بنا به گزارشات، اپل قصد ندارد در شرکت OpenAI سرمایه گذاری کند. خبر سرمایه گذاری احتمالی اپل در OpenAI برای اولین بار ماه گذشته منتشر شد.

به گزارش وال استریت ژورنال، اپل دیگر قصد ندارد در شرکت OpenAI سرمایه گذاری کند. این اتفاق در آستانه به پایان رسیدن دور جذب سرمایه ۶.۵ میلیارد دلاری OpenAI رخ داده است. در این دور جدید، دو شرکت مایکروسافت و انویدیا همچنان سرمایه گذاران بالقوه OpenAI تلقی می‌شوند.

اپل در اقدامی تعجب برانگیز مذاکرات برای مشارکت در این سرمایه‌گذاری را متوقف کرده است. لازم به ذکر است سرمایه گذاری اپل در سایر شرکت‌های بزرگ سیلیکون ولی همیشه به صورت نادر اتفاق افتاده است. خبر مشارکت احتمالی اپل در OpenAI برای اولین بار ماه گذشته درز کرد، اما مبلغ سرمایه گذاری اعلام نشده بود.

بزرگترین سرمایه‌گذار OpenAI در حال حاضر مایکروسافت می‌باشد که ۴۹ درصد از سهام این شرکت را در اختیار دارد. در جدیدترین گزارش اعلام شده است مایکروسافت قصد دارد در این دور سرمایه گذاری خود را در OpenAI یک میلیارد دلار دیگر افزایش دهد.

امتناع اپل از سرمایه گذاری در OpenAI با تغییرات ساختاری و رهبری در این شرکت مصادف شده است. جانی آیو، مدیر سابق طراحی اپل تایید کرده است با OpenAI برای توسعه یک محصول سخت افزاری هوش مصنوعی همکاری می‌کند.

با وجود عقب نشینی اپل، این شرکت و OpenAI قصد دارند تا اواخر سال جاری برای ادغام ChatGPT در iOS 18 با یکدیگر همکاری کنند. بدین ترتیب، هوش مصنوعی ChatGPT قادر خواهد بود درخواست‌ها را همراه با دستیار صوتی سیری پردازش کند.

بلومبرگ در گزارش خود به این موضوع اشاره کرده است که هر دو شرکت به عنوان بخشی از این مشارکت، پرداخت‌های مالی به یکدیگر انجام نخواهند داد. به باور اپل، گسترش برند OpenAI  ارزشی برابر یا حتی بیشتر از پرداخت‌های نقدی، برای این شرکت دارد.

source

توسط wikiche.com