با کابل شبکه CAT8 و CAT7 آشنا شوید!

کابل شبکه cat8 cat7

این مقاله قصد دارد به شما با راهنمایی در مورد کابل شبکه Cat7 و Cat8 کمک کند بهترین انتخاب را داشته باشید.

اگر به بازار نگاه کنید و کابل‌های شبکه را جستجو کنید، با طیف وسیعی از دسته‌ بندی کابل‌ها مانند Cat5e ، Cat6، Cat6a،  Cat7 و Cat8 مواجه خواهید شد. برای کسانی که با کابل های شبکه آشنا نیستند، آخرین نسخه را انتخاب می کنند،  Cat8 ممکن است انتخاب واضحی برای عملکرد بهتر باشد.

آیا کابل شبکه Cat8 می توانند همیشه گزینه مناسبی باشند؟ آیا باید کابل های Cat7 یا Cat8 را انتخاب کنم؟ تصمیم بین Cat7  و Cat8 همیشه ساده نیست.

فرض کنید برای کسب و کار خود به یک کابل شبکه با کارایی بالا یا فقط به یک گزینه قابل اعتماد برای استفاده شخصی نیاز دارید. چه نوع کابل شبکه مناسب تر است؟ این مقاله قصد دارد به شما با راهنمایی در مورد کابل های شبکه Cat7 و Cat8 کمک کند.

کابل شبکه  Cat7

کابل شبکه Cat7 نسبت به دسته های قبلی مانند کابل های Cat5e و Cat6 پیشرفت زیادی داشته است. همچنین به عنوان کابل کلاس F شناخته می شود،  Cat7 در سال ۲۰۰۲ با هدف پشتیبانی از حداکثر سرعت انتقال داده ۱۰ گیگابیت بر ثانیه در فاصله ۱۰۰ متری مورد تایید قرار گرفت.

Cat7 توسط استاندارد ISO/IEC 11801:2002 تعریف شد و هرگز به طور رسمی توسط TIA/EIA در آمریکای شمالی تایید نشد. Cat7 که در همان سال با استاندارد Cat6 معرفی شد، به یک جهش عظیم دست یافت. اما بسیار جلوتر از زمان خود در نظر گرفته می شد و فاقد برنامه ها و دستگاه هایی بود که به قابلیت های آن نیاز داشته باشند.

کابل شبکه cat7

علاوه بر این، در حالی که می توانید کانکتورهای Cat7 RJ45 را در بازار پیدا کنید، آنها کانکتورهای اصلی برای کابل های Cat7 نیستند. کابل های Cat7 از کانکتور GG45 استفاده می کنند که با کانکتورهای RJ45 سازگار نیست. اگرچه در آمریکای شمالی در مقایسه با Cat6 و Cat6a محبوبیت کمتری دارد، اما Cat7 به دلیل رعایت مقررات سختگیرانه در اروپا، به ویژه در آلمان، کاربرد گسترده ای پیدا می کند.

کابل شبکه  Cat8

Cat8 که توسط استانداردهای ANSI/TIA-568 توسعه یافته و در سال ۲۰۱۶ منتشر شده است، آخرین نسخه کابل های شبکه است. این کابل برای انتقال داده تا ۴۰ گیگابیت بر ثانیه در حداکثر طول ۳۰ متر طراحی شده است. کابل‌های شبکه Cat8 برای به حداقل رساندن تداخل خارجی محافظت می‌شوند. ANSI/TIA دو استاندارد کابل کشی Cat8 را به ترتیب برای ۲۵ و ۴۰ گیگابیت بر ثانیه تعیین کرده است. رده ۸.۱ سازگاری با کانکتور RJ45 را حفظ می کند، در حالی که رده ۸.۲ فقط با کانکتورهای GG45 سازگار است.

مقایسه Cat7 در برابر Cat8

Cat7 و Cat8 ممکن است در نگاه اول بسیار آشنا به نظر برسند. برای درک جامع این دسته بندی ها، ما به مقایسه دقیقی خواهیم پرداخت و جنبه های مختلف کابل های Cat7 و Cat8 را بررسی می کنیم.

ساخت کابل CAT7 و CAT8

هر دو کابل Cat7 و Cat8 دارای چهار جفت به هم تابیده هستند که معمولاً شامل محافظ برای افزایش مقاومت در برابر تداخل است. کابل‌های Cat7 از کانکتورهای GG45 یا TERA برای عملکرد بهینه استفاده می‌کنند. برخلاف سایر دسته‌هایی که توسط TIA/EIA به رسمیت شناخته شده‌اند، مانند کابل‌های Cat5e و Cat6، کابل‌های Cat8 منحصراً در انواع شیلد دار هستند و معمولاً از S/FTP برای به حداقل رساندن تداخل خارجی  EMI و RFI استفاده می‌کنند.

عملکرد

جدیدترین نسخه همیشه می تواند بهتر باشد. واضح است که کابل های Cat8 بهتر از کابل های Cat7 عمل می کنند. در حالی که کابل های Cat7 دارای حداکثر پهنای باند ۶۰۰ مگاهرتز هستند، کابل های شبکه Cat8 با حداکثر پهنای باند ۲۰۰۰ مگاهرتز از آنها پیشی می گیرند.

این تفاوت در پهنای باند مستقیماً بر نرخ داده آنها تأثیر می گذارد، به طوری که کابل های Cat8 از نرخ داده ۲۵/۴۰ گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی می کنند، در حالی که کابل های شبکه Cat7 به ۱۰ گیگابیت بر ثانیه محدود می شوند. شایان ذکر است که در زندگی واقعی، کابل‌های Cat7 معمولاً عملکردی مشابه کابل‌های Cat6a از خود نشان می‌دهند.

کانکتور

کابل های شبکه Cat7 معمولا با کانکتورهای غیر RJ45 استفاده می شوند که در بازار کمتر رایج هستند. در نتیجه، کابل های Cat7 ممکن است با همه تجهیزات سازگاری کامل نداشته باشند.

علاوه بر این، استفاده از این کانکتورهای غیر استاندارد به هزینه های بالاتر در هنگام نصب شبکه منجر می شود.  Cat8 از کانکتورهای RJ45 برای کلاس I و کانکتورهای غیر RJ45 برای کلاس II استفاده می کند، بنابراین با کابل های Cat6 و Cat6 سازگار است و می تواند برای استفاده همه کاره در دستگاه های مختلف استفاده شود.

حداکثر طول قابل استفاده

همه می دانند که حداکثر طول کابل های شبکه ۱۰۰ متر است. فراتر از این محدودیت، ممکن است با کاهش سرعت شبکه مواجه شوید. با این حال، کابل های Cat7 و Cat8 برای بهترین عملکرد خود محدودیت های فاصله متفاوتی دارند. در حالی که کابل Cat7 می تواند سرعت انتقال داده ۱۰ گیگابیت بر ثانیه را در طول ۱۰۰ متر حفظ کند، Cat8 برای دستیابی به سرعت داده ۴۰ گیگابیت بر ثانیه به ۳۰ تا ۴۰ متر محدود شده است.

 Cat7 یا Cat8 برای شبکه خانگی؟

مردم اغلب کابل‌ های آخرین دسته را انتخاب می‌کنند، با این فرض که عملکرد برتری دارند، اما همیشه اینطور نیست. در واقعیت، کابل های Cat7 یا Cat8 می توانند برای شبکه خانگی شما بیش از حد باشند. دستیابی به سرعت شبکه سریع صرفاً منوط به کابل شبکه نیست.

دستگاه های خانگی شما نیز نقش مهمی دارند. برای اکثر مصارف خانگی، سرعت داده ۱۰ گیگابیت در ثانیه بیش از حد کافی است و اکثر تجهیزات مصرف کننده برای مدیریت آن به خوبی مجهز هستند.

این یک اجماع کلی است که Cat6 یا Cat6a بهترین انتخاب برای حفظ تعادل مناسب بین عملکرد و هزینه برای اکثر استفاده‌های فردی است.

با این حال، اگر نیازمندی‌های خاصی یا سناریوهای نصب دارید، مانند نیازهای سخت بازی و استریم با تمرکز بر حداقل تأخیر و بالاترین نرخ داده، کابل‌های Cat8 می‌توانند ارزشمند باشند.

کدام یک آینده نگرتر است؟

نرخ داده برای یک تجارت موفق اهمیت بیشتری پیدا کرده است. Cat8 سریع ‌ترین کابل شبکه با سرعت انتقال داده به اندازه کابل فیبر نوری است. کابل های Cat8 می توانند به طور موثر اتصال شبکه را در مراکز داده و اتاق های سرور آدرس دهی کنند و کانکتورهای RJ45 به کابل های Cat8 اجازه می دهند تا با تمام دستگاه های موجود سازگار باشند.

کابل‌های Cat8 می‌توانند انتخاب اول برای شبکه‌های با نیاز بالا در فواصل کوتاه باشند، اما کابل‌های فیبر نوری ممکن است بهترین انتخاب برای شبکه‌ های پرسرعت در مسافت طولانی باشند.

مجموعه رایا تدبیر کویر با برند کالوات، تنها تولید کننده کابل شبکه CAT7 در ایران است. شما می توانید به روش های زیر با مجموعه ارتباط برقرار نمایید.

وب سایت: WWW.CALWATT.NET

تلفن تماس: ۲۸۱۲۳۱۵۸-۰۲۱

نشانی دفتر تهران: میرداماد – میدان محسنی – خیابان رودبار غربی -کوچه کاووسی – پلاک ۲۰

source

توسط wikiche.com