در ابتدا خرید سیسمونی، شاید به این فکر کنید که از همان اول سرویس تخت و کمد بخرید که با یک تیر چند نشان بزنید، اما باید بدانید در سالهای اول به دنیا آمدن نوزاد تخت های سرویس خواب کاربرد ندارند و شما و نوزاد هر دو اذیت می شوید، در ابتدا نوزاد نیاز به یک جای امن و در نزدیک مادر نیاز خواهد داشت، که تخت پارک یک گزینه عالی و چند منظوره بوده است، علاوه بر جایی مناسب برای خواب محیطی امن برای بازی کردن آن می باشد. به دلیل اینکه در ابتدا که نوزاد قدم بر میدارد، بسیار کنجکاو است.امکان دارد موقعی که شما متوجه نیستید اسباب بازی های ریز و درشت خود را به هر سمتی پرت کند که این عمل موجب فرو رفتن در پای والدین و کودک خواهد شد. با وجود حصارها در اطراف کودک دیگر هیچ خطری او را تهدید نخواهد کرد، شما هم بدون استرس به راحتی میتوانید به کارهایتان برسید.این وسیله از بدو تولد برای خوابیدن، تعویض پوشک، به عنوان گهواره برقی، پارک بازی قابل استفاده است. یک وسیله همه کاره بوده است. تخت پارک انواع مختلفی دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد:

مدل‌های مختلف تخت و پارک بازی

تخت و پارک‌ های سنتی یا ساده

یکی از ساده ترین و مقرون به صرفه ترین مدل در بازار تخت پارک مدل سنتی است،این محصول سبک و قابل حمل بوده است ،دارای تشک نرم مناسب خوابیدن ،بازی کردن نوزاد می باشد.این گهواره ساده ویژگی‌های کاربردی مختلفی، مانند قابلیت تبدیل به گهواره یا قابلیت تنظیم ارتفاع تخت بر حسب نیازهای نوزاد را ندارند و اگر به‌دنبال محصولی هستید که دارای قابلیت‌های بیشتری باشد، این مدل، مناسب شما و فرزندتان نیست.ویژگی این تشک سبک بودن و قابل حمل بودن آن است.

تخت و پارک‌های مخصوص سرگرمی نوزاد

تخت پارک سورمه ای رنگ

کودکان از ابتدا به دنبال بازی کردن سرگرمی هستند،که در روند رشد آنها تاثیر مثبتی خواهد داشت،پس سعی کنید در انتخاب تخت پارک به گزینه سرگرمی نوزادان هم توجه کنید.داشتن ویژگی هایی که در اسباب بازی روی تخت پارک وصل می شود به رشد شناختی آنها کمک خواهید کرد،پارک‌‌های مخصوص بازی‌کردن نوزاد، با فراهم کردن مکانی امن و داشتن مولفه‌های مهمی مانند اسباب‌بازی‌‌های استاندارد، به شما کمک می‌کنند تا با خیالی آسوده به کارهای خود رسیدگی کنید.

تخت و پارک‌های مسافرتی کودک

شاید همه تخت پارک های نوزادان سبک و قابلیت حمل داشته باشند،اما مدلی از تخت پارک وجود دارد که مناسب استفاده در سفرهای مختلف می باشد، تمام نیازها و الزامات سفر را در خود جای داده است،تخت و پارک مسافرتی، بسیار سبک و جمع‌و‌جور‌ بوده و شما در هر زمان، می‌توانید به‌راحتی تخت‌خواب یا فضای بازی را برای کودکان مهیا کنید.

تخت و پارک‌های دارای میز تعویض پوشک

 

در قسمت بالایی این مدل از تخت و پارک‌ها، یک تخت تعویض وجود دارد که با داشتن ویژگی پاک‌شوندگی آسان، به روند تعویض پوشک کودک شما و حفظ بهداشت او نیز کمک می‌کند. در طراحی این محصول، علاوه‌بر میز تعویض پوشک، یک محفظه نگهدارنده لوازم ضروری وجود دارد و شما می‌توانید وسایلی مانند پوشک، دستمال مرطوب و… را در کنار میز تعویض قرار دهید تا کارتان آسان‌تر شود.

تخت و پارک‌های چند منظوره

داشتن همه قابلیت ها یکجا کارتان را راحت تر خواهد کرد و موجب صرفه جویی خواهد شد،با خرید تخت پارک چند منظوره شما یکجا تمام قابلیت هایی که شما و نوزادان لازم دارید را دارد.این مدلها دارای میز تعویض پوشک،تخت نوزاد،پارک بازی و گهواره بوده اند که به شما کمک بسیار زیادی خواهند کرد و به صورت اصولی از نوزادان مراقبت می کنند.

تخت و پارک بازی چند طبقه است؟

تخت پارک به همرا میز تعویضتخت و پارک‌ها با داشتن مزایای گوناگون در انواع مختلفی تولید می‌شوند. برخی از این مدل‌ها، بیش از یک طبقه دارند تا بتوانند نیازهای گوناگون والدین و نوزاد را پاسخ دهند. بنابراین، انتخاب تعداد طبقات تخت و پارک‌، به نیازها و سلیقه شما بستگی دارد. اگر فضای کافی دارید و محصولی را می‌خواهید که ویژگی‌های کاربردی و کامل تری را داشته باشد، بهتر است از تخت‌ و پارک‌های دو یا سه طبقه استفاده کنید. اکثر تخت و پارک‌ها، معمولاً در دو طبقه تولید می‌شوند.که طبقه بالای آن‌ها، محل استراحت و خواب نوزاد بوده و طبقه پایین، مخصوص بازی‌کردن کودک است. در برخی از مدل‌های این محصول ، طبقه پایین قابل جداشدن است تا کودک فضای بیشتری برای بازی‌کردن داشته باشد. علاوه‌بر موارد گفته شده، برخی از مدل‌های پیشرفته‌تر انواع تخت و پارک‌‌، دارای چهار طبقه هستند. در این مدل‌ها، طبقه سوم، محل تعویض پوشک نوزاد بوده و طبقه چهارم، محل نگهداری لوازم نوزاد مانند پوشک، دستمال مرطوب و لباس است.تخت پارک های سه طبقه در طبقه فوقانی میز تعویض پوشک قرار دارد که در کنار آن سبد نگهداری کالای مورد نیاز می باشد.طبق دوم جای خواب و استراحت آن و با برداشتن دو طبقه محل امن بازی نوزاد آماده خواهد شد.اکثر تخت پارک ها دو طبقه هستند.

تجهیزات مختلف انواع تخت و پارک

تخت پارک کرمی رنگ و زیبا

یکی از سرمایه‌گذاری‌های ارزشمندی که می‌توانید برای خود و فرزندتان انجام دهید،خرید و داشتن تخت پارک است و اضافه کردن آن به لیست سیسمونی شاید واجب نباشد ولی بسیار کاربردی است. استفاده از این وسیله، در موقعیت‌های مختلف به آسودگی شما کمک خواهد کرد. مدل‌های گوناگون انواع تخت و پارک بازی، شامل تجهیزات مختلفی هستند که کاربرد و کارایی آن‌ها را افزایش می‌دهد. به چند مورد از این تجهیزات اشاره می‌کنیم:

  • میز تعویض:

  • برخی از مدل‌ها، دارای یک میز تعویض باکیفیت هستند که کار عوض‌کردن پوشک نوزاد را برای شما آسان‌تر خواهند کرد دیگر نیاز نیست برای این کار دنبال جایی باشید و به دنبال چیزی که زیر نوزاد پهن کنید،کودک هم با خیال راحت و بدون اذیت تعویض پوشکش انجام خواهد شد.
  • پشه‌بند:

  • وجود پشه‌بند در بعضی از تخت و پارک‌ها، از نوزاد در برابر حشرات مزاحم محافظت می‌کند.شما به راحتی تخت پارک را در طبیعت و فضای عمومی ببرید و خیالتان راحت باشد.
  • سایبان:

    وجود سایبان، برای والدینی که قصد دارند از تخت و پارک در بیرون از خانه برای نوزادشان استفاده کنند، بسیار کاربردی است.از نوزاد در برابر نور مستقیم خورشید محافظت خواهد کرد.

  • سبد مخصوص نگهداری وسایل: شما می‌توانید لوازم ضروری نوزاد مانند دستمال مرطوب، پوشک و… را در آن قرار دهید.دیگر سردرگم نشوید برای پیدا کردن وسایل مورد نیازتان دم دستتان خواهند بود.
  • آویز موزیکال:

  • آویزهای موزیکال به سرگرم کردن کودک و رشد بهتر حواس او کمک می‌کنند.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و فوت و فن هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد

source

توسط wikiche.com