شرکت Sony Semiconductor Solutions Corporation یا به اختصار SSS از حسگر تصویر جدید LYT-818 رونمایی کرده است. این محصول یک حسگر تصویر ۵۰ مگاپیکسلی تحت برند LYTIA بوده که برای گوشی‌های هوشمند عرضه می‌شود و عملکرد بهبود یافته در شرایط نوری ضعیف و عکاسی HDR دارد.

حسگر تصویر سونی LYTIA LYT-818

اندازه این حسگر تصویر 1/1.28 اینچی بوده و دارای کاهش نویز پیشرفته در کنار محدوده دینامیکی بالا خواهد بود. این پیشرفت، کیفیت تصویر را به ویژه در شرایط کم نور بهبود می بخشد.

سونی LYT-818 فناوری‌ای را معرفی می‌کند که تصاویر را در شرایط کم نور بسیار واضح‌تر می‌کند. این حسگر تصویر از یک مدار UHCG استفاده می‌کند تا نور را به طور موثرتری به سیگنال الکتریکی تبدیل کند و نویز ناخواسته یا “دانه‌ای بودن” عکس‌ها را کاهش دهد.

این طراحی پیشرفته منجر به سطح نویز 0.95e- می شود که کمترین میزان در میان حسگرهای تصویر موبایل سونی است. این به ثبت رنگ ها و جزئیات طبیعی تر حتی در نور کم کمک می کند.

سونی LYT-818 از فناوری جدید HDR (محدوده دینامیکی بالا) استفاده می‌کند که به ثبت جزئیات در مناطق بسیار روشن و بسیار تاریک یک صحنه کمک می کند. این کار را با گرفتن یک عکس و پردازش آن در سه تنظیمات مختلف برای متعادل کردن نور و سایه انجام می دهد.

این روش با محدوده قابل توجه 86 دسی بل، مشکلاتی مانند نقاط روشن یا تکه های تاریک در صحنه های با کنتراست بالا را کاهش می دهد. این سنسور همچنین به گونه‌ای طراحی شده است که انرژی کمتری مصرف کند و به پردازش HDR اجازه می‌دهد تا به طور مداوم حتی در هنگام پیش‌نمایش زنده روی صفحه گوشی شما کار کند.

مشخصات کلیدی سنسور LYT-818 شامل پیکسل‌های 1.22 میکرومتری، فیلتر رنگی Quad Bayer Coding و فیلم برداری حداکثر 120 فریم برثانیه برای وضوح 4K2K (به معنی ۴۰۰۰ در ۲۰۰۰ پیکسل) است. این رابط خروجی آنالوگ، دیجیتال و MIPI را پشتیبانی می کند و انعطاف پذیری خوبی را برای برنامه های مختلف تلفن همراه ارائه می دهد.

تولید انبوه حسگر تصویر سونی LYTIA LYT-818 به زودی آغاز خواهد شد و  سری Vivo X200 Pro احتمالاً برای اولین بار از آن استفاده می‌کند.

نظر شما چیست؟ منتظر حسگر تصویر جدید سونی هستید؟

source

توسط wikiche.com