همکاران سیستم، یکی از شرکت‌ های معروف نرم ‌افزاری ایران، نرم افزار حسابداری سپیدار را طراحی نموده است. در واقع نرم افزار حسابداری سپیدار، به عنوان یکی از با سابقه ‌ترین نرم افزارهای حسابداری معرفی می ‌شود. سپیدار با پیاده ‌سازی سیستم مالی یکپارچه توانسته محبوبیت بالایی بین شرکت ‌های کوچک و متوسط پیدا کند.

با وجود گذشت حدود 10 سال از عرضه نرم افزار حسابداری سپیدار سیستم، به دلیل برندینگ خوب، بازاریابی موفق و البته تکیه ‌بر نام همکاران سیستم، این نرم افزار توانسته است به پرفروش ‌ترین و مطرح ‌ترین نام در عرصه نرم افزارهای حسابداری و مالی تبدیل شود. با توجه به مطرح بودن این نرم افزار در بازار کنونی، قصد داریم در این مقاله نظرات در مورد نرم افزار حسابداری سپیدار را بررسی کنیم و مزایا و معایب آن را برای شما روشن کنیم. اگر قصد خرید نرم افزار حسابداری را دارید، با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید! مهم ترین مواردی که در ادامه به آنها می پردازیم، عبارتند از:

راهنمای خرید تکراتو
  • همه چیز درباره نرم افزار حسابداری سپیدار
  • امکانات مهم نرم افزار حسابداری سپیدار
  • انواع نرم افزار حسابداری سپیدار
  • نقاط قوت نرم افزار حسابداری سپیدار طبق نظرات کاربران
  • نقاط ضعف نرم افزار حسابداری سپیدار طبق نظرات کاربران

نرم افزار حسابداری سپیدار سیستم را می‌توان پرفروش ‌ترین و یکی از معروف‌ ترین نرم افزارهای حسابداری ایران معرفی کرد. این نرم افزار حسابداری، یکی از بزرگ ‌ترین تولیدکنندگان نرم افزارهای ERP در ایران است. در ادامه، بیشتر با این نرم افزار حسابداری آشنا می شویم.

همه چیز درباره نرم افزار حسابداری سپیدار

معرفی نرم افزار حسابداری سپیدار

شرکت سپیدار سیستم آسیا در سال ۱۳۸۷، با هدف تولید نرم افزار‌های سپیدار و دشت و ارائه خدمات به مشتریان این دو محصول تاسیس شد. نرم افزار سپیدار با شعار ساده و پایدار، نرم افزاری مناسب برای مدیریت هوشمندانه شرکت ‌های کوچک و نرم افزار دشت با پیام ساده و سودمند، نرم افزار ویژه اصناف و فروشگاه‌ ها است.

نرم افزار حسابداری سپیدار سیستم در دو نسخه «سپیدار» و «دشت» عرضه می ‌شود. نرم افزار حسابداری شرکتی سپیدار مخصوص شرکت ‌های متوسط و کوچک طراحی ‌شده است که بسته ‌های نرم افزاری حسابداری بازرگانی، خدماتی، تولیدی، پیمانکاری و پخش را در کنار خود دارد. همچنین این نرم افزار مجهز به زیرسیستم ‌های حسابداری، دارایی ثابت، مشتریان و فروش، پخش و سفارش گیری، دریافت و پرداخت، انبارداری، حقوق و دستمزد، تولید، پیمانکاری و تردد است.

نرم افزار حسابداری فروشگاهی دشت نیز برای فروشگاه‌ ها و خرده ‌فروشی‌ ها طراحی و عرضه‌ شده و بسته اختصاصی برخی اصناف مانند سوپرمارکت، طلافروشی و آرایشی بهداشتی را در کنار خود دارد.

مهم‌ ترین نکته‌ ای که برای سپیدار سیستم می ‌توانیم بگوییم، فراگیری گسترده آن و سازگاری و امکان همگام‌ سازی آن با بسیاری از نرم افزارهای CRM و ERP است. خروجی گزارش‌ های نرم افزار سپیدار سیستم تقریباً قابل ‌ارائه در همه‌ جا هست و از این‌ جهت دغدغه ‌ای نخواهید داشت.

سپیدار سیستم در حال حاضر توسط بخش بزرگی از شرکت ‌ها و فروشگاه‌ ها مورداستفاده قرار می ‌گیرد و از بهترین برنامه های حسابداری محسوب می ‌شود. سپیدار سیستم یک سال پشتیبانی و خدمات پس از فروش رایگان داشته و نصب و راه ‌اندازی آسانی دارد.

در ادامه، امکانات و قابلیت های این نرم افزار را زیر ذره بین قرار می دهیم!

نظرات در مورد نرم افزار حسابداری سپیدار

امکانات مهم نرم افزار حسابداری سپیدار

قابلیت های کاربردی نرم افزار سپیدار

نرم افزار سپیدار به کسب‌ و کارها اجازه می‌ دهد تا با دقت بالایی از موجودی کالاهای قابل فروش خود آگاه شوند و به آسانی به ابزارهایی نظیر کارتخوان ‌ها، ترازوهای دیجیتال و چاپگرها متصل شوند. طبق بررسی نظرات در مورد نرم افزار حسابداری سپیدار، مهم ترین و کاربردی ترین امکانات این نرم افزار عبارتند از:

  • ثبت داده های مالی به صورت ریز اسناد و اسناد کل
  • گزارش گردش های مالی و پیگیری موجودی حساب
  • مدیریت چک ها و یادآوری سررسید آنها
  • اتصال به کارتخوان
  • انبارگردانی خودکار
  • امکان ثبت مشخصات کالا
  • محاسبه مالیات بر ارزش افزوده و صدور فاکتور
  • ثبت اطلاعات قرارداد کارکنان و محاسبه حقوق
  • ثبت دفاتر قانونی به صورت ساده
  • ارائه انواع گزارش های مالی برای کسب و کارها
  • قابلیت تبدیل ارزهای مختلف به ارز پایه در عملیات تجاری و صدور سند تسعیر ارز
  • قابلیت اتصال سیستم حقوق و دستمزد به سیستم ورود و خروج کارکنان
  • قابلیت پلاک گذاری و طبقه ‌بندی دارایی ‌ها

و تعداد بی شمار از سایر قابلیت های حسابداری

نرم افزار حسابداری سپیدار، شامل بسته های مختلفی برای انواع کسب و کارهای مختلف می باشد. این برنامه حسابداری، شامل بسته های بازرگانی، تولیدی، خدماتی و پیمانکاری است که بستگی به نوع استفاده هرکدام سیستم های خاص خود را به طور جداگانه ارائه می ‌دهند.

انواع نرم افزار حسابداری سپیدار

انواع بسته های سپیدار برای کسب و کارهای مختلف

انواع نرم افزار حسابداری سپیدار به شرح زیر هستند:

بسته تولیدی نرم افزار سپیدار:

با استفاده از بسته تولیدی نرم افزار حسابداری سپیدار، امکان محاسبه و قیمت گذاری کالاهای تولید شده وجود دارد. همچنین می‌ توانید به تفکیک هر کالا سود و یا زیان آن کالا را مورد محاسبه قرار دهید.

علاوه بر کالاهای مورد نیاز می‌ توانید خدمات مورد نیاز خود را خریداری و برای آنها فاکتور خرید صادر کنید. همین طور به راحتی قادر به محاسبه بهای تمام شده و نهایی مواد اولیه می‌ باشید. این کار باعث می‌شود که از هدر رفت منابع شما جلوگیری شود.

بسته بازرگانی نرم افزار سپیدار:

با استفاده از بسته بازرگانی نرم افزار حسابداری سپیدار، شما می توانید با سرعت بالا و به سادگی فاکتور فروش کالا و خدمات برای مشتریان خود صادر کنید.

همچنین اطلاعات اضافی مربوط به هر فاکتور را ثبت کرده تا در هر لحظه بتوانید موجودی انبار خود را بررسی نمایید. با استفاده از این برنامه حسابداری، می توانید از آخرین موجودی انبار خود آگاهی پیدا کنید.

همچنین هزینه حمل کالای خریداری شده را در فاکتور ثبت و به کالاهای خریداری شده تسهیم کنید.

با استفاده از دریافت و پرداخت در این بسته می ‌توانید دریافت و پرداخت وجه نقد و چک را مدیریت کنید و عملیات واگذار به بانک و وصول و واخواست چک های خود را انجام دهید.

بسته خدماتی نرم افزار سپیدار:

با استفاده از بسته خدماتی نرم افزار حسابداری سپیدار، شما قادر خواهید بود که فاکتورهای فروش و خرید خدمات خود را با قیمت های متفاوت ثبت نمایید.

با استفاده از بسته خدماتی، می توانید به راحتی برای فروشنده ها و واسطه های خود پورسانت را محاسبه و پرداخت نمایید.

با این بسته نگران وجوه نقد و چک های خود نباشید چرا که می‌ توانید در هر جا و در هر زمان با استفاده از موبایل خود از عملیاتی که بر روی چک هایتان انجام می ‌گیرد، آگاه شوید.

بسته پیمانکاری نرم افزار سپیدار:

با استفاده از بسته پیمانکاری نرم افزار حسابداری سپیدار، می‌ توانید از درصد پیشرفت فیزیکی و ریالی به صورت کاملا جداگانه هر قرارداد گزارش گیری کنید.

شما می‌ توانید هزینه های حقوق و دستمزد و هزینه های مواد و مصالحی که در قرارداد شما مصرف شده است را به راحتی و سادگی در این نرم افزار، ثبت نمایید.

بسته پخش نرم افزار سپیدار:

بسته پخش نرم افزار حسابداری سپیدار، برای شرکت‌ هایی که بخشی از کار آنها، پخش محصولات در نقاط مختلف می ‌باشد، بسیار مناسب است.

با استفاده از این بسته، می ‌توانید بصورت مدون و یکپارچه بر عملیات پخش و فروش نظارت داشته باشید.

اکنون که به طور کامل با نرم افزار حسابداری سپیدار آشنا شدید؛ در ادامه می خواهیم نقاط قوت و ضعف این نرم افزار را طبق نظرات در مورد نرم افزار حسابداری سپیدار بررسی کنیم.

نقاط قوت نرم افزار حسابداری سپیدار طبق نظرات کاربران

مزایای نرم افزار سپیدار بر اساس نظرات در مورد نرم افزار حسابداری سپیدار

نرم افزار حسابداری سپیدار، دارای مزیت های زیادی می باشد. ما به صورت کلی و بر حسب نظرات کاربران، لیست زیر را تهیه کرده ایم. نقاط قوت سپیدار بر اساس نظرات در مورد نرم افزار حسابداری سپیدار عبارتند از:

زیبا و کاربرپسند بودن گرافیک

چشم نواز بودن گرافیک نرم افزار سپیدار نسبت به نرم افزارهای قدیمی، یکی از نقاط قوتی است که خریداران نسبت به این موضوع اتفاق نظر دارند.

ساده بودن

ساده و کاربردی بودن نرم افزار سپیدار باعث شده است که جایگاه مناسبی را در بین مشتریان به وجود آورد.

ثبت آسان دفاتر قانونی

نرم افزار سپیدار توانسته است ثبت دفاتر قانونی را به صورت کاملا ساده برای مشتریان خود فراهم کند.

کدینگ مناسب برای هر کسب و کار

نرم افزار سپیدار این امکان را به وجود آورده است که با توجه به کسب و کار شما کدینگ مناسب را ارائه دهد.

همچنین امکان فعالیت در چند سال مالی بدون محدودیت برای شما وجود دارد و بستن سال مالی را نیز، به صورت خودکار توسط خود برنامه، انجام داده خواهد شد.

انواع گزارش های مالی بسته به نوع کسب و کار

نرم افزار سپیدار در بخش مرور حساب ها، گزارش کاملی از گردش حساب ها به تفیک گروه، کل، معین و تفصیلی در اختیار شما قرار می‌دهد.

شما می توانید، در محدوده تاریخی مشخص و از گردش آن ها، گزارش گرفته و در قالب فایل اکسل خروجی بگیرید.

با استفاده از انواع گزارش های این برنامه، به راحتی می‌توانید یک سند را بر مبنای تاریخ، شماره سند، شماره پیگیری، تاریخ پیگیری و یا شرح آن جستجو، مشاهده و ویرایش نمایید.

کار به صورت هم زمان برای کاربران مختلف

با استفاده از نرم افزار سپیدار، کاربران مختلف می توانند به صورت هم زمان، با این نرم افزار کار کرده و داده های خود را به برنامه اضافه یا ویرایش کنند.

تمامی ویژگی های فوق، از شاخص های یک نرم افزار حسابداری معتبر است و بهترین نرم افزارهای حسابداری موجود در بازار، این ویژگی ها و قابلیت ها را دارا هستند.

با وجود تمامی این ویژگی های مثبت، طبق نظرات در مورد نرم افزار حسابداری سپیدار، این نرم افزار معایبی نیز دارد که در ادامه با آنها آشنا می شویم!

نظرات در مورد نرم افزار حسابداری سپیدار

نقاط ضعف نرم افزار حسابداری سپیدار طبق نظرات کاربران

معایب نرم افزار سپیدار بر اساس نظرات در مورد نرم افزار حسابداری سپیدار

هر نرم افزاری ممکن است مزایای زیادی داشته باشد اما به علاوه مزایای آن معایبی هم دارد که باعث گله و شکایت کاربران می شوند. با مزیت هایی که در رابطه با این نرم افزار گفتیم باید این را در نظر داشته باشیم که این نرم افزار تهی از ایراد نیست.

مهم ترین مواردی که کاربران سپیدار از آن شکایت داشتند، به شرح زیر هستند:

پشتیبانی ضعیف

شرکت سپیدار، یک سال پشتیبانی رایگان بعد از خرید به مشتریان خود ارائه می کند؛ اما کیفیت این پشتیبانی اصلا راضی کننده نیست!

پشتیبانی ضعیف، بیشترین کلید واژه ‌ای است که به‌عنوان ضعف سپیدار سیستم از سوی کاربران مطرح ‌شده است. پشتیبانی ضعیف را تقریباً می ‌توان به‌ عنوان نقطه ‌ضعف مشترک بسیاری از نرم افزارهای حسابداری مطرح کرد، اما در مورد نرم افزار حسابداری سپیدار سیستم ظاهراً قضیه فراتر از اینها است و آن‌ قدر مشتریان خود را خشمگین کرده ‌است که برخی کاربران پشتیبانی این نرم افزار حسابداری را افتضاح می ‌دانند. برخی کاربران نیز بیان داشته‌ اند که برای کوچک‌ ترین کارها نیازمند پشتیبانی بوده‌ اند.

هزینه پشتیبانی بالا

سپیدار سیستم، یک سال پشتیبانی رایگان به کاربران خود هدیه می دهد تا آنها را ترغیب به خرید نرم افزار حسابداری کند. اما بعد از اتمام این یک سال، شما باید برای پشتیبانی هزینه پرداخت کنید که بالا بودن هزینه پشتیبانی این نرم افزار، موجب اعتراض تعداد زیادی از کاربران شده است.

سرعت پایین و کندی

سرعت کند نرم افزار سپیدار سیستم به ‌عنوان ضعف دیگر این نرم افزار مطرح‌ شده است و برخی از حسابداران آن را باعث خستگی خود می ‌دانند.

مناسب نبودن برای شرکت ‌ها و کسب و کارهای بزرگ

برخی دیگر از کاربران معتقدند که این نرم افزار، فقط برای کسب و کارهای کوچک مناسب است و قابلیت های حسابداری این نرم افزار، پاسخگوی کسب و کارهای بزرگ نیست.

قیمت بالا

اگر شما برای مشاهده قیمت به سایت سپیدار مراجعه کنید، مشاهده می کنید که این امکان در سپیدار وجود دارد که شما سیستم ها و زیرسیستم های مورد نیاز خود را انتخاب کنید.

سپس، براساس سیستم های انتخابی شما، مجموع قیمت برای شما محاسبه می شود. طبق بررسی های ما، اگر شما به یک نرم افزار حسابداری پایه نیاز داشته باشید، باید حتما سیستم های حسابداری، سیستم دریافت و پرداخت، سیستم تامین کنندگان و انبار تولیدی، سیستم مشتریان و فروش را خریداری کنید. با وجود اینها، تازه می توان گفت یک برنامه حسابداری ساده و ابتدایی برای مدیریت کسب و کار خود دردسترس خواهید داشت.

مجموع این سیستم ها و زیرسیستم های لازم و ضروری، در سال 1403 به بیش از 75 میلیون تومان می رسد! می توان اینطور گفت که این قیمت در ازای دریافت امکانات ابتدایی، چندان مقرون به صرفه نیست.

به طور کلی، طبق ادعای کاربران قیمت نرم افزار حسابداری سپیدار از نرم افزار‌های حسابداری مشابه بسیار بیشتر است.

جمع بندی

به پایان این مطلب رسیدیم! در این مقاله، به نظرات در مورد نرم افزار حسابداری سپیدار پرداختیم. نرم افزار حسابداری سپیدار، به عنوان یکی از با سابقه ‌ترین نرم افزارهای حسابداری معرفی می‌ شود. سپیدار با پیاده‌ سازی سیستم مالی یکپارچه توانسته محبوبیت بالایی بین شرکت ‌های کوچک و متوسط پیدا کند. در ابتدای این مقاله، به تاریخچه نرم افزار حسابداری سپیدار اشاره کردیم تا با صفر تا صد نرم افزار سپیدار آشنا شوید.

سپس به امکانات و قابلیت های نرم افزار حسابداری سپیدار پرداختیم و مهم ترین آنها را طبق نظر کاربران برای شما لیست کردیم. گفتیم که تمامی نرم افزارهای معتبر حسابداری باید این قابلیت ها را داشته باشند.

در ادامه به انواع بسته های سپیدار پرداختیم که برای کسب و کارهای مختلف طراحی شده اند و شامل موارد زیر هستند:

  1. بسته تولیدی نرم افزار سپیدار
  2. بسته بازرگانی نرم افزار سپیدار
  3. بسته خدماتی نرم افزار سپیدار
  4. بسته پیمانکاری نرم افزار سپیدار
  5. بسته پخش نرم افزار سپیدار

در راستای بررسی نظرات در مورد نرم افزار حسابداری سپیدار، به نقاط قوت آن پرداختیم که مهم ترین آنها عبارتند از:

  • زیبا و کاربرپسند بودن گرافیک
  • ساده بودن
  • ثبت آسان دفاتر قانونی
  • کدینگ مناسب برای هر کسب و کار
  • انواع گزارش های مالی بسته به نوع کسب و کار
  • کار به صورت هم زمان برای کاربران مختلف

گفتیم که این نرم افزار، بدون ایراد نیست و کاربران این نرم افزار درباره یک سری مسائل، شکایت های بسیاری داشته اند! مهم ترین معایب نرم افزار سپیدار طبق نظرات کاربران به شرح زیر است:

  • پشتیبانی بسیار ضعیف
  • هزینه پشتیبانی بالا
  • سرعت پایین و کندی
  • مناسب نبودن برای شرکت‌ها و کسب و کارهای بزرگ
  • قیمت بالا در مقایسه با نرم افزارهای هم سطح

اگر قصد خرید نرم افزار حسابداری را دارید، ما سعی کردیم شما را با جنبه های مثبت و منفی نرم افزار سپیدار آشنا کنیم تا بتوانید تصمیم بهتری بگیرید و پشیمان نشوید. اگر هزینه مقرون به صرفه، پشتیبانی قوی و سرعت نرم افزار حسابداری برای شما مهم است، بهتر است نرم افزارهای حسابداری معتبر موجود در بازار را بیشتر بررسی کنید.

/

پایان رپورتاژ

source

توسط wikiche.com