منوچهر هادی یکی از کارگردان‌های معروف ایرانی است که طی سالیان اخیر با آثار خود شناخته می‌شود. او تا کنون فیلم و سریال‌های مختلفی در ژانر درام و کمدی ساخته و در این مقاله قصد داریم با بیوگرافی این کارگردان همراه شما باشیم.

منوچهر هادی کارگردان، نویسنده، تهییه‌کننده، فیلمساز و بازیگر اهل ایران در سال 1351 به دنیا آمد. او تحصیلات خود را تا دیپلم ادامه داد و ابتدا بخاطر خط خوش خود در تیتراژها خوش‌نویسی انجام می‌داد. سپس به عنوان تدارکچی در پروژه‌های سینمایی حضور داشت. سپس با شرکت کردن در کلاس‌های فیلمنامه‌نویسی کار خود را ادامه داد و مدتی دستیار کارگردان بود‌. این کارگردان در سال 1385 اولین تله‌ فیلم را کارگردانی کرد و در نهایت سال بعد اولین فیلم بلند خود قرنطینه‌ را ساخت. او سپس با فیلم من سالوادور نیستم و سریال‌های عاشقانه، دلدادگان و خداحافظ بچه به شهرت زیادی رسید. آقای هادی از لحاظ موفقیت در گیشه و ساخت آثار پرمخاطب موفق و یکی از پول‌سازترین کارگردانان ایرانی است. در ادامه مقاله پیش رو پلازا با بیوگرافی این کارگردان همراه شما هستیم.

فهرست مطالب:

اطلاعات شخصی منوچهر هادی

  • نام و نام خانوادگی: منوچهر هادی
  • تاریخ تولد: 28 مرداد 1351
  • محل تولد: تهران
  • سن منوچهر هادی: 52 سال
  • قد منوچهر هادی: 191 سانتی متر
  • وضعیت تاهل: مجرد (ازدواج با یکتا ناصر از 1394 تا 1401)
  • تحصیلات: دیپلم الکترونیک
  • تعداد فرزندان: یک فرزند (سوفیا متولد 1395)
  • صفحه اینستاگرام منوچهر هادی: manouchehrhadii@

زندگی نامه منوچهر هادی

در این بخش قصد داریم نگاهی به زندگی این کارگردان شناخته شده از تولد تا ازدواج و فرزندانش بیاندازیم.

از تولد تا جوانی

اطلاعات شخصی منوچهر هادی

آقای هادی در بیست و هشتمین روز از دومین ماه تابستان سال 1351 در شهر تهران به دنیا آمد. او اهل خانواده‌ای پرجمعیت است که مجموعا 11 نفر بودند. آقای هادی 5 خواهر و 3 برادر دارد و خودش هفتمین فرزند خانواده خود است. پدرش اهل گلپایگان و از رزمندگان جنگ ایران و عراق بود و در سال 1363 به شهادت رسید. پس از آن نیز مادر این کارگردان که در شهر رینه مازندران بزرگ شده بود، مسئولیت خانواده را برعهده گرفت. آقای هادی تحصیلات خود را تا دیپلم الکترونیک ادامه دارد و خانواده‌ای مذهبی دارد. پس از آن مدتی به دلیل داشتن خط خوش در زمینه تیتراژ فیلم و سریال‌ها فعالیت می‌کرد تا اینکه به عنوان تدارکچی در پروژه‌های سینمایی فعالیت کرد.

بعد از آن در سال 1372 در کلاس‌های فیلمنامه‌نویسی بهروز افخمی و کارگاه‌های فریدون جیرانی مشغول یادگیری شد تا اینکه در سال 1382 توانست دستیار کیانوش عیاری در فیلم هزار چشم شود.

همچنین بخوانید :

زندگی خصوصی منوچهر هادی

این بازیگر سال‌ها ترجیح داد مجرد بماند تا اینکه در سال 1394 وقتی 43 سال داشت، با خانم یکتا ناصر که با او سر پروژه تله فیلم روستای مرزی آشنا شده بود پس از مدتی آشنایی ازدواج کرد. حاصل ازدواج این زوج دختری به نام سوفیا شد که در سال 1395 به دنیا آمد‌. خانم یکتا ناصر بازیگر ایرانی متولد 1357 است و برای فیلم یکی می‌خواد باهات حرف بزنه برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن جشنواره فیلم فجر شد.

همسر منوچهر هادی

ازدواج این زوج اما پس از 7 سال زندگی مشترک در سال 1401 به بن بست خورد. آنها پس از مدتی سکوت خبری و انکار ماجرای طلاق سرانجام اعلام کردند که رسما از یکدیگر جدا شده‌اند. اکنون کسی همسر منوچهر هادی نیست و این زوج بر سر داشتن حضانت فرزند با یکدیگر اختلاف دارند.

زندگی شغلی منوچهر هادی

در این بخش با بررسی کارنامه هنری این کارگردان همراه شما هستیم.

شروع فعالیت در عرصه کارگردانی

آقای هادی پس از سال‌ها حضور در سینما سرانجام در سال 1382 دستیاری کارگردانی را تجربه کرد و دو سال بعد سر ساخت فیلم چهارشنبه سوری دستیار اصغر فرهادی بود. این کارگردان اولین تله فیلم خود را در سال 1385 که تصادف نام داشت، مستقلا کارگردانی کرد. سپس در سال 1386 کارگردانی و نویسندگی فیلم بلند قرنطینه را برعهده گرفت‌. او سپس به ساخت تله فیلم و فیلم بلند ادامه داد و ماحصل این سال‌های او فیلم‌های یکی میخواد باهات حرف بزنه، دنیای پرامید، زندگی جای دیگری است، بلندترین شب سال و پاپوش بودند.

رسیدن به شهرت زیاد

فیلم های منوچهر هادی

در سال 1392 سریال خداحافظ بچه به کارگردانی آقای هادی ساخته شد و توانست توجهات را به این کارگردان معطوف کند. او سپس کارگردانی سریال‌های خوب، بد، زشت و آمین را برعهده گرفت تا اینکه با ساخت فیلم من سالوادور نیستم با فروشی بسیار خوب روبه‌رو شد و شهرت خوبی پیدا کرد.

اما حضور منوچهر هادی در شبکه نمایش خانگی درهای دیگری به روی او گشود. سریال عاشقانه این کارگردان به شدت مورد توجه قرار گرفت. سریال‌های دل و گیسو (عاشقانه ۲) نیز قدم‌های بعدی این کارگردان در این رسانه بودند که اگرچه به لحاظ ساخت و کارگردانی از آنها انتقادهای زیادی شد اما در زمان خود به شدت پرمخاطب بودند. همچنین رحمان ۱۴۰۰ این کارگردان که بعدها از روی پرده پایین آمد، با فروشی بی‌سابقه روبه‌رو شد.

همچنین بخوانید :

فعالیت های اخیر

در طی سال‌های اخیر کارهای این کارگردان به نسبت با افت کیفیت همراه شدند. او پس از سریال موفق دلدادگان در تلویزیون سریال ماه عسل را داشت که هنوز پخش نشده است. سریال نیسان آبی ۱ نیز با کارگردانی او موفق شد اما سریال نیوکمپ با انتقاد مواجه شد. جدیدترین ساخته سینمایی او نیز فیلم حدود ۸ صبح بود که در سال 1403 به اکران عمومی رسید‌ و در آن بازیگری نیز انجام می‌داد.

سریال های منوچهر هادی

فیلم های منوچهر هادی

نام فیلم سال سمت
ملاقات با طوطی 1382 بازیگر
چهارشنبه سوری 1384 دستیار کارگردان
قرنطینه 1386 کارگردان، نویسنده
یکی میخواد باهات حرف بزنه 1390 کارگردان، نویسنده
دنیای پرامید 1391 کارگردان، تدوین‌گر
زندگی جای دیگری است 1392 کارگردان، نویسنده، تدوین‌گر
من سالوادور نیستم 1394 کارگردان
کارگر ساده نیازمندیم 1395 کارگردان، تدوین‌گر
آینه بغل 1396 کارگردان
رحمان ۱۴۰۰ 1397 کارگردان
حدود ۸ صبح 1401 کارگردان، تهییه‌کننده، بازیگر، نویسنده
همچنین بخوانید :

سریال های منوچهر هادی در تلویزیون

سریال های منوچهر هادی

نام سریال سال سمت
هزاران چشم 1380-1382 دستیار کارگردان
خداحافظ بچه 1392 کارگردان
خوب، بد، زشت 1393 کارگردان
آمین 1394 کارگردان فاز اول
آرماندو 1396 بازیگر
دلدادگان 1396 کارگردان، بازیگر مهمان
ماه عسل 1402-1403 کارگردان

مجموعه های شبکه نمایش خانگی آقای هادی

نام مجموعه سال سمت
عاشقانه 1395 کارگردان
دل 1398 کارگردان
گیسو (عاشقانه ۲) 1399 کارگردان
نیسان آبی 1400 کارگردان
شب‌های مافیا 1401 بازیکن
نیوکمپ 1402 کارگردان

تئاترهای منوچهر هادی

نام اجرا سال
مردگان بی کفن و دفن 1394

تله فیلم های آقای هادی

تئاترهای منوچهر هادی

نام فیلم سال
تصادف 1385
فرصت‌های فردا 1385
آخرین روز ماه 1385
کوچه محجوب 1386
غافل 1388
روستای مرزی 1389
بلندترین شب سال 1389
گوهر 1389
پاپوش 1390
ته خط 1393
کارما 1396

جوایز و افتخارات منوچهر هادی

در این قسمت می‌توانید جوایزی که این کارگردان موفق به کسب یا نامزدی آن شد را مشاهده کنید.

عنوان جایزه سال فیلم/سریال وضعیت
تندیس حافظ بهترین کارگردان تلویزیونی جشن حافظ 1396

عاشقانه

1396
تندیس حافظ بهترین کارگردان تلویزیونی جشن حافظ 1398 دلدادگان 1398

حواشی منوچهر هادی

آقای هادی در زندگی حرفه‌ای و شخصی خود دچار حواشی‌ای شده است که در ادامه به آنها می‌پردازیم.

حاشیه نقش دادن به همسر در آثار خود

پس از ازدواج خانم ناصر با آقای هادی، تقریبا خانم در تمامی آثار ایشان به عنوان بازیگر حضور داشتند. از این رو اعتراضات درباره این مورد از جانب مخالفان شروع شد. این کارگردان در پاسخ به حواشی گفت که خانم ناصر پیش از ازدواج با او نیز بازیگر بودند و یک زندگی هنری موفق داشتند. پس نمی‌توان گفت که او پارتی بازی انجام داده و همسرش را بازیگر کرده است.

حواشی منوچهر هادی و پانته آ بهرام

پانته آ بهرام از بازیگران اصلی سریال دلدادگان بود که به خاطر مسائل مالی در قسمت آخر سریال حضور پیدا نکرد و پایان سریال نیز تغییر کرد. او در صفحه اینستاگرام خود دلیل این کار را تغییر فیلمنامه عنوان کرد اما منوچهر هادی به خبر واکنش نشان داد و گفت خانم بهرام به دلیل مسائل مالی آن هم در صورتی که تهییه‌کننده برای او چک کشیده بود، در سریال حضور پیدا نکرد.

همچنین بخوانید :

حواشی و جنجال های طلاق

حواشی منوچهر هادی

حواشی طلاق این بازیگر از خانم ناصر زیاد هستند. این زوج ابتدا در سکوت خبری طلاق گرفتند تا اینکه پس از مدتی مخفی‌کاری از جانب آقای هادی سرانجام این خبر علنی شد. گویا حضانت فرزند آنها به خانم ناصر بخشیده شده بود و این خانم اجازه دیدن فرزند را به پدر نمی‌داد. از این رو آقای هادی فرزند خود را به مسافرت برده و مدتی از مادرش پنهان می‌کند. خانم ناصر نیز طی استوری و پست‌های اینستاگرامش از این قضیه افشاگری می‌کند و کار این زوج به مراجع قانونی نیز کشیده می‌شود. برخی از استوری‌های یکتا ناصر گویا کنایه‌ای به این بودند که آقای هادی خیانت کرده که با جواب قاطعانه او روبه‌رو شدند. حتی زیر یکی از پست‌های خانم ناصر گویا خانمی کامنت گذاشته بود که افراد معتقد بودند خواهر منوچهر هادی است که توسط این کارگردان تکذیب شد.

نتیجه این کشمکش‌ها جدیدترین پست‌های آقای هادی بودند که تصاویری از فرزند خود در کنار خودش طی مسافرت رفتن نشان داد. همچنین این کارگردان پستی از مدرسه رفتن سوفیا دخترش نشان داد که در آن خانم ناصر حضور داشتند و مشخص بود که این پدر و مادر به یکدیگر بی‌محلی می‌کنند.

حقایق پنهان منوچهر هادی

از جمله حقایقی که می‌توان درباره این کارگردان گفت این است که او تحصیلاتش را تا دیپلم ادامه داد و سپس رفته رفته وارد حوزه کارگردانی شد. همیشه آثار این کارگردان به دلیل نداشتن عمق و صرفا مخاطب‌پسند بودن مورد انتقاد قرار می‌گیرند. او از یک خانواده شهید پرورش یافته و بسیار پایبند به خانواده مذهبی خود است. او طرفدار هیچکدام از تیم‌های فوتبال نیست و در سال 1400 بعد از کارگردانی نیسان آبی یک عمل دیسک کمر موفقیت‌آمیز داشت.

همچنین بخوانید :

آلبوم عکس های منوچهر هادی

در این قسمت چند عکس از آقای هادی ببینید.

سخن پایانی

در این مقاله با بیوگرافی منوچهر هادی همراه شما هستیم و سعی کردیم تا تمامی ابعاد بازیگری این هنرپیشگان را با شما درمیان بگذاریم. نظر شما درباره این کارگردان چیست؟ بهترین فیلم یا سریال او را کدام اثر می‌دانید؟ لطفا نظرات خود را با ما و سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید. از همراهی شما متشکریم.

منتخب کاربران

source

توسط wikiche.com