به نظر می‌رسد، دولت روسیه از همه طرف آماج حمله‌ی شرکت‌های بزرگ فناوری قرار گرفته است. این‌بار نوبت گوگل است که ساخت اکانت گوگل را برای کاربران روسی سخت‌تر و حتی ناممکن کرده است.به‌‌گزارش reuters، از زمان شروع جنگ روسیه و اوکراین، گوگل همواره از سوی دولت روسیه برای عدم حذف محتوای غیر قانونی از نظر مسکو و مسدود کردن کانال یوتیوبی که رسانه‌ها و شخصیت‌های عمومی روسیه منتشر می‌کردند تحت قشار بود. به نظر می‌رسد این اقدام گوگل در پاسخ به فشارهای فزاینده‌ی این دولت صورت گرفته باشد.

ساخت اکانت گوگل برای کاربران روسی سخت و سخت‌تر می‌شود

وزرات دیجیتال روسیه تایید کرده که گوگل ارسال پیام‌های لازم براس ساخت اکانت جدید کاربران روسی را به شدت محدود کرده است. این وزارتخانه به کاربران توصیه کرده تا از اطلاعات خود بک‌آپ بگیرند و برای ساخت اکانت گوگل از روش‌های جایگزین دو مرحله‌ای احراز هویت استفاده کنند.

راهنمای خرید تکراتو

گوگل پیش‌تر و در ماه اوت اعلام کرده بود که حساب‌های AdSense در این کشور غیر فعال خواهند شد. بعلاوه گوگل طی اقدامی در سال 2022 تبلیغات کاربرانی که سود حاصله از آن به جنگ روسیه و اوکراین مشروعیت می‌بخشید را متوقف کرد.

طبق گزارش‌ها، گوگل تاکنون بیش از هزار کانال یوتیوب مانند کانال‌های دولتی و بیش از 5.5 میلیون ویدیو را مسدود کرد.

دامنه محدودیت‌ها به همین‌جا ختم نمی‌شود و کاربران روسی در ماه‌های اخیر با کاهش سرعت دسترسی به یوتیوب نیز مواجه بوده‌اند. این در حالیست که قانونگذاران روسی، این امر را ناشی از عدم ارتقای تجهیزات گوگل می‌دانند، اما شرکت گوگل و کارشناسان فناوری این ادعا را رد می‌کنند.

پیش از این نیز متا و تیک تاک نیز دسترسی به حساب‌های رسانه‌های روسی را محدود کرده بودند. این تحریم‌ها نشان از تنش‌های سیاسی و امنیتی بین روسیه و غرب دارد که استفاده روزمره کاربران روس را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

بیشتر بخوانید:

source

توسط wikiche.com