بنابر گزارش تک‌کرانچ، شرکت متا، مالک فیسبوک و اینستاگرام، به‌تازگی دامنه‌ی Threads.com را خریده است. این خرید در ۲۴ سپتامبر ۲۰۲۴ (۳ مهر ۱۴۰۳) تأیید شد و اطلاعات مربوط به مالکیت دامنه در پایگاه‌داده Whois به‌روزرسانی شد.

دامنه‌ی Threads.com قبلاً متعلق به استارتاپ تحت‌پشتیبانی Sequoia بود که به‌عنوان جایگزینی برای اسلک فعالیت می‌کرد. متا در ابتدا شبکه‌ی اجتماعی تردز را بر دامنه‌ی Threads.net راه‌اندازی کرد؛ زیرا دامنه‌ی Threads.com در آن زمان دردسترس نبود.

دو جدول با اطلاعاتی راجع به مالکیت دامنه

Whois

بااین‌حال، پس از خرید دامنه به‌وسیله‌ی شاپی‌فای در ماه ژوئن ( خرداد و تیر ۱۴۰۳)، متا با پیشنهاد مالی قانع‌کننده‌ای، موفق شد این دامنه را برای تردز بخرد. هنوز مشخص نیست که متای چه زمانی قصد دارد شبکه‌ی اجتماعی تردز را به دامنه‌ی جدید منتقل کند.

این خرید می‌تواند نشان‌دهنده‌ی برنامه‌های بلندمدت متا برای توسعه و گسترش شبکه‌ی اجتماعی تردز باشد. باتوجه‌به اینکه این شبکه‌ی اجتماعی متا به‌سرعت به بیش از ۲۰۰ میلیون کاربر رسیده است، خرید دامنه‌ی جدید می‌تواند به بهبود تجربه‌ی کاربری و افزایش دسترسی کاربران کمک کند.

در‌حال‌حاضر، متا بیانیه‌ای رسمی درباره‌ی برنامه‌های آینده‌ی خود برای دامنه‌ی Threads.com منتشر نکرده است. بااین‌حال، این خرید می‌تواند به‌عنوان گامی استراتژیک در جهت تقویت حضور آنلاین متا و افزایش رقابت‌پذیری آن در بازار شبکه‌های اجتماعی تلقی شود.

همچنین، این اقدام می‌تواند به متا کمک کند تا برند تردز را بیشتر تقویت و از سردرگمی کاربران جلوگیری کند. با داشتن دامنه‌ای که به‌طور مستقیم با نام شبکه‌ی اجتماعی همخوانی دارد، این شرکت می‌تواند تجربه‌ی کاربری بهتری ارائه دهد و کاربران را به‌راحتی به پلتفرم خود هدایت کند.

source

توسط wikiche.com