05 مهر 1403 ساعت 21:33

اگر برای شما هم سوال پیش آمده که چرا ترجیح بسیاری افراد خرید آیفون به جای گوشی های اندرویدی است در ادامه با ما همراه باشید تا دلایل این مساله را برای‌تان تشریح کنیم.

پلتفرم‌های اندروید و iOS دو پلتفرم کاملا مجزا به شمار می‌روند و هریک طرفداران خاص خود را در سرتاسر دنیا دارند. به‌طور کلی هیچ پاسخ قطعی به این سوال که اندروید بهتر است یا آی او اس وجود ندارد و عملا نظر شخصی کاربران تعیین‌کننده‌ترین عامل در این بین است. در عین حال هر شاید این سوال برای بسیاری از ما پیش آمده باشد که چرا بسیاری کاربران آیفون ها را به گوشی های اندرویدی ترجیح می‌دهند؟

چرا بسیاری کاربران ترجیح می‌دهند آیفون بخرند تا گوشی های اندرویدی؟

در ادامه به معرفی 9 دلیل برای خرید گوشی‌های iPhone اپل به‌جای پرچمداران اندرویدی خواهیم پرداخت. بخش عمده‌ای از مزیت‌های آیفون مربوط به اکوسیستم نرم افزاری و سخت افزاری اپل است که اندرویدی‌ها تا کنون نتوانسته‌اند حتی به آن نزدیک شوند. با این وجود آی او اس تنها دلیل برتری آیفون‌های اپل بر رقبای اندرویدی نیست.

گوشی iPhone

اپلیکیشن‌ها

یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث می‌شود بسیاری افراد آیفون های اپل را به گوشی های اندرویدی ترجیح دهند، ایمنی بالای دانلود اپلیکیشن از اپ استور و کیفیت برنامه‌های آن است. اپ استور قبل از انتشار هر برنامه، بررسی‌های کامل و دقیقی روی آن انجام می‌دهد تا از نبود بدافزار و سایر عوامل مضر مطمئن شود. این سخت‌گیری اپل در انتخاب اپلیکیشن‌ها در اپ استور باعث شده که این فروشگاه محبوبیت بسیار بیشتری نسبت به فروشگاه گوگل پلی و سایر فروشگاه‌های اپلیکیشن داشته باشد.

فروشگاه اپ استور

البته تعداد برنامه های حاضر در فروشگاه گوگل پلی به‌مراتب بیشتر از اپ استور است؛ اما اپ استور سعی کرده کیفیت را به کمیت ترجیح داده و کیفیت و امنیت بالاتری را برای کاربرانش رقم بزند. همچنین به دلیل بهره‌مندی از همین استاندارد بالا اکثر توسعه دهندگان نیز پلتفرم iOS را به اندروید ترجیح داده و اپلیکیشن‌های خود را عموما ابتدا روی آیفون منتشر می‌کنند.

عملکرد بهتر

کنترل کامل اپل روی سخت افزار و نرم افزار گوشی‌هایش باعث هماهنگی فوق‌العاده اجزای مختلف آیفون‌های اپل شده و در نتیجه عملکرد فنی آن‌ها عموما بهتر از پرچمداران اندرویدی است. علاوه بر این، آیفون‌ها معمولا کارکرد طولانی‌مدت‌تری هم نسبت به رقبایشان دارند.

آیفون گوشی اندرویدی ترجیح

اپل از پردازنده‌ها و ریزتراشه‌هایی سفارشی که خود تولیدشان می‌کند در آیفون بهره می‌برد که کیفیت بسیار بهتری نسبت به موارد مشابه تولید انبوه سایر برندها دارند. این مساله باعث می‌شود عملکرد سخت افزاری، عمر باتری و مدیریت حرارت در آیفون‌ها در سطح بالاتری نسبت به رقبا قرار داشته باشد.

علاوه بر این، ارائه بروزرسانی برای سال‌ها و پشتیبانی مداوم محصولات از سمت اپل، موجب می‌شود که آیفون‌ها عمر طولانی‌تری نسبت به رقبا داشته باشند و در درازمدت کارآیی بهتری ارائه دهند. به این ترتیب یک آیفون متعلق به چهار یا پنج سال پیش عملکردی به‌مراتب بهتر از یک گلکسی یا شیائومی متعلق به همان زمان دارد.

حریم خصوصی و امنیت

تمرکز اپل بر امنیت و حریم خصوصی آن را از سایر رقبا متمایز کرده است. اکوسیستم بسته‌تر iOS در کنار ارائه به‌روزرسانی‌های منظم‌تر سیستم عامل مهم‌ترین نقش را در حفظ امنیت آیفون‌های اپل ایفا می‌کنند.

حریم خصوصی و امنیت

کوپرتینویی‌ها همچنین نظارت سخت‌گیرانه‌تری هم روی اپلیکیشن‌های اپ استور دارند؛ به‌طوری که یک اپلیکیشن پیش از قرار گرفتن روی فروشگاه تحت چندین مرحله بررسی قرار می‌گیرد تا عملکردی روان، ایمن و عاری از مشکل ارائه دهد.

دیگر قابلیت جذاب امنیتی گوشی‌های آیفون نیز سیستم Secure Enclave است که حساس‌ترین داده‌های کاربران را در صورت بروز مشکل با بهره‌گیری از یک پردازنده مجزا شناسایی و تفکیک کرده و امکان بازیابی آن‌ها را فراهم می‌نماید. اپل همچنین با این که مخترع سیستم احراز هویت از طریق تشخیص چهره نیست؛ اما با برطرف کردن ایرادات نمونه‌های پیشین آن را به امن‌ترین روش ورود به دستگاه‌های موبایل تبدیل نموده است.

سیستم عامل کاربر پسند

دیگر دلیلی که بسیاری افراد آیفون ها را به گوشی های اندرویدی ترجیح می‌دهند، کاربرپسند بودن سیستم عامل و رابط کاربری آی او اس است. آیفون بر مبنای سهولت استفاده کاربر طراحی شده و بخش‌های مختلف آن به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که دسترسی کاربر به آن‌ها به راحت‌ترین شکل ممکن صورت پذیرد.

آیفون گوشی اندرویدی ترجیح

اندرویدی‌ها عموما مدعی هستند که اپل ویژگی‌های گوشی‌های مجهز به اندروید را چند سال بعد در آیفون‌هایش تعبیه کرده و به کاربرانش ارائه می‌کند. این ادعا تا حدودی درست است؛ اما نتیجه این رویکرد محتاطانه اپل ارائه تجربه‌ای فوق‌العاده سرراست و ساده در iOS بوده که شاید نمونه‌اش قبلا در اندروید وجود داشته؛ اما کاربری آن در آیفون به‌طور قابل توجهی روان‌تر و قابل درک‌تر است.

آیفون‌های اپل نیز البته تماما بدون خلاقیت نیستند. برای مثال، جدیدترین پرچمداران اپل، سری آیفون 16 چندین قابلیت اختصاصی دارند که پرچمداران اندرویدی از آن‌ها بی‌بهره‌اند.

بروزرسانی نرم افزاری iOS

ویژگی متمایز آیفون در مقایسه با رقبای اندرویدی، ارائه منظم و مکرر آپدیت‌هاست که با هدف برطرف کردن ایرادات نرم افزاری و امنیتی صورت می‌گیرد. این آپدیت‌ها به رفع فوری حفره‌ها و آسیب‌پذیری‌های آی او اس کمک کرده و باگ‌های احتمالی iOS را برطرف می‌کنند. بسته بودن اکوسیستم اپل باعث شده که ارائه آپدیت‌های iOS صرفا تحت کنترل مهندسین این کمپانی باشد و بر خلاف سیستم عامل‌های متن باز چون اندروید بر عهده توسعه‌دهندگان قرار نگیرد. در نتیجه پشتیبانی از آیفون‌های اپل منظم‌تر و برنامه‌ریزی‌شده‌تر است.

سیستم عامل iOS

بد نیست بدانید که آپدیت‌های آی او اس صرفا روی برطرف کردن ایرادات و نواقص متمرکز نیستند و بعضا قابلیت‌هایی جدید را به کاربران آیفون ارائه می‌دهند. نمونه‌ای از این مساله در آپدیت iOS 18.1 قابل مشاهده است که قرار است سرانجام هوش مصنوعی Apple Intelligence را به آیفون اضافه کند.

شهرت برند

یکی از دلایلی که بسیاری افراد خصوصا کاربران نسل جوان ترجیح می‌دهند آیفون های اپل را به‌جای گوشی‌های اندرویدی خریداری کنند، اعتبار و شهرت این برند است. اپل اما اعتبارش را به‌سادگی به دست نیاورده؛ بلکه با ارائه خدمات پس از فروش فوق‌العاده در کنار کیفیت مثال‌زدنی محصولاتش توانسته رضایت افراد مختلف در سرتاسر جهان را به دست آورد.

برند اپل

از سوی دیگر، طراحی منحصربفرد آیفون‌های اپل نیز حس پرستیژ و کلاس خاصی را به کاربران ارائه می‌کنند که تا کنون هیچ‌یک از پرچمداران اندرویدی قادر به ارائه‌اش نبوده‌اند. به‌طور کلی یک آیفون به‌راحتی از میان گوشی‌های مختلف قابل تشخیص است؛ درحالیکه چنین مساله‌ای در خصوص اکثر گوشی‌های اندرویدی صادق نیست.

اکوسیستم اپل

وقتی صحبت از قدرت بالای اکوسیستم اپل می‌شود یعنی تمامی دستگاه‌های این کمپانی قادرند به‌سادگی به یکدیگر متصل شده و داده‌های‌شان را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. برای مثال، آیفون یا آیپد به‌راحتی با سایر دستگاه های اپل مانند مک بوک یا آی‌مک همسان (سینک) شده و بدون هیچ دردسری کاربری هماهنگ و روانی را در تمامی دستگاه‌ها ارائه می‌دهند.

آیفون گوشی اندرویدی ترجیح

دلیل این هماهنگی دستگاه‌های مختلف، رویکرد کلی اپل در تشکیل یک اکوسیستم نرم افزاری و سخت افزاری قدرتمند است که در آن هریک از دستگاه‌های اپل، از مک گرفته تا اپل واچ وظیفه‌ای خاص بر عهده دارند. به این ترتیب با در اختیار داشتن تنها یک اپل آیدی می‌توان وارد اکوسیستم غنی اپل شد و از داده‌ها و پتانسیل‌های هریک به‌راحتی در کنار دیگران استفاده کرد.

اشتراک گذاری خانواده

قابلیت اشتراک‌گذاری خانواده یا Family Sharing نیز دیگر ویژگی جذاب آیفون‌هاست که باعث می‌شود بسیاری کاربران این گوشی‌ها را به رقبای اندرویدی ترجیح دهند. به کمک این سرویس می‌توان تا سقف شش اکانت مختلف اپل را به‌عنوان یک خانواده به یکدیگر متصل کرد و تمامی خریدها، داده‌ها و آیتم‌ها را بین تمامی آن‌ها به اشتراک گذاشت.

اشتراک گذاری خانواده

برخلاف سرویس‌های گوگل یا استیم که به تنظیمات زیادی برای اشتراک‌گذاری حساب‌های مختلف نیاز دارند، به دلیل زیرساخت یکپارچه اکوسیستم اپل، تنها یک بار وارد کردن اکانت در هریک از دستگاه‌ها برای اشتراک‌گذاری داده‌های آن‌ها با یکدیگر کافی خواهد بود.

یکی از کاربری‌های جذاب سیستم اشتراک‌گذاری خانواده اپل نیز امکان نظارت والدین بر فعالیت‌های فرزندانشان است که یکی از نگرانی‌های مهم آن‌ها در سرتاسر دنیا به شمار می‌رود و تا حد زیادی در آیفون‌ها برطرف شده است

ارزش بالا در بازار دست دوم

با نگاهی گذرا به فروشگاه محصولات دست دوم متوجه تعداد بسیار بیشتر معاملات آیفون نسبت به گوشی‌های اندرویدی خواهید شد. علاوه بر این، قیمت یک آیفون کارکرده نیز به‌طور معمول بالاتر از یک گوشی اندرویدی پرچمدار هم‌تراز و هم‌سن است.

ارزش بالای گوشی های اپل

خرید آیفون را می‌توان به عنوان یک سرمایه‌گذاری بلند مدت در نظر گرفت؛ زیرا این گوشی‌ها در صورت نگهداری و رسیدگی مناسب بیشتر از 7 سال عمر می‌کنند و حتی تحت پشتیبانی کامل سخت افزاری و نرم افزاری اپل هم قرار دارند. حتی پس از گذشت این زمان نیز آیفون‌های اپل هنوز بخش قابل توجهی از ارزش خرید خود را حفظ کرده و با قیمتی قابل قبول معامله خواهند شد. این مساله نیز آخرین دلیلی است که خرید آیفون‌های اپل را به گزینه‌ای منطقی‌تر از پرچمداران اندرویدی تبدیل می‌کند.

در گجت نیوز بخوانید: چرا خرید آیفون کارکرده اشتباه محض است؟ شگفتی در بازار موبایل؛ تمایل کاربران اندروید به خرید آیفون های قدیمی اگر قصد خرید آیفون دست دوم دارید، حتما این موارد را بررسی کنید ۵ دلیل اصلی که مردم را از خرید آیفون پشیمان می‌کند

source

توسط wikiche.com