خبر خوب برای کاربرانی که از سیستم‌های قدیمی استفاده می‌کنند، آپدیت 2024 ویندوز 11 می‌تواند عملکرد کامپیوترهای قدیمی را هم به‌طور قابل توجهی بهبود ببخشد.

تقریبا یک روز از خبر انتشار عمومی آپدیت 2024 ویندوز 11 می‌گذرد. آپدیت جدید قابلیت‌های مهمی مانند بهبود عملکرد در پردازش برنامه‌های x86 روی دستگاه‌های ARM، طراحی جدید منوی فایل اکسپلورر و امکان ایجاد فایل‌های فشرده با فرمت‌های ۷zip و TAR بدون نیاز به نرم‌افزارهای جانبی را با خود به همراه می‌آورد. اکنون reddit، گزارش جدیدی منتشر کرده که نشان می‌دهد، آپدیت جدید به‌درد سیستم‌های قدیمی‌تر هم می‌خورد و باعث بهبود عملکرد آنها می‌شود.

راهنمای خرید تکراتو

کامپیوترهای قدیمی می‌توانند از آپدیت 2024 ویندوز 11 استفاده کنند

البته به‌روزرسانی مهم 24H2 ویندوز 11 به یک سری از پیش‌نیازهای سخت‌افزاری مانند وجود تراشه‌ی TPM 2.0 نیاز دارد. همین موضوع باعث شده بسیاری از کاربران موفق به ارتقای سیستم خود نشوند.

البته همیشه راهی برای دورزدن این پیش‌نیازها وجود دارد؛ اما حواستان باشد چراکه مایکروسافت جلوی بسیاری از آنها را گرفته است.

آپدیت 2024 ویندوز 11 عملکرد کامپیوترهای قدیمی را هم بهتر می‌کند

یکی از کاربران به نام Bambamito که کامپیوتر شخصی‌اش به پردازنده اینتل سلرون مجهز است، با انتشار پستی در ردیت گزارشی از تجربه شخصی خود، هنگام استفاده از ویندوز 11 منتشر کرده است. همانطور که می‌دانید، 10 سال از عرضه پردازنده سلرون اینتل می‌گذرد. به نظر می‌رسد آپدیت جدید واقعا در سیستم‌های قدیمی کاربرد دارد.

این کاربر در گزارش خود اشاره کرده که پیش‌از نصب آپدیت 2024 ویندوز 11 هم این سیستم‌عامل را اجرا کرده بود، اما پس از آن عملکرد سیستمش به‌طور قابل توجهی بهبود یافته است.

Bambamito در این باره توضیح داد:

عملکرد سیستم به‌طور محسوسی بهبود یافته، سرعت باز‌کردن فایل اکسپلورر بسیار افزایش یافته و اسکرول‌کردن در کروم روان‌تر شده است. پخش ویدئوهای یوتیوب هم سریع‌تر انجام می‌شود و به‌طور کلی، نرمی رابط کاربری هم بهبود پیدا کرده است.

سایر کاربران نیز در زیر پست Bambamito، تجربیات خود را به اشتراک گذاشته‌اند؛ اما باتوجه به اینکه هنوز یک روز از زمان عرضه این به‌روزرسانی می‌گذرد، خیلی زود است که برای استفاده از آن تصمیم بگیریم.

البته همانطور که می‌دانید به پایان پشتیبانی ویندوز 10 نزدیک شده‌ایم. همین موضوع باعث نگرانی کاربران بسیاری شده است؛ اما انتظار می‌رود آپدیت 2024 ویندوز 11 بتواند بسیاری از سیستم‌های قدیمی را نجات بدهد.

بیشتر بخوانید:

source

توسط wikiche.com