سنسور دوربین 50 مگاپیکسل LYTIA LYT-818 از برند سونی معرفی شد. این سنسور هنوز وارد مرحله تولید انبوه نشده اما به زودی با پرچمداران ویوو وارد بازار خواهد شد.

به گزارش وب‌سایت خبری gizmochina، شرکت SSS (Sony Semiconductor Solutions Corporation) از سنسور تصویر 50 مگاپیکسلی LYT-818 خود رونمایی کرده است. همان‌طور که می‌دانید، نام تجاری LYTIA مخصوصا برای دوربین گوشی‌های هوشمند در نظر گرفته شده است.

راهنمای خرید تکراتو

مشخصات سنسور دوربین 50 مگاپیکسل LYTIA LYT-818

در سنسور سونی LYTIA LYT-818 به لطف فناوری کاهش نویز پیشرفته و محدوده دینامیکی بالا، کیفیت تصاویر، به ویژه در شرایط نوری نامناسب، تا حد زیادی بهبود یافته است.

در حقیقت، سنسور LYT-818 سونی به فناوری‌ای مجهز شده که تصاویر را در شرایط کم نور بسیار واضح می‌کند. این سنسور از یک مدار تبدیل پیشرفته (UHCG) استفاده می‌کند تا نور را به طور موثرتری به سیگنال الکتریکی تبدیل کرده و نویزهای ناخواسته و مزاحم در تصاویر را کاهش دهد. این طراحی پیشرفته منجر به سطح نویز 0.95e- شده که کمترین میزان در میان سنسورهای موبایل سونی است و به ثبت دقیق و طبیعی رنگ‌ها و جزئیات در نور کم کمک می‌کند.

سنسور دوربین 50 مگاپیکسل LYTIA LYT-818
Sony LYTIA LYT-818 50MP sensor

از سوی دیگر، سنسور تصویر سونی LYT-818 با فناوری جدید HDR (محدوده دینامیکی بالا) قادر است که جزئیات را چه در شرایط پر نور و چه در شرایط کم نور به نحو احسن ثبت کند. این کار را با گرفتن یک عکس و پردازش آن در سه تنظیمات مختلف برای متعادل کردن نور و سایه انجام می‌دهد. این روش با محدوده دینامیکی قابل توجه 86 دسی بل، مشکلاتی مانند نقاط روشن یا تکه‌های تاریک در صحنه‌هایی با کنتراست بالا را کاهش می‌دهد. علاوه بر این، این سنسور به گونه‌ای طراحی شده که انرژی کمتری مصرف کند و در نتیجه به HDR اجازه دهد تا به طور مداوم حتی در حالت پیش‌نمایش روی گوشی شما فعال باشد.

از مشخصات کلیدی سنسور LYT-818 می‌توان به اندازه سلول 1.22 میکرومتری، فیلتر رنگی Quad Bayer Coding و حداکثر نرخ فریم 120 فریم در ثانیه برای وضوح 4K2K اشاره کرد. شایان ذکر است که این سنسور از رابط خروجی آنالوگ، دیجیتال و MIPI پشتیبانی می‌کند و انعطاف‌پذیری بالایی برای اجرا در برنامه‌های مختلف دارد. گفته می‌شود که تولید انبوه این محصول از اواسط ماه سپتامبر 2024 آغاز خواهد شد.

سنسور دوربین 50 مگاپیکسل LYTIA LYT-818

حدس زده می‌شود که اولین گوشی‌های مجهز به این سنسور سری ویوو ایکس 200 پرو باشد. افشاگری به نام DCS نیز در گزارش‌های اخیر خود ادعا کرده که Vivo X200 Pro و Vivo X200 Pro Mini از سنسور Sony LYT-818 در دوربین‌های اصلی خود استفاده خواهند کرد. این سنسور 1/1.28 اینچی جایگزین سنسور 1 اینچی سونی IMX989 موجود در ویوو ایکس 100 پرو خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره سنسور دوربین 50 مگاپیکسل LYTIA LYT-818 چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

source

توسط wikiche.com