گوگل از دو کروم‌بوک‌ جدید پرده برداشته است که تنوع ChromeOS در فرم‌فکتورهای مختلف را به‌نمایش می‌گذارند. این دستگاه‌های جدید شامل لنوو Chromebook Duet 11 و سامسونگ گلکسی Chromebook Plus هستند که هر دو از ویژگی‌های به‌روز سیستم‌عامل گوگل بهره‌مندند.

لنوو کروم‌بوک دوئت ۱۱ از نمای رو‌به‌رو در کنار قلم

Google

لنوو کروم‌بوک دوئت ۱۱ به صفحه‌نمایش لمسی ۱۰٫۹۵ اینچی با وضوح 2K و نسبت تصویر ۱۶:۱۰ مجهز است. این دستگاه از پردازنده‌ی مدیاتک Kompanio 838 قدرت می‌گیرد و با ۴ یا ۸ گیگابایت رم و حداکثر ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی عرضه می‌شود. همچنین، این دستگاه برای برآورده‌کردن نیازهای چندرسانه‌ای، از دوربین ۵ مگاپیکسلی در پنل جلویی و دودربین ۸ مگاپیکسلی در پنل پشتی برخوردار است.

لنوو کروم‌بوک دوئت ۱۱ با کیبورد متصل به آن باز شده و قلم در کنار آن

Google

گوگل به بهبود‌هایی در مدل پالم‌ریجکشن اشاره کرده است که به کاربران اجازه می‌دهد تا با استفاده از قلم USI لنوو، با دقت بیشتری طراحی کنند. برای بهبود تجربه‌ی استفاده از قلم، گوگل به‌زودی سه ماه اشتراک Goodnotes را برای کروم‌بوک‌های سازگار با قلم ارائه خواهد داد.

لنوو کروم‌بوک دوئت ۱۱ از نمای پشت در کنار قلم

Google

لنوو کروم‌بوک دوئت ۱۱ برای حمل‌و‌نقل آسان و کاربری متنوع طراحی شده است و با داشتن کیبورد مغناطیسی و استند تعبیه‌شده در خود کروم‌بوک، می‌تواند هم به‌عنوان تبلت و هم لپ‌تاپ استفاده شود.

قیمت لنوو کروم‌بوک دوئت ۱۱ از ۳۳۹٫۹۹ دلار برای مدل ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی آغاز می‌شود که شامل کیبورد و قلم USI Pen 2.0 است. نسخه‌ی قوی‌تر با ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی به قیمت ۳۸۹٫۹۹ دلار عرضه می‌شود. باید اشاره کرد که ممکن است برخی از خرده‌فروشی‌ها قلم لمسی USI را در جعبه‌ی کروم‌بوک جدید لنوو قرار ندهند.

سامسونگ گلکسی کروم‌بوک‌پلاس باز شده از نمای رو‌به‌رو

Google

درمقابل، لپ‌تاپ سامسونگ گلکسی کروم‌بوک‌پلاس با صفحه‌نمایش ۱۵٫۶ اینچی اولد عرضه می‌شود. سامسونگ موفق شده است تا این دستگاه را بسیار نازک و سبک نگه دارد. با ضخامت تنها ۱۱٫۸ میلی‌متر و وزن ۱٫۱۷ کیلوگرمی، محصول شرکت کره‌ای لقب نازک‌ترین و سبک‌ترین کروم‌بوک‌پلاس را ازآن خود می‌کند. ابعاد بزرگ‌تر کروم‌بوک‌ سامسونگ به این شرکت اجازه داده است تا کیبوردی با طیف کامل کلید‌های عددی برای آن در نظر بگیرد.

سامسونگ گلکسی کروم‌بوک‌پلاس بسته
سامسونگ گلکسی کروم‌بوک‌پلاس باز شده از نمای پشت

سامسونگ گلکسی کروم‌بوک‌پلاس به پردازنده‌ی اینتل Core 3 100U از خانواده‌ی رپتور لیک R و ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی مجهزاست. به‌ادعای سامسونگ، عمر باتری ۱۳ ساعته‌‌‌ی این کروم‌بوک‌پلاس آن را برای استفاده‌ی روزمره ایدئال می‌کند.

سامسونگ گلکسی کروم‌بوک‌پلاس باز شده از نمای رو‌به‌رو
سامسونگ گلکسی کروم‌بوک‌پلاس باز شده از نمای رو‌به‌رو

سامسونگ گلکسی کروم‌بوک‌پلاس با ویژگی‌های پیشرفته‌ی هوش مصنوعی بر محور کلید جدید Quick Insert از راه می‌رسد. این کلید که جایگزین کلید سنتی Launcher شده، منویی را به‌نمایش می‌گذارد که در فیلد‌های متنی و امکان جست‌وجو و نوشتن و تولید محتوا با هوش مصنوعی گوگل را فراهم می‌کند.

در زمان عرضه، تنها قابلیت هوش مصنوعی دکمه‌ی Quick Insert، ویژگی Help me write برای نوشتن محتوای متنی با کمک هوش مصنوعی است و دیگر ویژگی‌ها در آینده به آن اضافه می‌شوند. منو Quick Insert نیز شامل عملکردهای غیرهوش‌ مصنوعی مانند دسترسی به وب‌سایت‌های اخیر و جست‌وجو در گوگل درایو برای پیوست‌ها، درج GIF و ایموجی و انجام محاسبات ساده می‌شود.

کلید G در کیبورد سامسونگ گلکسی کروم‌بوک‌پلاس
کلید Quick Insert در کیبورد سامسونگ گلکسی کروم‌بوک‌پلاس

گوگل طراحی کیبورد کروم‌بوک‌پلاس را بازنگری کرده است. عملکرد کلید Launcher به کلید G جدیدی منتقل شده است که در سمت چپ کلید اسپیس قرار دارد. علاوه‌بر‌این، دستگاه شامل کلیدهای جدیدی برای دیکته‌ی صوتی (F10) و قابلیت دسترسی‌پذیری (F11) می‌شود.

تغییرات کیبورد در ابتدا فقط در کروم‌بوک‌پلاس سامسونگ دیده می‌شود. کاربران مدل‌های فعلی کروم بوک می‌توانند از هفته‌ی آینده با ترکیب کلید‌های Launcher + F به منو جدید Quick Insert دسترسی پیدا کنند. سامسونگ گلکسی کروم‌بوک‌پلاس در ماه جاری میلادی با قیمت ۶۹۹ دلار عرضه خواهد شد.

در‌نهایت، گوگل اعلام کرد که چندین مدل از کروم‌بوک‌های ایسر ویژگی‌های جدید کروم‌بوک‌پلاس را دریافت خواهند کرد. این مدل‌های به‌شرح زیر هستند:

  • ایسر Chromebook Plus Spin 714 (مدل‌های CP714-1H/CP714-1HN, CPE794-1/CPE794-1N)
  • ایسر Chromebook Spin 714 (مدل CP714-2WN)
  • ایسر Chromebook Spin 714 (مدل CP714-1WN)
  • ایسر Chromebook Plus 516 GE (مدل CBG516-2H)
  • ایسر Chromebook 516 GE (مدل CBG516-1H)
  • ایسر Chromebook Plus 515 (مدل‌های CB515-2H, CB515-2HT)
  • ایسر Chromebook Plus Enterprise 515 (مدل‌های CBE595-2/CBE595-2T)
  • ایسر Chromebook Plus Spin 514 (مدل‌های CP514-4HN, CPE594-1N, CPE594-1N)
  • ایسر Chromebook Plus 514 (مدل‌های CB514-3H, CB514-3HT, CB514-4H, CB514
  • 4HT)
  • ایسر Chromebook Spin 514 (مدل‌های CP514-3H, CP514-3HH, CP514-3WH)
  • ایسر Chromebook Vero 514 (مدل‌های CBV514-1H, CBV514-1HT)

source

توسط wikiche.com