اگر از طرفداران پروپاقرص گوشی‌های سری گلکسی S هستید اما دیگر بودجه خرید این گوشی‌ها را ندارید، خبر خوبی برایتان داریم. سامسونگ سرانجام گلکسی S24 FE را به عنوان نسخه ارزان‌تر گلکسی S24 رونمایی کرد.

مشخصات گلکسی S24 FE

گوشی فن ادیشن جدید سامسونگ، از نظر قدوقواره بیشتر به گلکسی S24 پلاس شباهت دارد. این گوشی از یک نمایشگر ۶.۷ اینچی استفاده می‌کند که ۰.۳ اینچ نسبت به گلکسی S23 FE بزرگ‌تر شده است. این نمایشگر از یک پنل فول اچ‌دی OLED استفاده می‌کند که وضوح نسبتاً پایین‌تری از گلکسی S24 دارد. این پنل می‌تواند با دو نرخ نوسازی ۶۰ یا ۱۲۰ هرتزی کار کند و به لطف Vision Booster، روشنایی و خوانایی بسیار خوبی هم در نور مستقیم خورشید دارد.

مشخصات گلکسی S24 FE

سخت‌افزار و پردازنده

تغییر مهم دیگر نسبت به گلکسی S24، استفاده از تراشه اکسینوس 2400e به‌جای اکسینوس 2400 است. سامسونگ البته جزئیات این تراشه جدید را فاش نکرده اما به نظر می‌رسد هسته اصلی Cortex-X4 باید فرکانس پایین‌تری داشته باشد. خوشبختانه سامسونگ اندازه محفظه بخار را نیز ۱۰ درصد نسبت به نسل پیش بزرگ‌تر کرده تا عملکرد پردازنده پایدارتر باشد. از آن‌جا که گلکسی S23 FE از تراشه‌های ۲ سال پیش اکسینوس 2200 و اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 استفاده می‌کرد، جهش عملکرد در S24 FE بایستی محسوس باشد. سامسونگ اما کماکان این گوشی را با ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ تا ۵۱۲ گیگابایت حافظه عرضه می‌کند.

دوربین گلکسی S24 FE

دوربین گلکسی S24 FE

در بخش دوربین سامسونگ سرانجام موتور پردازش تصویر ProVisual خود را از سری پرچم‌دار به FE آورده است. این فناوری شامل بهبود عملکرد عکاسی در نور کم و همچنین فیلم‌برداری Super HDR می‌شود. به گفته سامسونگ این فناوری همچنین امکان عکاسی با زوم ۲ برابر بدون افت کیفیت را فراهم می‌کند.

دوربین Galaxy S24 FE

از نظر سخت‌افزار دوربین، با یک سنسور ۵۰ مگاپیکسلی با لنزی به دیافراگم f/1.8 برای دوربین اصلی و دوربین‌های تله‌فوتو ۸ مگاپیکسلی 3X و فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی مواجهیم. دوربین سلفی هم کماکان ۸ مگاپیکسلی است. به این ترتیب خبری از تغییرات سخت‌افزاری نیست و سامسونگ روی نرم‌افزار برای بهبود کیفیت تصاویر و ویدئوها تکیه کرده است.

باتری و اتصالات

گلکسی S24 FE با باتری بزرگ‌تر ۴۷۰۰ میلی آمپرساعتی عرضه می‌شود که البته کماکان با توان ۲۵ وات به شکل سیمی و ۱۵ وات به‌شکل بی‌سیم شارژ خواهد شد. این گوشی ۸ میلی‌متر ضخامت و ۲۱۳ گرم وزن دارد و به‌خاطر نمایشگر بزرگ‌تر ۴ میلی‌متر طول بیشتر و ۴ گرم وزن بیشتری دارد.

در بخش اتصالات، گلکسی S24 FE از 5G و وای‌فای 6E در کنار بلوتوی ۵.۳ استفاده می‌کند. بدنه گوشی همچنین با گواهی IP68 دربرابر نفوذ آب و گردوغبار مقاوم است.

نرم‌افزار و هوش مصنوعی

گلکسی جدید طبق انتظار با اندروید ۱۴ و رابط کاربری One UI 6.1 عرضه می‌شود. خوشبختانه سامسونگ قول داده تا این گوشی را تا ۷ سال به آخرین نسخه اندروید آپدیت کند. همچنین برای اولین بار، هوش مصنوعی Galaxy AI به سری FE می‌آید. از جمله قابلیت‌های این هوش مصنوعی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قابلیت Circle to Search برای جستجوی تصویری
  • ترجمه زنده برای مکالمات صوتی
  • قابلیت Interpreter برای مترجم همراه
  • قابلیت Composer در کیبورد برای نوشتن متن ایمیل‌ها و پست شبکه‌های اجتماعی
  • قابلیت Note Assist برای اصلاح گرامر و خلاصه‌سازی متون
  • ترجمه PDFها
  • تبدیل صدای ضبط شده به متن

قیمت گلکسی S24 FE

سامسونگ این گوشی را با قیمت پایه ۶۵۰ دلار از ۱۲ مهرماه روانه بازار خواهد کرد. رنگ‌های امسال FE هم شامل سفید، خاکستری، سبز نعنایی و آبی روشن می‌شود. گفتنی است که نسخه ۵۱۲ گیگابایتی ممکن است تنها در برخی مناطق عرضه شود.

source

توسط wikiche.com