مایکروسافت اعلام کرد که از هوش مصنوعی برای بهبود چشمگیر قسمت جست‌وجوی ویندوز در کامپیوترهای موسوم به «کوپایلت پلاس» خود استفاده می‌کند. ازجمله ویژگی‌های جدید می‌توان به افزودن قابلیت Click to Do اشاره کرد که شباهت زیادی به قابلیت Circle to Search گوگل دارد.

به‌گفته‌ی مایکروسافت و به‌گزارش The Verge، ویژگی‌های جدید موتور جست‌و‌جو ویندوز ۱۱، یافتن و تعامل با تصاویر، ایمیل‌ها، اسناد و حتی ویدیوها را آسان‌تر خواهد کرد و تنها جزئی از چند مورد از ویژگی‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی هستند که از ماه نوامبر (اواسط آبان تا آذر) به کامپیوترهای کوپایلت پلاس می‌آیند.

جست‌وجوی بهبودیافته ویندوز ابتدا در File Explorer و در کامپیوترهای کوپایلت پلاس ارائه خواهد شد و به کاربر امکان می‌دهد تا با استفاده از کلمات (حتی اگر کلمه جست‌و‌جو‌شده در نام عکس یا فایل یافت نشود) تصاویر را جست‌و‌جو کند.

یوسف مهدی، معاون اجرایی و مدیر بازاریابی ارشد مصرف‌کننده در مایکروسافت می‌گوید: «جست‌وجوی مبتنی‌بر هوش مصنوعی پیدا‌کردن تقریباً هر چیزی را به طور چشمگیری آسان‌تر می‌کند. شما دیگر نیازی ندارید تا نام فایل‌ها و محل ذخیره‌ی اسناد را به‌خاطر بسپارید. ویندوز حالا درک بهتری از هدف جست‌وجوی شما خواهد داشت و سند، تصویر، فایل یا ایمیل مناسب را مطابقت می‌دهد.»

قسمت جست و جوی بهبود یافته به کمک هوش مصنوعی در ویندوز ۱۱

Microsoft

قابلیت جست‌وجوی بهبودیافته‌ی ویندوز در ماه‌های آینده و در رابط جست‌وجوی اصلی ویندوز و ازطریق کادر جست‌وجو که در رابط تنظیمات ظاهر می‌شود، در‌دسترس خواهد بود. برای مثال، می‌توانید عباراتی مانند «اضافه‌کردن هدفون‌های من» را در کادر جست‌وجوی تنظیمات تایپ کنید و تنظیمات مرتبط را ویندوز به شما نشان خواهد داد.

بخش جست‌و‌جو در سالیان اخیر عملکرد موفقی در محیط ویندوز نداشته است. قابلیت هوش مصنوعی جدیدی که ویندوز رونمایی کرده، می‌تواند عملکرد این بخش را بهبود ببخشد. مایکروسافت از تراشه‌های NPU در کامپیوترهای کوپایلت‌ پلاس برای فعال‌کردن جست‌وجو در محتوای OneDrive بدون نیاز به اتصال به اینترنت استفاده می‌کند.

درکنار قابلیت جدید جست‌و‌جوی ویندوز، مایکروسافت انتشار قابلیت Click to Do را برای کامپیوترهای کوپایلت پلاس شروع خواهد کرد. در Click to Do، با فشاردادن کلید ویندوز روی صفحه کلید به‌همراه کلیک چپ موس، همپوشانی تعاملی روی صفحه‌نمایش ظاهر شود که به شما امکان می‌دهد تا بخشی از تصاویر یا متنی را انتخاب کنید که در صفحه‌نمایش وجود دارد.

مهدی توضیح می‌دهد: «Click to Do در ابتدا همه‌ی چیزهایی که در صفحه‌نمایش حضور دارد، درک می‌کند و در ادامه، میان‌برهای مفیدی را فعال می‌کند. برای مثال، به شما کمک می‌کند تا سریع‌تر جست‌وجو، یادگیری، ویرایش، خرید یا هر کاری که انجام دهید در صفحه‌نمایش مشهود است. این قابلیت روی هر پنجره، سند، تصویر یا حتی ویدئو کار می‌کند.»

کاربر می‌تواند با استفاده از قابلیت Click to Do جست‌و‌جوی بصری را از‌طریق مرورگر بینگ درباره‌ی چیزهایی که در داخل ویدئوی یوتیوب می‌بیند، انجام دهد. این قابلیت می‌تواند در جست‌وجوهای متن‌محور مانند بازنویسی یا خلاصه‌سازی اسناد یا توضیح متن و ارسال ایمیل کمک کند.

مایکروسافت ویژگی‌های جدید جست‌وجو Click to Do را از اواسط مهر تا آبان به‌صورت آزمایشی منتشر خواهد کرد و پس‌از‌آن، این ویژگی‌ها تا اواخر آذر‌ماه به دستگاه‌های بیشتری ارائه خواهند شد. ویژگی جنجالی «ریکال» نیز در همین بازه‌ی زمانی برای تسترهایی که از کامپیوترهای مجهز به پردازنده‌های کوالکام استفاده می‌کنند، در‌دسترس خواهد بود.

source

توسط wikiche.com