کاربران نسخه بتای واتساپ اندروید در حال دریافت یک ویژگی امنیتی جدید هستند که به آنها کمک می‌کند صندوق پیام‌ های خود را مرتب نگه دارند. واتساپ گزینه جدیدی اضافه کرده است که به مسدود کردن پیام‌ های ناخواسته از مخاطبان ناشناس کمک می‌کند.

این ویژگی امنیتی جدید که «مسدود کردن پیام‌ های حساب‌ های ناشناس» نام دارد، دقیقاً همان کاری را که از نامش پیداست انجام می‌دهد. این ویژگی برای برخی از تست‌ کنندگان بتا که جدید ترین نسخه بتای واتساپ، 2.24.20.16، را از پلی استور نصب کرده‌اند، فعال شده است.

 

افزودن ویژگی مسدود سازی پیام‌ های ناشناس در واتساپ بتا

 

این گزینه امنیتی جدید واتساپ به کاربران اجازه می‌دهد پیام‌ های ارسال‌ شده از مخاطبان ناشناس را در صورتی که آنها به ارسال تعداد زیادی پیام یا اسپم در مدت زمان کوتاهی ادامه دهند، مسدود کنند. این ویژگی به کاربران کمک می‌کند تا خود را در برابر اسپم و ارتباطات بالقوه مضر محافظت کنند.

کاربران می‌توانند این گزینه امنیتی جدید را در بخش «پیشرفته» (Advanced) در منوی تنظیمات پیدا کنند. با فعال کردن این ویژگی، واتساپ پیام‌ های دریافتی از مخاطبان ناشناس را زیر نظر می‌گیرد و اگر حساب ناشناسی تعداد زیادی پیام اسپم در مدت کوتاهی ارسال کند، واتساپ به صورت موقت این پیام‌ ها را مسدود خواهد کرد.

با این حال، کاربران همچنان پیام‌ های مهم از مخاطبان ناشناس را دریافت خواهند کرد.

واتساپ همچنین به کاربران پیشنهاد می‌دهد این ویژگی را فعال کنند، اگر تشخیص دهد که یک مخاطب خاص در مدت کوتاهی پیام‌ های متعددی ارسال کرده است. انتظار می‌رود این ویژگی در آینده برای کاربران بیشتری فعال شود. اما این تنها ویژگی نیست که این پلتفرم پیام‌رسان در حال کار بر روی آن است.

اخیراً، واتساپ در حال کار بر روی سبک‌ های مختلف طراحی برای ویژگی «تم‌ های چت» (Chat Themes) دیده شده است. علاوه بر این، واتساپ در حال توسعه گزینه‌ای جدید برای انتقال مالکیت یک انجمن (Community) به‌ صورت آسان است. کاربران به زودی قادر خواهند بود یک لینک تماس را مستقیماً در چت‌ های گروهی ایجاد کنند.

واتساپ همچنین در حال کار بر روی یک گزینه جدید است که به کاربران اجازه می‌دهد با فشردن یک دکمه، تمامی پیام‌ های خوانده نشده را به‌ صورت خوانده‌ شده علامت‌ گذاری کنند. علاوه بر ویژگی‌ های مربوط به اندروید، انتظار می‌رود که کاربران iOS نیز افکت‌ های واقعیت افزوده (AR) و فیلترهای جدیدی برای تماس‌ های ویدیویی دریافت کنند

source

توسط wikiche.com