تم خاص را با استفاده از تصاویر، ویدئوها و متن‌ها گردآوری کنید. فرض کنید قبلاً چندین پست درباره مراقبت‌های پوستی فصلی به اشتراک گذاشته‌اید؛ می‌توانید یک راهنمای اینستاگرام با عنوان “مراقبت از پوست در زمستان” یا “۱۰ نکته برای مراقبت از پوست در تابستان” ایجاد و پست‌ها یا محصولات مرتبط را در آن فهرست کنید.

هر راهنمای اینستاگرام شامل یک تصویر، عنوان، و معرفی به همراه لیست فهرست است. کاربران می‌توانند عمودی به پایین اسکرول کنند، بخوانند و همه محتوای مرتبط با آن راهنما را بررسی کنند. محتوای موجود در Guides را می‌توانید از فید اینستاگرام خود، پست‌های ذخیره‌شده، پست‌های مشترک، مکان‌های برچسب‌گذاری‌شده یا محصولات موجود در فروشگاه‌های اینستاگرام انتخاب کنید. اگر می‌خواهید مخاطبان و دنبال‌کنندگان جدید به راحتی به پست‌ها یا محصولات مهم شما دسترسی پیدا کنند، محتوای خود را با استفاده از Instagram Guides به دسته‌بندی‌های مختلف تقسیم کنید. این قابلیت یک روش عالی برای گردآوری و سازماندهی محتوای موجود در اینستاگرام است.

همچنین بخوانید :

انواع قابلیت Guides در اینستاگرام

Instagram Guides به سه نوع اصلی تقسیم می‌شوند که هر کدام هدف و مزایای خاص خود را دارند. همان‌طور که بهترین استوری‌های اینستاگرام خود را در هایلایت‌ها قرار می‌دهید، می‌توانید از Guides برای جمع‌آوری بهترین محتوای فید خود یا پیشنهاد محصولات و پست‌های برندهای دیگر استفاده کنید. اضافه کردن محتوای دیگران به یک Guide به آنها اطلاع می‌دهد که از محتوایشان استفاده کرده‌اید. شما می‌توانید تا ۳۰ عکس یا ویدیو را در یک Guide قرار دهید. حال به بررسی هر نوع Guide و زمان مناسب استفاده از آن می‌پردازیم.

1. Post Guides

قابلیت Guides در اینستاگرام

با استفاده از Post Guides می‌توانید پست‌هایی از فید خود یا پست‌های ذخیره‌شده از سایر حساب‌های اینستاگرام را اضافه کنید. این به شما امکان می‌دهد پست‌های قدیمی در مورد یک موضوع خاص را گردآوری کنید یا محتوای سایر خالقان، همکاران و برندها را به اشتراک بگذارید.

  • بهترین زمان استفاده: زمانی که می‌خواهید داستانی درباره برندتان بگویید، محتوای تولید شده توسط کاربر را به اشتراک بگذارید یا مخاطبان خود را در مورد یک موضوع خاص آموزش دهید.

2. Product Guides

این نوع قابلیت راهنمایی در اینستاگرام، برای کسب‌وکارهایی که محصولات خود را به صورت آنلاین می‌فروشند طراحی شده است، اما می‌تواند توسط اینفلوئنسرهایی که با برندها همکاری می‌کنند نیز استفاده شود. از Product Guides برای معرفی محصولاتی که می‌فروشید یا محصولاتی که دوست دارید استفاده می‌شود.

  • بهترین زمان استفاده: وقتی که می‌خواهید راهنما، نقد و بررسی یا آموزش استفاده از محصولات را ایجاد کنید.

3. Place Guides

ایجاد Guides در اینستاگرام

این نوع Guide به شما اجازه می‌دهد تا از محتوای پست‌های اینستاگرام با موقعیت جغرافیایی (geo-tag) استفاده کنید. این ویژگی برای کسب‌وکارهایی مانند فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و کتابفروشی‌ها کاربرد دارد.

  • بهترین زمان استفاده: وقتی که می‌خواهید راهنمای سفر ایجاد، مکان‌هایی برای خرید یا غذا خوردن توصیه کنید یا نقاط دیدنی مختلف شهرها را معرفی نمائید.
همچنین بخوانید :

نحوه ایجاد قابلیت Guides در اینستاگرام

حالا که با اصول اولیه آشنا شدید، بیایید نحوه ایجاد اولین Guides در اینستاگرام خود را بررسی کنیم.

  • برای ایجاد Guides در اینستاگرام، به پروفایل اینستاگرام خود بروید.
  • روی آیکون “+” در بالای سمت راست ضربه بزنید.
  • گزینه “Guide” را انتخاب کنید.

قابلیت راهنمایی در اینستاگرام

  • نوع Guide خود را انتخاب کنید: Places، Products یا Posts. برای این مثال، نوع “Posts” را انتخاب می‌کنیم.
  • از “All Saved” چندین پست را انتخاب کنید که مجموعه‌ای از تمام پست‌های ذخیره‌شده شماست.
  • از “Your Posts” پست‌هایی از فید خود را انتخاب کنید.

قابلیت Guides در اینستاگرام

  • بعد از انتخاب پست‌ها، روی “Next” ضربه بزنید. می‌توانید پست‌ها را از هر دو مجموعه انتخاب کنید، اما به یاد داشته باشید که محدودیت ۳۰ مورد در هر Guide وجود دارد.
  • اکنون وقت آن است که Guide خود را ویرایش کنید. گزینه‌های ویرایش زیادی برای جذاب‌تر کردن Guide شما وجود دارد.
  • روی “Add Title” ضربه بزنید و عنوان Guide خود را بنویسید. این را مانند عنوان یک وبلاگ در نظر بگیرید. باید باعث شود که مردم به خواندن Guide شما علاقه‌مند شوند.
  • در کادر متنی که می‌گوید “What is this Guide about” معرفی خود را بنویسید. اگرچه این مرحله اختیاری است، اما توصیه می‌کنیم از آن برای خلاصه کردن محتوایی که در Guide شما خواهد بود استفاده کنید. همچنین پیشنهاد می‌کنیم که متن را کوتاه نگه‌دارید، حدود ۳ تا ۴ خط.
  • برای هر پست اضافه‌شده عنوان و توضیحات اضافه کنید. این کار زمینه‌ای فراهم می‌کند که توضیح می‌دهد چرا پست در Guide گنجانده شده و موضوع آن چیست.

ایجاد Guides در اینستاگرام

  • بعد از افزودن عنوان‌ها و توضیحات، برای ایجاد Guides در اینستاگرام، روی “Next” ضربه بزنید.
  • “Preview” Guide خود را ببینید تا ببینید برای دیگران چگونه نمایش داده می‌شود.
  • روی “Share” برای انتشار Guide خود ضربه بزنید یا “Save as Draft” اگر هنوز آماده نیستید.

قابلیت راهنمایی در اینستاگرام

نکات قابل توجه:

  • اگر از تصویر پیش‌فرض کاور راضی نیستید، می‌توانید آن را تغییر دهید. مطمئن شوید که کاوری انتخاب کنید که جلب توجه کند و بهترین پیش‌نمایش برای Guide شما ارائه دهد.
  • می‌توانید آیتم‌ها را با ضربه زدن به سه خط افقی در بالای سمت راست هر بخش، مرتب یا حذف کنید.
  •  بعد از انتشار Guide، اگر مایلید Guide خود را به‌روزرسانی کنید، می‌توانید پست‌های جدید را در آینده اضافه کنید.
همچنین بخوانید :

مزایای برتر استفاده از قابلیت Guides در اینستاگرام

ایجاد Guides در اینستاگرام به عنوان یک ابزار عالی برای کشف محتوا عمل می‌کند. اگر شما محتوایی مانند پست‌های آموزشی، نقد و بررسی محصولات، آموزش‌ها، نکات و ترفندها یا اطلاعات مهم برند منتشر می‌کنید، راه‌های جذاب بسیاری برای استفاده از Guides وجود دارد تا این پست‌ها همچنان قابل مشاهده بمانند و بازدید بیشتری کسب کنند. در اینجا چند مزیت استفاده از Instagram Guides آورده شده است:

۱. برجسته کردن بهترین محتوای خود

قابلیت Guides در اینستاگرام

یکی از مزایای قابلیت راهنمایی در اینستاگرام این است که محتوای شما در شبکه گم نمی‌شود. همچنین افراد می‌توانند پاسخ سؤالات متداول خود را پیدا کنند و اگر به دنبال محتوای مربوط به موضوعات خاص یا دسته‌بندی‌ها هستند، به راحتی آن را در تب پروفایل شما بیابند.

۲. افزایش فروش با استفاده از راهنمای محصولات

ایجاد Guides در اینستاگرام

اگر یک فروشگاه دارید، می‌توانید از قابلیت راهنمایی در اینستاگرام برای ایجاد پیشنهادات محصول، نمایش نقد و بررسی مشتریان، و برجسته کردن همکاری‌های با اینفلوئنسرها استفاده کنید که می‌تواند اعتمادسازی کرده و فروش شما را افزایش دهد.

۳. افزایش اعتبار

چه محصولات فیزیکی بفروشید، چه راه‌حل‌های دیجیتالی ارائه دهید، یا خدمات آنلاین ارائه کنید، می‌توانید در قابلیت راهنمایی در اینستاگرام از محتوای به اشتراک گذاشته‌شده توسط مشتریان و کاربران استفاده کنید تا به مشتریان بالقوه نمونه‌های واقعی از استفاده محصولات خود را نشان دهید و اعتبار کسب‌وکار خود را افزایش دهید.

جمع بندی

قابلیت راهنمایی در اینستاگرام یک ابزار قدرتمند و کاربردی برای سازماندهی و نمایش محتوای موجود در پروفایل اینستاگرام شماست. با استفاده از این قابلیت، می‌توانید بهترین پست‌های خود را به شیوه‌ای جذاب و منظم به مخاطبان خود ارائه دهید و آن‌ها را از گم شدن در شبکه پست‌ها حفظ کنید. این ابزار به شما این امکان را می‌دهد تا با ایجاد راهنماهای آموزشی، معرفی محصولات، یا نمایش مکان‌ها و تجربیات مختلف، تجربه کاربری بهتری فراهم کرده و تعامل بیشتری با مخاطبان خود ایجاد کنید.

source

توسط wikiche.com