مجموعه‌ای از قابلیت‌های جدید مبتنی‌بر هوش مصنوعی به نرم‌افزار Paint و Photos مایکروسافت اضافه شده است که می‌تواند وابستگی گرافیست‌ها به نرم‌افزارهای پیشرفته‌ی ویرایش تصویر را کاهش دهد. ویژگی‌های Generative Fill و Generative Erase که به‌وضوح از ابزارهای مشابه در فتوشاپ الهام گرفته‌اند اکنون در Paint دردسترس قرار دارند. کاربران با استفاده از این ویژگی‌ها می‌توانند اشیاء مورد نظرشان را به‌دقت به تصاویر خود اضافه یا از آن‌ها حذف کنند.

به‌نوشته‌ی ورج، ابزارهای جدید Generative Fill و Generative Erase در نرم‌افزار Paint ویندوز از یک قلم‌مو با قابلیت تنظیم اندازه استفاده می‌کنند. کاربر می‌تواند با این قلم روی نواحی خاصی از تصویر نقاشی کند. Generative Erase می‌تواند تصاویر ناخواسته‌ و اشیاء مزاحم مانند شلوغی‌های پس‌زمینه را حذف کند و درواقع عملکردی مشابه قابلیت Magic Eraser گوشی‌های پیکسل دارد. ازطرف دیگر، Generative Fill به کاربران اجازه می‌دهد با ارائه‌ی توضیح متنی به هوش مصنوعی، المان‌های گرافیکی جدیدی به تصاویر اضافه و مکان دقیق قرارگیری آن‌ها را انتخاب کنند.

ابزارهای هوش مصنوعی جدید Photos ویندوز

Microsoft

قابلیت‌های جدید Paint ویندوز براساس ابزار Cocreator که اوایل سال جاری برای کامپیوترهای کوپایلت پلاس معرفی شده بود، توسعه یافته‌اند. این ابزارها می‌توانند با استفاده از ترکیب متون و طرح‌های مرجع، تصاویر جدیدی تولید کنند.

مایکروسافت نرم‌افزار Photos ویندوز را نیز به ابزار Generative Erase مجهز کرده است. این نرم‌افزار همچنین ویژگی جدیدی به نام Super-Resolution دارد که می‌تواند تصاویر تار یا بی‌کیفیت را با استفاده از هوش مصنوعی محلی به تصاویر باکیفیت‌تر با وضوح بالاتر تبدیل کند. کاربران می‌توانند وضوح تصاویر را تا ۸ برابر وضوح اصلی آن‌ها افزایش دهند و با استفاده از نوار لغزنده، سطح بزرگ‌نمایی را تنظیم کنند.

قابلیت‌های جدید ویندوز با توانایی‌های ابزارهایی مانند بزرگ‌نمایی تصویر Canva هم‌خوانی دارد و حتی از بهبود ۴ برابری وضوح ادوبی Lightroom فراتر می‌رود. مایکروسافت این ویژگی‌ها را به‌صورت رایگان ارائه می‌دهد و امکان تولید تصاویر 4K را فقط در چند ثانیه دردسترس کاربران ویندوز قرار می‌دهد.

source

توسط wikiche.com