به‌گفته متا صدای بازیگران از جمله جان سینا و جودی دنچ به دستیار صوتی هوش مصنوعی متا اضافه می‌شود. این شرکت در رویداد Connect خود اعلام کرد که اکنون می‌توانید با هوش مصنوعی متا صحبت کنید و پاسخ آن را با صدای افراد مشهو بشنوید.

اضافه شدن صدای بازیگران به دستیار صوتی هوش مصنوعی متا

صدای بازیگران مشهور از جمله جان سینا و جودی دنچ قرار است در ابتدا فقط برای کاربران آمریکایی دستیار صوتی هوش مصنوعی متا در دسترس باشد.

شما همچنین می‌توانید از بین صداهای غیرمشهور با نام‌هایی  “Aspen ،“Atlas” یا “Clover” انتخاب کنید. شرکت‌های گوگل و OpenAI نیز در حال‌حاضر تجربه مکالمه مشابهی را ارائه می‌دهند که ظاهرا بر پایه صدای افراد مشهور نیست.

شاید فکر کنید که این کار متا خیلی شبیه به کاری است که OpenAI با صدای اسکارلت جوهانسون انجام داد، درست فکر می‌کنید. اما متا به جای ارائه صدای هوش مصنوعی که به طور تصادفی شبیه به صدای یکی از بازیگران سرشناس دنیا است، به صراحت اعلام کرده که در این زمینه با افراد مشهور همکاری کرده است که احتمالا شامل پرداخت پول یا قرارداد دیگری می‌شود.

متا جزئیات زیادی در این‌باره به اشتراک نگذاشته است، اما به‌گفته وال استریت ژورنال، این شرکت برای صدای هر یک از افراد مشهور میلیون‌ها دلار پرداخت کرده است. همچنین ظاهرا در مذاکرات انجام‌شده، برخی از این افراد می‌خواستند صدایشان را محدود کنند و مطمئن شوند که در قبال هوش مصنوعی متا مسئولیتی ندارند.

گفتنی است متا اخیرا چت‌بات‌های خود را که صدای افراد مشهوری مانند تام برادی را تقلید می‌کردند تعطیل کرده است. آمازون نیز از صدا افراد مشهوری مانند ساموئل ال جکسون یا شکیل اونیل در دستیار الکسا خود استفاده می‌کرد که سال گذشته آن را متوقف کرد.

به‌روزرسانی‌های جدید هوش مصنوعی متا فقط شامل مکالمات صوتی نمی‌شود. چت‌بات این شرکت حالا هنگام آپلود تصاویر به سوال‌های مربوط به عکس‌های شما پاسخ خواهد داد. برای مثال، یک عکس از یک کیک آپلود کنید و نحوه درست کردن آن را بپرسید تا دستور پخت مناسب به شما داده شود.

همچنین اگر شما می‌خواهید چیزی در یک تصویر «اضافه، تغییر یا حذف» شود، به‌گفته متا می‌توانید هر چیزی را از «تغییر لباس‌تان گرفته تا جایگزین کردن پس‌زمینه با رنگین کمان» توضیح داده تا این درخواست‌ها برایتان انجام شود.

در تصاویر بالا، هوش مصنوعی متا رنگ یک تیشرت را تغییر داده است. هوش مصنوعی گوگل نیز کارهای مشابهی می‌تواند انجام دهد و باید ببینیم اپل در سال آینده میلادی جه قابلیت‌هایی در این زمینه ارائه خواهد کرد.

source

توسط wikiche.com